Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 761 ggr
Cristine
0

Är du beroende?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Av vadå?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

zabelle
0

Visst är jag beroende Tungan ute

Håller på att dra ner…

Men kaffe måste jag ha

Zabelle   

nillanb
0

Hmm ja kaffe och cigg.Rynkar på näsan

SkrattandeYoga och meditation

[GunillaF]
0

Kaffe och cigg. Flört

Cristine
0

FörvånadJag trodde ni slutat röka eftersom tråden försvann

zabelle
0

#4 Vet inte hur det gått för de andra, men jag håller mig till mina 5 om dagen än så länge. Hade tänkt vara rökfri när mitt lilla barnbarn föds i Juni.

Zabelle   

[GunillaF]
0

#4 Cristine….jag försöker inte ens att sluta nu för tiden!

Jag har slutat och börjat så många gånger….och för varje gång jag börjat igen så röker jag bara mer och mer….

chik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vist är jag en beroende mäniska.

Cigg kaffe o min lilla öl inan säng gående…

Alltså en helt förtappad mäniska.

O så är jag ju beroende av er.Men det är la bara posetivt

Lena.P är jag i verkliga livet.

Maria
0

Jag är beroende av cigaretterSkäms

Dessutom så har datan blivit ett allt större beroende. Jag är också beroende av att goa människor runt mig och mina katter. Min lilla trädgård räknar jag också som ett beroende.

/Maria

[Sisa]
0

Tråden om att sluta röka försvann…Hur gick det för Er, undrar jag nu då vi blir påminda igen…

Jag har inte slutat röka, även om jag nu röker mindre än förr. Men sluta helt, vet inte om jag klarar…Detta är mitt största beroende…Sen säger jag som bumbleboo, sen jag började skriva här är Datan ett stort beroende. Men dock ett roligt beroende…

Sisa   Flört

batski
0

Jag är nog lite beroende av internet och Facebook. Och på sistone har jag börjat undra om man kan bli beroende av apelsinjuice…

Hoppfull
0

Beroende… som i något man inte klarar sig utan?

Njae det tror jag inte… det är mat då, jag har ju lågt blodsocker och blir så himla dålig när jag inte äter Glad Och så frisk luft, jag mår inte bra om jag inte är ute lite varje dag.

Men jag röker inte (annat än till fest), jag dricker ett par öl på fredagkvällen för det mesta men vet inte om det kan kallas för beroende… jag hänger ofta här men känner ingen abstinens om jag struntar i det heller… så jag tror inte det.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Toyan
0

Usch ja, kaffe och cig här med. Har slutat en gång och tyckte det luktade äckligt när dom andra rökte men så plötsligt tyckte jag att det luktade gott när vi på  mitt förra jobb  gick ut med våra kaffekoppar.

Tänkte att ett par bloss var väl ingen fara..HA..trodde jag ja, så var det kört igen.

Försöker att trappa ner, där jag jobbar nu är vi bara tre rökare, det blir  1 cig efter kaffet men 4-5 när jag är ledig sen, slutar jag tvärt så blir humöret inte det bästa så för omgivningens och mitt eget bästa är det trappa ner som gäller.

Hoppfull
0

Kom på att jag är helt beroende av tystnad, lugn och ro… får jag inte vara ifred i tystnad så mår jag uselt och blir på superdåligt humör!

[MargaretaA]
0

blinkyhell_oceanth_computeraddicta.jpg addicted to my computor blinkie image by chipewa56

addicted1.jpg addicted to love image by missbm

25392839.jpg addicted to water image by valeriereyes

Maria
0

#14 Du fick mig att komma på att jag är beroende av värme. Jag fullkomligt avskyr att frysa.

/Maria

[MargaretaA]
0

ja jag håller med. Om man tänker efter på allt man är beroende av, så blir listan nästan pinsamt lång Skäms

signemo
0

Jag är nog beroende av min familj, av lugn o ro en stund var dag när jag kommit hem från jobbet, av sajterna på iFokus och så kaffet.

Var rädda om varandra

Cristine
0

Av musik, jag måste lyssna på musik för att varva ner.Glad

batski
0

Jaaa musik! Jag är nog värsta musik-junkien Skrattande

Hoppfull
0

Jaa ni får mig ju att bara komma på fler och fler saker… musik för mig med och solsken! Fast gärna några dagar vinter varje år med… jag älskar att bada och resa fast beroende är kanske på gränsen… musik är jag med beroende av, det tror jag att jag skulle bli sjuk utan i längden.

aggeelin
0

Jag älskar att äta nötter, och många gånger salta nötter, det är inte så nyttigt men så vansinnigt gott, jag är beroende… och av att lyssna på musik helst hela tiden när jag gör något annat…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[GunillaF]
0

Men handen på hjärtat… Nog är vi väl alla beroende av kärlek?!Skrattande

Jag är det iaf.Flört Kärlek från och till människor, djur mm.

[Sisa]
0

Ja, störst av allt är KÄRLEKEN…Kyss

aggeelin
0

Tänkte inte på det… visst är det härligt med kärlek av olika sorter Skrattande

Anders 50
0

Beroende av något är jag inte numera, men var det av snus förut. Däremot vore livet fattigt om det inte fanns kaffe och öl!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

penke
0

joo.Kärlek är det enda jag är beroende av
..sedan har jag en del laster jag njuter av.. *ler*

penke

batski
0

#21 Men nötter är nyttiga, särskilt valnötter och mandlar har jag för mig. Men visst man kanske inte ska äta för mycket av dem.

Kärleken ja - den bästa av alla droger Skrattande

aggeelin
0

#27 Javisst är nötter nyttiga… men ofta för mycket salt på dem. Och sen tror jag att det sägs att det är en handfull om dagen om ska ätas. Inte mer… hmmm. Men har nu dragit ner inför den stundande julen… då finns det gott om nötter här hos oss. Det är ju så att jag inte tycker om choklad och godis och något beroende måste jag ju ha då… Flört

batski
0

#28 I C Tungan ute