Godmorgon 26/11
Då var det plötsligt torsdag och jag ska ägna dagen åt att titta över ljusstakar, adventsstjärnor och julgardiner.
Ett litet citat:
"Aldrig älskade jag dig så djupt som när jag höll på att mista dig."
Margareta von Konow
Var rädda om varandra och ha en bra dag!
Med ljus och kärlek... Tina
God morgon Tilja och alla ni andra. Jag ska göra detsamma, och sedan mitt på dagen ska jag ner och hjälpa grannen ta fram hennes julsaker också. Ha en bra dag!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Trevlig Advent /kram Spanaren
Ps Hemma igen på söndag
Godmorgon
Vi plockade också fram lådorna med jul o adventsaker i går. Kollade igenom att alla lampor fungerar. Men det kommer inte upp några stjärnor eller ljusstakar förren tidigast lördag kväll.
Ta hand om er idag!
Zabelle
Go´morron!
Jag började med några fönster igårkväll. Ska ta resten ikväll. Det tar tid för jag vill putsa fönstren innan jag sätter fram adventsljusstakar och stjärnor. Jobbar hela dagarna så det blir kvällar jag kan hålla på och greja med sånt.
Ha en bra dag!
God morgon!
I dag är en ljus och fin dag.Skall putsa något fönster
och ställa adventsgrejerna på plats. En promenad och lite qi gong blir det också.
Ha det gott!
Kram Indiania
" Var nära naturen - var när dig själv "
Godmorgon alla 
Ha en fin dag
Spanaren njut av en datorfri helg i torpet 
Godmorgon!
Åter en gråmulen dag i södra Halland. Men det regnar inte.
Idag ska jag och Silver åka till en väninna och stanna till lördag förmiddag. Det blir långpromenader med hundarna och god mat i två dagar. 
Sköt om er alla.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
God morgon!
Citatet är så sant så för det fick jag erfara då min man skulle opereras i halspulsådern för 3 år sedan!

God Morgon!
Idag har dottern studiedag så vi softar och ska baka lite pepparkakor sen. Här är det ljust och fint ute och jag ska nog försöka ta mig ut i luften en liten sväng.
Citatet i TS tycker jag egentligen är ganska förskräckligt. För det handlar väl snarare om rädsla än om kärlek… man är rädd för att mista och inser hur mycket man tycker om personen ifråga… och då kanske man även inser att man borde ha visat det mer och oftare… Lite sorgligt om sådant ska behöva till för att man ska komma ihåg att visa varandra hur mycket vi tycker om varandra.
Ha en riktigt bra torsdag allihop!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#9 Jag har älskat min man i 35 år och vi har alltid brytt oss mycket om varandra. Vi talar om att vi älskar varandra men när han var så nära döden då (som jag skrev tidigare i tråden) blev känslan ännu starkare och det trodde jag inte att den kunde bli.
Så ser jag på citatet men kan förstå hur du tänker Hoppfull 

Ja jag menar inte att man behöver ha det dåligt men det handlar väl ändå om rädslan? Alltså rädslan för att mista, för att bli ensam, lämnad?
Ibland tror jag att vi behöver sådana skrämskott för att komma ihåg att visa våra känslor och för att vi själva ska bli medvetna om vad vi faktiskt har (och därmed kan mista).
För många av oss som lever i relationer kan väl ändå uppleva att vi bitivs är lite småirriterade och så… det hör ju till livet och vardagen. Tror jag i alla fall.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#11 Jag var livrädd, absolut för när han for iväg med bussen till Umeå tänkte jag: Är det här sista gången jag ser honom?
2 dagar senare flög jag dit upp och kom in på rummet och de hade bara 5 minuter tidigare kört ner honom till operation. Jag tänkte, jaha då hann jag inte!!
Då brast det och jag grät hejdlöst och tänkte samma sak igen: ska jag aldrig få se honom igen?
Då fanns en man där som gjort samma operation och han tröstade mig, vilken snäll människa han och hans fru var.
Nu gick det över all förväntan och han är frisk och det finns ingen förträngning alls i någon halspulsåder.
Så visst var jag Livrädd att mista mannen som jag älskat i så många år! Sorry..det här blev långt
#13 Underbart foto Chik! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Godmiddag alla Fokus-vänner,
idag var det svårt att komma åt internet. Nu lyckades det, äntligen!
Ser att ni alla pysslar och förbereder advent, det ska jag också göra.
Jeremina, det lyser kärlek om det du skriver, så fint….
En bra fortsättning på denna dag önskar jag er alla!
Kramelikram från Sisa
"En enda solstråle är nog,
för att driva bort många skuggor"
Skönt att det gick bra Jeremina.
Ja alla pysslar och till och med jag, lite i varje fall.
God kväll på er allihop
Jag har varit lite osynlig eftersom jag måste vila från datorn ett tag. Jag har haft problem med mina nya glasögon och haft jätteont i ögonen, men nu tror jag att jag har lärt mig hur jag ska sitta vart jag titta nånstans för att det ska funka. Eftersom jag aldrig har behövt glasögon förut så är jag lite ovan med hur man beter sig med dom.
Jag har också plockat fram alla ljusstakar och stjärnor och de kommer nog upp i morgon, jag kan inte vänta längre. Äntligen! 
Jag har satt dit ett par stakar men skulle behöva gardiner. Jag gav bort alla gardiner när jag flyttade hit.