Jag vill bara grina när jag läser om dem, jag tycker det är hemskt att de inte får någon hjälp från regeringen utan bara blir fösta hit och dit för att de är ivägen och inte ska störa bilden av ett fint och städat Sverige.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Kanske vi alla känner någon som sitter ensam i jul.
Någon vi kan bjuda in till gemenskapen vid våra överfyllda bord!
Jag är person som accepterar på många saker, men aldrig den saken, att i land som Sverige finns hemlösa människor. Den är totalt oacceptapel sak.
Pirkko
Jag sitter ensam och det är himla synd om mej snyft
Men jag har den stora förmånen att få gå upp 4 på juldags morgon och åka till jobbet
Behöver inte begrunda.
Min syster är en av dom.
o då kan man tycka!!Varför bor hon inte hoss mig??För hon är inte som dom andra barna..Utan hon är missbrukare.O det går inte o ha henne i en familj..Det blir kaos…O hon vet om det..
Jag har varit med min syster på så många behandlings hem..Så vi är bara så behandlade..Men jag har barn som jag måste ta hänsyn till..
Det är något som man måste vara med om live för att för stå..
--Lätt o dömma.
Lena.P är jag i verkliga livet.
#3 Jag håler med dig, det är mycket svårt att begripa hur det är möjligt att det finns hemlösa i Sverige.
Nu dör de hemlösa dessutom som flugor i hela Europa pga kylan som råder.
Har ni sett den där reklamvideon med EMD inför galan för de hemlösa? Killen säger att han har bott i lådan han har i 15 år!
Inte är det kul inte min morbror var alkis, men trotts att han förstörde för oss andra fick han alltid vara med.
Har en kusin som är periodare, vi gör vad vi kan för honom.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag har sett nära håll vad det innebär att vara hemlös. I 70 talet var jag med i en grupp som gjorde insats i härbärget. Jag var med på nätterna och sökte hemlösa. Känsla går inte beskriva vad allt eländet väckte hos mig och mina kollegor. Ibland det kändes så att jag inte vill krypa i min varma säng och ha den hem vad jag hade själv. Så ont det gjorde se och tänka människor vilka sov i sandlådor och under bron i Stockholm. Det var 70 talet, och det har blivit ännu flera som lever så i enbart i Sveriges huvudstad. Ofattbart och hemsk tanke.
Pirkko
#5 Förstår vad du menar, har man provat allt och inget hjälper så måste man någonstans släppa taget och tänka på sin egen familj, även om det svider i hjärtat.
Zabelle
#5 Det är inte svårt att förstå den delen av det hela. Jag tycker att ett samhälle som vårt, skulle ha bättre ordnat för utslagna människor så att de slapp sova i wellpappkartonger eller i trappuppgångar.
Tyvärr är den rådande attityden i detta hårda samhälle att man måste passa in och prestera nånting för att få hjälp och stöd 
Hur kan man kräva av en missbrukare att h*n först ska bli clean för att kunna få ett tak över huvudet? Hur lätt kan det vara att bli clean om man inte ens har nånstans att bo?
Vi lever i ett samhälle där de som är annorlunda och som inte passar in i mallarna för hur man ska vara och leva fortfarande diskrimineras och mobbas av *staten*!!!
Vi har fortfarande en lång väg kvar innan vi kan kalla oss civiliserade…