Granngåvan.
Den klassiska gåvan till grannar brukar vara en liten julgrupp eller chokladask sedan får man samma tillbaka!
Har du bättre fantasi?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag vet att i en liten by har de som en "vandringsgåva".
En kälke med en julklapp står, helt plötsligt en morron under julhelgen, utanför någons farstubro.
Det brukar vara en julklapp som passar hela familjen.
Nästa år gör den familjen som fått i år, iordning kälken med en ny julklapp och smyger iväg en natt och lämnar den utanför någon annans dörr.
Alla tycker att det är så spännande att smyga omkring och försöka att inte bli avslöjad. För det är det som är halva nöjet…att inte röja vem som gjort iordning julklappen på kälken.

Åh vilken fin och spännande tradition!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag tycker det också. Och jag tycker att fler kunde ta efter detta roliga. Man behöver ju inte nödvändigtvis lögga på en kälke, det går ju lika bra att lägga paketet på farstubron.

Vi bakade en god kaka till våra grannar första julen här, men vi har aldrig fått något tillbaka så alltihop rann ut i sanden… vi har verkligen tråkiga grannar rent socialt.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Jisses vilken härlig tradition Gunilla. Kan tro att dom har himla roligt när dom kör iväg med pulkan på natten kors och tvärs för att inte bli upptäckta…..
Mina grannar är helt ok men jag har bara bott här sen juni 06 så jag känner dom inte så väl…..

Jisses vilken härlig tradition Gunilla. Kan tro att dom har himla roligt när dom kör iväg med pulkan på natten kors och tvärs för att inte bli upptäckta…..
Mina grannar är helt ok men jag har bara bott här sen juni 06 så jag känner dom inte så väl…..
Oj det blev dubbelt….nej det är inte ni som är yrsliga det är jag som inte fattar att man inte ska klicka 2 ggr
Vilken rolig idé det här med kälken om man inte bor i stan förstås
/Maria