Idol!!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
ja då var det dags för det programmet.
Jag ser det.O jag tycker ungdommarna har blivit så duktiga..
O nu är det tre, en som skall ut i kväl l
o Det är bara så surt.För nu går det inte o rösta.
ja.jag röstar på Kalle för han har verkligen blivit så social.Från att stå o stirra ner i golvet till att hoppa runt ..Bra
Lena.P är jag i verkliga livet.
Dom är så duktiga allihop! Det är skönt att man slipper välja 
För min del så blir det "på spåret"
/Maria
calle
ja jag läste just om TV-krocken som delar Sverige! 
Jag gillar Fredrik Lindström så det blir ett svårt val. Men jag tror ändå att jag föredrar musik en fredagkväll. Tur att båda programmen går i repris. 
Det blir idol för mig, men jag sitter nog o trycker lite till på spåret också.
Dom är jätte duktiga dom som är kvar. Svårt att välja. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Får ni låna fjärrkontrollen??? Jag har inte en chans, maken tittar på CSI…
Zabelle
men gud vad tråkigt! 
Du behöver en egen fjärris - köp en till dig själv i julklapp 
#7 Ha ha då hade det blivit liv i andra soffhörnet. 
Zabelle
köp en TV till 
Jag har tittat…alla tre är superartister…om jag måste gissa, så åker Kalle ur och Tove och Erik möts i finalen…
Ja men vad var det som hände!!!!
Var så säker på att det skulle vara Tove o Erik i Globen.
O vad hände ?Det blev Calle o Erik.Canon.Men förvånad är jag,
Alla tre är vinnare.
O dom kommer att gå så långt i sin musikkarier….
Ja det blir inte som man tänker eller tror.
Jag tycker det var shiiiit att Tove åkte…Hon är ju bäst….
Min favvo var nog Erik ändå… en stor röst i en liten kropp! 
men jag tycker tjejen var jättebra också. tur nog måste man inte vinna idol för att få en karriär. Vi kommer nog att få se mer av henne!
Här har vi dom som inte nådde ända fram..
Jag såg programmet för första gången ( sonen har min dator på lagning) Och jag tycket att Erik var suverän vilken röst och han går hela tonskalan utan minsta lilla svikt på rösten. Världsklass! Kalle var och så mycket bra men når inte upp till Erik. Men kan bli folkkärare. Tove hade inte turen med sig med låtarna tycker jag.
Första låten var sisådär. Andra var bättre men inte heller hennes stil. Det syndes att hon inte var nöjd med valet. Hon var gråtfärdig redan i soffan. Hon skulle sjungit något mer rivigt.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag tycker ändå, att Tove var bäst….
Jag tycker de är otroligtduktiga alla tre.
Men Eriks röst är enorm den klarar allt…
Kalle
den blyge charmige Kalle han är så bra !
Tove strålar på scen… men inte i går… inga bra låtar hon fick !

Ja jag vet inte…..men Erik faller mig mer på läpp liksom. Han har en otrolig röst. Kalle är också jätteduktig på sitt sätt….äsch det blir Erik som tar hem det här
Tove kommer vi och få se mycket av i framtiden
. Men Zabelle….gå genast och köp dig en TV. så där kan du väl inte ha det heller. Eller skicka ut maken till grannen…jaaaaaaaaaa så kan du göra *skrattar gött*
Ja jag blev lite förvånad igår när Tove åkte ur igår, hon är den som är mest speceill tycker vi här. Erik är fantastiskt duktig och en bra sångare. Kalle har utvecklats och sjunger bra men är ganska tråkig att se i stora sammanhang… #18 tror som du att vi kommer att få se mycket av Tove i framtiden. Det har varit så förut att den som vinner ändå inte är den som det går bäst för.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag såg lite av Idol igår kväll för första gången eftersom jag var ensam hemma med min dotter och hon ville se.
Jag har aldrig sett en enda minut av Idol tidigare, så jag har ingen kännedom om deltagarna alls.
Jag måste ju säga att den lille killen Erik verkligen var duktig, den där Iron Maiden-låten är en av mina favoriter sedan många år och han klarade av den riktigt bra.
De andra två var inte lika tonsäkra tycker jag och jag blev grymt förvånad när Calle gick vidare direkt.
Tove hade en otacksam låt, seg låt, och det tror jag låg i fatet för henne. Hon skulle ha fått en låt med lite drag i, så hade det varit mer rättvist. Hon klarade inte av att hålla ton riktigt heller, så utfallet var nog ganska rätt ändå.
Nu blir jag riktigt nyfiken på Idol
Jag får väl kolla på nätet om det finns någon repris.
/Maria
bumbleboo..Det är så intresant o se när dom bara blir bättre o bättre.
Jag var ju bärgsäker på att det skulle stå mellan Tove O Erik.Fattar inte hur det kunde bli så.
Fast Calle är ju den som har utveklas mest.Från att ståt som om han var fastspikad i golvet o tittat ner.Till att röra sig o se framåt..
Jag för min del tycker det är ett program som ger några mäniskor en väldig stor chans i livet.
För dom som har varit med i idol har ju fått mycket

Att titta på Idol från början är ju bara så roligt. Ibland undrar jag om folk inte har en känsla för vad dom klarar och inte klarar….*skrattar* Tävlingen lockar till sig en mångfald av människor och det är roligt
# 23
Jag tycker det är roligare att titta på slutet…då dom har utvecklats och bara är såååå Duktiga….
Och ikväll är det Robinsson…Någon som tittar på det….

Sisa….nej jag har lyckats att missa det i alla år 
#24 Jajjamensan…
/Maria
Har inte sett en sekund av Idol i år. Men kollade 2007 året då min favorit Amanda Jensen blev tvåa och Marie Picasso vann. Vad tog hon vägen tro? Är det alltid tvåan som slår bäst?
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Eller trean, kanske…
#27 ,,, det konstiga är väl hur något så vanligt-"mainstream" som Marie Picasso kunde vinna… hon låter som många andra vilket inte Amande Jensen gör, hon är mer unik och udda …
Jag blev också förvånad.
Hade tippat Tove och Erik i finalen. Både Kalle och Erik fick låtar som passade. Det var juryns låtval till Tove som sänkte henne.
Tove var min favorit. Men även Erik är jätte duktig och Kalle har utvecklats mycket. 
#29 Instämmer!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
# 29 Undrar om inte Amanda Jensen är den som är mest unik i sin röst av alla som varit med i idol sen det startade.
#31, 32 håller med er om att hon har något annorlunda. HOn är nog inte en pop-idol kanske, eller jo till viss del men hon har så mycket mer än det i både vad hon kan sjunga och hur hon är

Vi tittar inte på tv på fredagar men kan slötitta lite på reprisen sen om det nu är lördag eller söndag den går.
Jag blev jätteglad för att Kalle gick vidare! Ledsen över att Tove åkte ut… Jag gillar inte Erik så mycket, vet inte riktigt varför men dels tycker jag att han tar alla låtar alldeles för högt, gillar inte skrikiga sångare. Men Run to the Hills gjorde han fantastiskt bra! Och sen så tycker jag att allt låter likadant med honom. Han skriker sönder även ballader tycker jag 
Men jag har förstått att man inte hör hemma vid tv:n det som de i studion hör så det är nog svårt att veta.
Man får nog ha i minnet med att det är en idoltävling, man letar popidoler som ska kunna sälja många skivor och sannolikt riktar man sig till en ung publik. De vill inte ha personliga artister utan mainstream, det är ju vad hela konceptet går ut på. Annars skulle man ju inte låta artisterna sjunga så många olika genrer.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.