Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettkarriär-och-yrkesliv
Läst 1177 ggr
[Jeremina]
0

Drömyrke

Har du ett drömyrke som du verkligen skulle vilja ha?

Jag skulle velat vara kirurg….Tungan ute

Mads
0

Jag är väldigt nöjd med mitt yrke som sjuksköterska, att få jobba med att hjälpa människor är drömmen liksom Glad

Amor Vincit Omnia

Mirjami-78
0

Jag skulle ha blivit lärare och var en gång i tiden även väldigt intreserad ut av att spela teater.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[peter54]
0

Jag hade gärna blivit biolog om jag haft förutsättningarna medicinskt, helst med inriktning på herptiler då förstås Skrattande

tilja65
0

När jag var yngre fanns det inte en tanke på att bli lärare. En dag i vuxen ålder 20+ visste jag bara att det var just lärare jag skulle bli. Jag har inte ångrat mig en dag, detta är mitt drömyrke även om det tar mycket på krafterna Flört

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

Cristine
0

Biokemist och nanoteknik

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
0

Dansare eller advokat. Jag älskar att dansa och jag gillar juridik och att kunna hjälpa den lilla utsatta människan.

[Pirkkolino]
0

Polis…men jag blev inte godkänd pga. min längd. Jag var för kort.

signemo
0

Jag skulle vilja ha ett yrke där jag hjälper och stöttar andra medmänniskor eller skulle jag vilja ha någon form av Bed and breskfast. Jag har inga karriärbehov. Har aldrig haft. Man skall trivas det är det viktigaste.

Var rädda om varandra

Anders 50
0

Jag har redan ett drömyrke. Har aldrig varit intresserad av att byta.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Jeremina]
0

Advokat Maggan det har jag också velat bli faktiskt..har ju en son som är jurist och det var roligt att spåna med honom när han pluggade…

[peter54]
0

Jag jobbar numera enbart med att hålla mig vid liv, det är tufft emellanåt, men för det mesta går det rätt bra FlörtSkrattande

[Jeremina]
0

#11 Vi som har handikapp jobba för att hålla huvudet ovanför vattnet för det mesta men vi kämpar iaf och det räcker med att dagen går och du har ju din fina hobby!

aggeelin
0

Det skulle vara roligt att ha en blomsteraffär… och sälja fika där. Sälja trevliga saker och träffa människor Skrattande Har haft den drömmen länge - om jag inte gjorde det jag gör…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

annemaria1962
0

som barn var läkare ett yrle jag vill ha! det visade sig tydligt i mina lekar! o alla som fanns i min närhet och var villiga att leka pasient, fick minsann känna på mina olika botemedel!! Glad

[Sisa]
0

Jag är också nöjd med mitt yrke som USKA. Jag tycker om att känna mej behövd, och jag vet att jag behövs.

Skulle i såfall vara sjuksköterska… Glad

Sisa.

Cristine
0

Jag var patient åt grannpojken som opererade mej och fick mej att äta senap som medicinSkrikandes 

Han blev läkare, så mitt lidande hjälpte ju honom på vägen.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Sisa]
0

Roligt Cristine,

alltid lika roligt att leka med våra barn. Barn är så spontana

och härliga…  Glad

Kram från Sisa.

[mia-38]
0

Jag är väldigt nöjd med mitt arbete.
Arbetar både med människor med olika slags handikapp..eller bara värk som utreds.
Jobbar även på kontoret och som arbetsledare.
Så det är skiftande. Älskar människor och dess olikheter…så jag har hamnat rätt i livet vad gäller arbete då det är så växlande.

aggeelin
0

Jo, jag är såklart nöjd med mitt arbete där jag alltid möter mycket människor… det jag beskriver om att öppna blomsteraffär är en dröm jag har när det blir för mycket krav  och "tjat" i det arbete jag har. Tänk att alltid göra/sälja fina saker. Slippa förberedelser, möten, jobbet… - känner så ibland men det går snart över - jag har ett jätteroligt jobb Skrattande

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

annemaria1962
0

jag kom aldrig till mitt "drömyrke. har jobbat både inom päls-o skinnindustri. o sedan jag kom hit till sverige har dom flesta åren varit som lokalvårdare på sjukhem. men trivdes mycket bra så länge jag hade hälsan o orken!

då problem med värk o depressioner börja, fick jag ett tag pröva på vården. det tyckte jag hemskt mycket om! särskillt inom hemtjänsten! men det fick jag helt släppa oxå. då värken blev för stor.

är egentligen utbildad köksa! har jobbat inom kök oxå! även de på sjukhem…men det är ju oxå för tungt nu. men trivdes mycket bra även där!

[GunillaF]
0

När jag var ung hade jag tre olika drömyrken som alla började på bokstaven P.  Präst, Polis och Psykolog.

Av några olika anledningar blev det inte något av dem.

Arbetet jag har nu trivs jag med väldigt bra med.

Det är ingen mening alls med att gå omkring och gräma sig över det som inte blev av.

Maria
0

Arkeolog har alltid varit en dröm. Skulle kunna tänka mig obducent också. (säger väl en del om mig kanske, döda och gamla döda sakerObestämd)

Sedan har vi det här med djur också. Djurskötare, veterinär eller liknande. Ibland är jag bara så trött på människor.

/Maria

AnnL
0

När jag var ung ville jag bli veterinär, men mina betyg räckte inte till för de.

Sen ville jag bli konduktör men av någon anledning blev det inte de heller. Förvånad

Har haft andra jobb som jag trivts bra med, som taxi o buss chaufför och brevbärare. Skrattande

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Novisan
0

När jag var liten ville jag bli skådespelare, senare ville jag bli brevbärare. Blev civilekonom. Nu vill jag bara vara ledig.

[Asta]
0

Jag skulle nog ha velat jobba med något mera kreativt. Konsthantverk skulla passat mig, men det krävs mycket för att man ska kunna leva på det. Jag har också alltid älskat att spela teater, skulle mycket gärna velat jobba som komiker av något slag.

Jonnis
0

Jag skulle vilja arbeta för utrotningshotade djur i något land eller i en nationalpark och arbeta med ecoturism kanske (typ tanzania). Annars skulle jag vilja starta en häst-rehab.

zabelle
0

#7 De har inte kvar längdkraven på polishögskolan, men man måste ha en god fysik för att klara antagningskraven. Jag råkade ut för samma men blev väktare istället, då de inte hade samma krav på längd. (Jag är 1,56) Tyst

Drömyrket… det hade varit att jobba med djur i någon form eller att bli keramiker på heltid om det bara gått att klara försörjningen. Kommer från en konstnärsfamilj och vet att det kan vara tufft ibland när inspirationen tryter.

Zabelle   

penke
0

polis_hund_ (sic) eller pilot var tidiga drömmyrken..

det är flera yrken som jag nosat på,mest i fantasin å några gnuttan mer än bara som dröm *ler*

det som "alltid" funnits där,i olika varianter är att ha ett pang,
driva ett litet hotell/pensionat…*suuuckar*
men,men,jag är inte dö´än *skratt*

penke

[Pirkkolino]
0

#27 Och jag är 157 cm. Skrattande Jag bytte riktningen helt och hållet och valde vårdyrke i stället.   

Pirkko