Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 582 ggr
[peter54]
0

Snön faller

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äntligen ett uppehåll i slaskvädret. Idag fick vi skotta oss ut, det har kommit mellan 15 och 20 cm nysnö under natten och det påstås att chansen finns att julen blir vit.

I UNT står det att vi som bor i Heby kommun kommer att få mest snö här tillsammans med Tierp.

zabelle
0

#0 Det ser så mysigt ut på din fina bild Peter, så skulle jag vilja ha det på julafton!!! Skrattande

Resten av året önskar jag mig sol och ca 25 grader varmt Skrattande

Zabelle   

[GunillaF]
0

Det är mysigt med nysnö i lagom mängd men när det vräker ner mycket på bara några timmar så blir det ett himla tungt arbete att få undan den.

[peter54]
0

Ja, det är jobbigt att skotta, men än så länge är snön ganska lätt.

Hoppfull
0

Åh så vackert! Skulle vilja ha lite mer här med. Här ser gräsmattan ut som en grönmögelost…

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[peter54]
0

Katten vill inte gå ut idag Glad

[peter54]
0

I västerled

[peter54]
0

Gråpäronträdet står i öster.

Maria
0

Här i Göteborg regnar det och regnar och regnarGlad

Här kommer en Moritz som är ganska lik din katt.

/Maria

[MargaretaA]
0

oh så härligt det ser ut! Mera vinterbilder efterlyses - jag älskar snö - på bild Glad

återkommer med egna bilder efter promenaden Flört

[peter54]
0

#8 Ja lite lika är de.

batski
0

Vad vackert och mysigt det ser ut! Här i Sthlm snöar det också Glad

Oj Peter vad din katt är lik min älskade och saknade Daisy! H*n har något bredare ansikte än vad daisy hade men färgmönstren i ansiktet och på magen är sååå lika!

[peter54]
0

#11 Det är en sexårig honkatt och utöver sin färg och teckning har hon blivit av med en liten flik i höger öra som minne efter ett bråk med en annan katt.

Vad hände med din Daisy?

[peter54]
0

Vid tvåtiden mätte vi hur mycket snö det har kommit hittills. Lovisa höll tumstocken lite snett och bakochfram, men det var ungefär 30 cm. Sedan dess har det väl kommit fem cm till.

[peter54]
0

Lite närmare

[peter54]
0

Sedan satt de i varsin snögrop på vardera sidan om uppfarten och kastade snö på varandra.

[peter54]
0

Sedan satt de i varsin snögrop på vardera sidan om uppfarten och kastade snö på varandra.

batski
0

Härligt med riktig vinter! Lite avis på dina barn här Tungan ute Snö är ändå roligast när man är barn, eller vad tycker ni?

Daisy drabbades tyvärr av fettleversyndrom när hon var 9. En ganska ovanlig sjukdom som dessvärre är både obotlig och dödlig Rynkar på näsan Hon var verkligen en väldigt speciell vän.

Hoppfull
0

Åh så underbart! Jag vill oxå ha snö!! Grattis till dig och dina barn!

[MargaretaA]
0

Så härliga bilder peter! Glad

Det har faktiskt snöat här också, men inte i såna kvaniteter. Jag hann få två bilder innan batterierna tog slut - det är så typiskt varenda gång det är nåt särskilt. Men jag kan rapportera att mina hundar var lika glada som peters barn och härjade runt och jagade varandra i snön.

Så här såg det ut hemma vid ån tidigare i dag.

[MargaretaA]
0

en till sen blev det inget mer.

jag ska ta med kameran ut i morgon igen med nyladdade batterier så får vi se om det blir några roligare bilder då.

Hoppfull
0

Hos oss ser det ut ungefär som hos dig Maggan och barnet och hunden har nu tumlat runt i snön under vår "kvällspromenad" Glad

[Sisa]
0

Och hos mej ser det ut som hos dej, Peter…Vi bor inte så långt ifrån varandra…Visst är det härligt med snö, dina bilder är jättefina. Förstår att dina ungar trivs! Nu finns det helt plötsligt massor att göra ute igen. Både för stora och små…Tråkigt bara att din son är sjuk på sin födelsedag…

Hoppas på ännu mera snö, gör Sisa!   Glad

zabelle
0

Fina bilder ni bjuder på! Här i Malmö har vi duggregn och 1 plusgrad.

Zabelle   

Toyan
0

Goderafton och tack för era fina vinterbilder och så söta kissekatter.

Förstår att dina barn är glada peter när dom kan leka i snön, mina barn barn var så lyckliga över att kunna ta fram pulkorna när dom kom hen från skolan.

Ha en fin kväll och ta det försiktigt i halkan.

Toyan

Anders 50
0

Tog en bild när jag var ute på jakt på förmiddan och då såg det ut så här i västra delen av Småland. Lite mer har det blivit under dan, kanske 2 cm nu.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Hoppfull
0

Idag är det vitt även här Skrattande Skrattande Skrattande

Dottern skippar fritids idag och kommer hem med en kompis för att åka pulka utanför vårt. Kanon!

Själva måste vi en tur till IKEA i eftermiddag då golvet vi lägger in tog slut när det fattades EN planka…

Hoppas att ni alla har en skön dag!