Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettresor-och-kulturer
Läst 561 ggr
AnnL
0

På Tal Om Ullared

Jag är en Ullareds fan. Åker minst en gång var annan mån.  Tungan ute

Tyvärr tycker jag att Tv-programmet om Ullared ger helt fel bild.

När jag går och handlar I Ullared tänker jag mer än en gång på vad jag tar för mig.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[Sisa]
0

Jag har aldrig varit där! Efter vad jag hört, och sett på TV är jag heller inte så sugen…Verkar jobbigt…

Isåfall skulle jag gå där helt avslappnad, en hel dag och bara kolla på folk. Inte handla…

Kram/Sisa   Tungan ute

[MargaretaA]
0

Jag var där en gång för 30 år sedan. Det ligger lite för långt bort för mig. Annars hade jag nog varit där mer. TV-programmen har jag inte tittat på.

Branneli
0

Detta program gör att jag drar mej för att åka dit……har aldrig varit där……

Billiga plastpåsar, säger folk…..Ö&B har 120 st fryspåsar för 12 kr. Likaså billigt schampoo mm.

Åka 40 mil för att handla…nää tack !!

Finns annat som jag tycker är roligare att göra, med tiden Glad.

chik
0

Vist är Ullared ett Mecka för vissa.Vist är vi olika o tur är väl det.

Fast jag tycker programmet får fram lite hur det är.

Männen som sitter med tom blick o bara stirrar.

Sen Något som jag tycker är bra med hela Ullareds grejjen.Pengarna stannar i vårt land o ger en himla massa folk arbete…

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Sisa]
0

# 4

Jag håller med dej, Chik. Bra att det ger jobb och pengar! Skönt att du plockar fram det positiva i allt…

Kram Sisa  Glad

[MargaretaA]
0

ja fast grejerna dom säljer är inte mera svensktillverkade än nånting annat vi köper var som helst. Det är billig import det mesta utgår jag ifrån. Jag blir alltid väldigt oroad när något sälj så idiotbilligt. Jag får bilder av slavarbetarbarn som flashar förbi min inre blick när jag rotar igenom låprisladorna med sina 10-kronors varor Obestämd

signemo
0

Jag bor ju strax utanför Ullared. Är inne på Gekås nån gång då och då. Det jag brukar handla är rengöringsmedel, tvättmedel, schampo, ja allt sånt där till hushållet

Familjen min påstår att jag alltid måste till dukavdelningen.

Av  kläder så köper vi nog de flesta av min mans skjortor, mina t-shirt´s , trosor kalsonger bh-ar där. Byxor hittar vi nån gång. Jo om jag behöver kofta köper jag nog det där men inte blusar.

Sen är det ju så att när jag går in så blir det oftast med korg. jag storhandlar inte så ofta. Det är ju mer när jag behöver nått som jag tittar in på Ge-Kås. Det är väl kanske skillnaden att , vi som bor nära inte känner att vi måste köpa det och det för det är billigt. Vi går nog lättare förbi skräpet.

Kvalitten tycker jag är bra på det mesta. Men visst skall man titta extra kanske på kläderna.Visst det finns det som blir uttvättat fort, men det finns de i de så kallade finare butikerna också.

Sen tror jag att karlarna som ser uttråkade ut, troligtvis ser likadana ut i vilken affär som helst Flört.

Skall jag vara ärlig så ser nog kvinnorna mest ut som om det vill ha allt. IBland när jag går där kan jag täka. Oh jösses bli jag sån om jag kommer till en annan afär

Var rädda om varandra

chik
0

maggan.

Det är säkert restparti..Sekunda.

Finns ofta prislappar kvar ifrån Hennes lindex o dom flesta affärer.

Dunder Don är ett helsvenskt företag som min kusin äger.O det hade kommit kläder till Ge-Kås från Dunder Don.Som såldes för under halva priset.Min kusin var vansinnig för han vill inte att hans Märke skall sättas sammans med ett låg prisföretag….

Vist är det barn som gör sakerna…Samma med frukte som vi köper som kommer från utlandet.O då får dom pengar..

moonflower
0

Har inte varit i Ullared på massor av år. Har inte följt tv serien. Minns att butiken var oändligt stor och att jag kunde inte se några fönster. Nu har de ju gjort den mycket större.

Tycker det är jättebra att affären lades i lilla Ullared.

Massor av arbetstillfällen och bra låga priser.

Apropå barnarbete, så tror jag tyvärr att produkter, i alla sorts butiker innehåller dessa varor - man kan bara hoppas det upphör totalt.

Är jag inte så mycket för att shoppa överhuvudtaget - men bodde jag nära Ullared skulle jag absolut passa på! Det finns saker som behöver köpas.

Trevlig lördagskväll!

/moonflower

[MargaretaA]
0

ja så kan det också vara chik.

jag skulle gärna köpa svensk Mango om det fanns Tungan ute

chik
0

Men går det inte o odla i växthus??Känns som om jag köper kemikalier när jag köper Frukt o grön.Vad var det som äpplerna från USA vad besprutade med??Någon som kommer ihåg??

[MargaretaA]
0

jag tror inte att det går. Gjorde det det hade vi väl redan svensk mango. Men jag väljer alltid svenska äpplen när det finns.Oskyldig

mayolica
0

Har aldrig varit i Ullared,såg lite av programmet det såg stressigt ut där. Stora köpcentrum med mycket folk är inget för mej.

~ mayolica ~

signemo
0

De är ett litet samhälle ca 3 mil från Falkenbergeller Varberg i Hallns. Utöver Ge-Kås finns det en massa nadra små affärer.

Var rädda om varandra

Soffe
0

Jag finner inget negativt med Ullared - Gekås. Det är alltid lika trevligt att va där Glad

Cristine
0

Chik, mango går att odla i Svergie men då behövs ett Orangerie och  för att värma upp det skulle det bli sådana kostnader,så få skulle ha råd.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

mayolica
0

#15 Det kanske bara var TV-programet som gav en negativ bild,det såg ut att vara så mycket folk överallt. Men jag har ju aldrig varit där själv och vet inte hur det ser ut i verkligheten.

~ mayolica ~