Modet idag.
Det blir svårare och svårare att köpa kläder om man inte vill gå som en 20 åring. Förra året var allt så urringat. Nu skulle jag köpa en tunn tröja eller tunika. Jag letade igenom hela affären för att få tag på något som inte var öppet fram, som tycks vara populärt nu. Till slut hittade jag en svart tunika och åkte hem nöjd tills jag skulle prova den. Den var öppen fram och det såg jag inte på affären. Har du svårt att få tag på kläder som passar dej?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag är inte så road av kläder. Det mesta köper jag second hand och jag använder mina kläder tills det är utslitna.
Svårigheten för mig är att överhuvudtaget köpa något. Jag behöver faktiskt nya byxor men…
/Maria
Jag är en shoppare så jag brukar gå runt och kolla av läget. Så jag brukar hitta det jag behöver till sist. Det gäller att hitta rätt affärer hela tiden.
Birsta City är så stort och jag orkar inte springa runt.
Tips om det är öppet fram är att ha t ex ett linne under. Jag tycker att det finns roliga kläder just nu, tunikor t ex med långbyxor under gillar jag.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Haha vad lustigt det kan bli när man kommunicerar via text istället för med tal. Jag läste ordet "modet" med en annan betoning och tänkte att den här tråden skulle handla om vardagshjältar 
Den betoning av ordet som var avsedd har jag inte mycket att säga om, jag har aldrig brytt mig om sånt.
Men det är klart, synpunkter kan jag ju ha ändå. Exempelvis tycker jag inte om jeans som är skurna så att man ser myntinkastet hela tiden, eller de fåniga kepsarna grabbar har nuförtiden med stel platt skärm som får dem att se ut som Skurt, den fula dockan i TV4.
Jovisst kan jag ha en topp under men jag är inte så mycket för lagar på lager..inte för att jag är omodern snarare vill jag gå bekvämt och de stör så många plagg.

Tycker som Cristine, det mesta är för dom unga, jag gillar tunikor men inte att ha urringat till naveln. Jo jag vet att man kan ha linne under men ibland vill jag bara ha tunikan.
Köper mycket på secon hand, avskyr stora köpcentra, förra helgen var jag med äldste sonen och familj för att handla, till barnbarnen hittade vi jackor och stövlar. Hade tänkt köpa en topp eller tunika och lite annat men kom hem utan en pryl.
Hittade i stället en snygg knappt använd topp på Röd Korset och till en bråkdel av priset på en ny så jag kände mig nöjd.

Jag har supersvårt att hitta kläder… det är ett enda långt trauma varje gång jag måste för att kläderna gått sönder 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag avskyr shopping 
men tycker om mjuka sköna kläder….
Det är ju oftast så att man tänker olika… jag tycker att det finns mycket kläder som vänder sig till mig som är i mittenåldern. Jag har fastnat för tunika med jeans eller tjocka strumpor till. Och jag tycker faktiskt inte att det är så vanligt att de är öppna till midjan. Jag letar såna som inte är så ringade och de finns. Tycker inte heller om stora köpcentra men det finns mindre affärer där det går att hitta kläder. Ofta hittar jag kläder när jag inte letar. Det är svårare att gå ut med en bild i huvudet på vad jag vill ha, då finns det inte .
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet