Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 637 ggr
Maria
0

Gatumusik

Idag var jag i centrum i Göteborg. Fick höra underbar musik på Kungsgatan. Det var tre killar som spelade trumpet, dragspel och en hade en stor bas.

Jag skulle precis stanna till och lyssna mer då en polisbil kom körandes bland alla gående på denna "gågata" och stoppade detta numera olagliga förfarande.

Så irriterande.Skrikandes

Jag kan förstå att det finns vissa regler för de affärsanställdas trivsel men nu är det julhandel och det spelas i varenda butik. Jag är ofta i centrum och dessa killar har jag aldrig sett innan heller så jag tror inte att de tillhörde ett återkommande störande moment.

Finns det inte annat polisen kan syssla med? Patrullera och kommunicera med människor t.ex.

/Maria

Hoppfull
0

Jag håller med dig! Det är för det mesta enbart trevligt med gatumusik och sällan störande tycker jag.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Cristine
0

Det är bara trevligt med lite musik, men det finns alltid någon det stör och som ringer polisen.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Sisa]
0

Jag håller också med…så typiskt Sverige…stelt och kallt. Vad gör det, om man har lite roligt. Det finns sånt som är mycket, mycket värre…Gråter

Mirjami-78
0

Ja man blir lite sur när de kör iväg dem. Jag har också hört några under den senaste tiden som är helt underbara på att spela som jag har tilldelat en slant, men har inte upplevt dem som störande på något sätt.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[peter54]
0

Det är trist, men samtidigt ett ganska intressant fenomen det där att det alltid finns nån surgubbe eller surkäring som ringer dit polisen och förstör den goda stämningen för alla andra.

Men visst är det svårt att begripa varför det ska vara otillåtet, vem blir störd av det egentligen?

Mirjami-78
0

Har för mig att det stog i tidningen om det att de på Avenyn blev störda ut av det så därför förbjöd man det…Något sådant var det här i Gbg…Men jag tycker att det är värre med de som sitter på gatan och tigger. Dessa som spelar musik gör ju en glad och bra spelar de med måste jag säga. Varför inte låta dem göra det, och få tjäna en slant. För ett tag sedan så var jag på väg för att möta min mamma på tågstationen och där spelade några bra och glad musik och många som stannade till och lyssnade och njöt ut av musiken.

Maria
0

Jag kan förstå de affärsanställda som blir störda när samma människa står utanför i timmar dagligen och spelar tre låtar om och om igen men i Juletid när butikerna själva står för mer musik så kan jag inte förstå det.

Dessutom borde det gå att lösa smidigare än med förbud och poliser.

/Maria

Mirjami-78
0

Ja jag tycker med att det borde kunna gå att lösa på annat sätt. Tycker att de kan ju få spela men kanske på lite olika ställen under dagen och kanske på speciella ställen om de nu upplevs störande. I Brunnsparken eller vid centralen upplever jag dem inte som störande utan mera som en glad stämning.

[Sisa]
0

Fin Avatar bumbleboo…är det Din kisse?

Maria
0

#9 Tack, det är min lilleman. Han heter Lorentz och är den ljuvligaste…Flört. Han kommer ibland i skymundan för galenpannan Moritz som tar både tid och utrymme. Dessa två katter är däremot de allra bästa vänner.

/Maria

batski
0

Så många förbud och onödiga regler hit och dit Obestämd

Jag är helt övertygad om att folk skulle må bättre om det blev lite mer laid back och avslppnad stämning i detta annars så fina land.

[Asta]
0

Det är alls inte typiskt Sverige - de flesta länder har den här typen av regler.

aksaz
0

det är väl skatten dom är rädd att skattten går förlorad ,det blir ska vi se ,upplåtande av scen på allmän plats chans att tjäna 67:50 och inte minst risken med att tillgodose de vanliga höst deprimerande sönder stressade citizens ,ps ha inte kul på allmän plats ,hej från aksaz