Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 496 ggr
Cristine
0

Din intelligens.

Den ultimata intelligensen är inte att vara logisk, lösa matematiska problem eller vara allmänbildad, det är nog att kunna förstå sig på livet och lära sig njuta av det.

Henrik Jonsson

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Jeremina]
0

Det brukar kallas emotionell intelligens Flört

Hoppfull
0

Synd att den fortfarande är så underskattad i vårt samhälle bara… men det kommer att ändras!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[GunillaF]
0

Japp!

batski
0

Håller verkligen med!

[Sisa]
0

Ingen annan kan göra om Ditt liv. Inte din terapeut, din healer, din mor, din älskare, din präst, din chef, eller en massa pengar på banken. Även om många människor kan bidra med hjälp och uppmuntran, finns ingen som kan göra det åt dej…

"Vi är det vi tänker,

vi blir det vi tror, vårt liv är det vi säger att det är.

Vi kan förändra vårt liv, genom att förändra våra tankar"

chik
0

Så sant så,

Sisa.Fina ord du ger oss.

Lena.P är jag i verkliga livet.

aksaz
0

det sägs att dom som är duktiga på matte är intelligenta , men jag får nog säga att dom inte är det , jag har själv upplevt detta , så det finns nog olika slags intelligens ,att vara jätte duktig på matte ,men sedan sätta sig själv i knipa gång efter annan är väl inte så intelligent så det är nog ett bredare spektra mer komplicerat tror jag ,som inte var nåt ess i matte , mentycker algebra är intressant som vuxen.hej

signemo
0

Intelligent är för mig att ta tillvara de förmågor man själv har och använda dem på ett bra sätt.

Var rädda om varandra

Maria
0

Hur kan man överhuvudtaget mäta intelligensFörvånad

/Maria

[Jeremina]
0

#9 Enligt min lärare i Pedagogik kan man inte mäta intelligens Tungan ute

[Sisa]
0

# 10 Klok lärare….Flört

Maria
0

#10 Tänkte väl detFlört

/Maria

aksaz
0

bra svar

Hoppfull
0

Och ändå är det de testerna som avgör mycket i våra liv…

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

penke
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

typ ..(?) Skrattande

penke

[MargaretaA]
0

jag älskar låten - men den har inget med Bob Marley att göra (vet inte vem som har snurrat till det på Youtube) det är Bobby Mc Ferrin som har gjort denna underbara trall Skrattande

[peter54]
0

Hmm, intressant diskussion. Kanske kan man inte mäta intelligens, men man kan definitivt avgöra om den finns eller ej och om den är stor eller inte.

Sedan finns ju många olika slags intelligens. Den som är mattesnille har matematisk intelligens.

Ordet intelligens handlar ju om förmågan att processa stimuli. Det betyder att även en sån som exempelvis Rainman i filmen med samma namn, besitter stor intelligens på vissa plan, men saknar den helt på andra.

Uttrycket "emotionell intelligens" har jag aldrig hört tidigare, men det kanske är detsamma som social intelligens (?).

Maria
0

Jag tycker ofta att det pratas om att Eq intelligens är som något som är bättre att besitta än Iq.

Det finns en del tester på internet men hur man mäter detta har jag ingen aning om.

/Maria

chik
0

Min Intelligens NU!!Är på Noll…Förvånad

Lena.P är jag i verkliga livet.

Maria
0

#19 HahaSkrattande

/Maria