Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 753 ggr
Cristine
0

Lydiga medborgare.

Har ni haft med polisen att göra någon gång?

Jag åkte i fängelse i Irun (Spanien) för att jag skulle hjälpa en väninna att få hem hennes fulla och bråkiga make. Vi åkte över från Frankrike till Spanien för att hans vän hade ringt till min väninna och sagt att det var omöjligt att få med honom hem. Jag brukade kunna tala honom till rätta därav min medverkan. Denna gång var han fullare än vanligt och det gick inte att tala med honom utan han gick bärsärkargång på baren. Resultat..han själv, hans vän, frun och jag blev tagna av polisen och satt i finkan. Vi skulle sitta där i 3 dagar men som tur var så var min särbo vän med polismästaren så han fick tillåtelse att ta med några tjocka madrasser  och några flaskor champagne, så vi hade det inte så pjoskigt för vi satt inlåsta tillsammans vi tre. Maken fick en riktig cell och fick sitta länge..vi blev släppta dagen efter tack vare min särbo.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

Jösses Cristine! Du har verkligen prövat på det mesta!Förvånad

Cristine
0

Jag är ganska härdad kan man säga*garv*CoolSkrattande

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

Cristine!!Huva mig vad du hittar på..Där kunde du ju ha blivit sittande…Vi tackar Särbon…

Ja jag har varit i kontakt med länsman..O det är inget som man glömmer.

Länsman är inte o leka med.Är det något man skall vara rädd för så är det Polisen.En samling vuxna män i sparkdrässer..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[GunillaF]
0

#3 Men Chik då…..  Dom är bara stränga på de som varit olydiga …  Det har väl inte du varit nån gång?

Inte är det vuxna män i sparkdräkt inte. Det är ena riktiga karlakarlar!

Polisen är till för att hjälpa oss vet du väl?!

chik
0

ha..ha..Inte poliserna i Gbg..Nä du.Där har dom andra regler.

Men ute på landet är det mera trygt när du träffar fabro blåljus….

Nu är det ju så att jag har varit behjälpare i Behandligar o sett hur polisen i stor stan kan bete sig.

O ni har ju läst om övervåld från polisen.O har man sett o vet att du kan inte göra något för att dom håller i hopp.Ja då ser man det på ett annat sett…

[GunillaF]
0

#5 Men Chik då….jag tror du haft otur…

Jag har jobbat tillsammans med många poliser, både kvinnliga och manliga, men har inte sett något sådant. Det är klart att det inom polisen finns "rötägg" som inom de flesta yrkesgrupper men de allra flesta är trevliga och duktiga yrkesmänniskor.

Många gånger så hävdar "offret" att h_n blev påhoppad, provocerad osv, utan anledning men min erfarenhet visar på något helt annat.

chik
0

Otur!!!Har la fel mun o utseendeOskyldig

Ja men Gunilla har du stått med offret o sett på vad dom små männen gör??

Har ju jobbat lite med sådant o i Gbg så är inte polisen något o leka med.

Då har jag bekant som är kriminalare.O blir helt förbytt när sparkdressen kommer på..

Men det är ju min erfarenhet Du har ju din.

Sen så har jag ju givit vis bra poliser med en som har jobbat i sydamerika helt suverän människa o stämningen blir bara så go.

Nu var ju frågan om vad du tyckte o jag svara..

chik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För många många årsedan hade ju några poliser sex i baksätet med prostuerade.Någon som kommer i håg?

[GunillaF]
0

Det är tur att det inte finns bara dåliga poliser Chik! Flört

Hoppfull
0

Ja det är tur att det finns goda poliser med! Skrattande De är med all sannolikhet i majoritet.

Men nog är det min uppfattning att polisen borde ha en tuff ständigt pågående granskning just av den anledningen att de är samhällets moraliska väktare! De måste ju själva först och främst leva upp till de krav som ställs på oss övroga medborgare och tyvärr visar det sig ju återkommande att polisen har en del egna lagar de jobbar efter.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[GunillaF]
0

Om inte jag är felunderrättad kommer vi att ha 20000 poliser i Sverige nästa år. En ökning med 2500 poliser mot iår. Det borde vara en självklarhet att alla dom skulle vara föredömliga medborgare men tyvär är det inte så. Jag skulle tro att om det så bara är en handfull poliser som inte sköter sig så blir det så stort i massmedia att vi tror att det är många, många fler av poliserna som är rötägg.

Jag jobbade bredvid många poliser ute på fältet under några år och jag såg aldrig någon som skötte sig illa. Tack och lov.

Hoppfull
0

Nej det är säkert så att majoriteten sköter sig men tyvärr tror jag att det är betydligt fler än en handfull av närmare 20.000 som inte sköter sig.

Det rapporteras ju återkommande om poliser som lämnar mycket att önska även om det inte innebär att de slåss eller bryter mot lagen. Man kan bete sig illa på många olika sätt, inte minst mot kvinnliga kollegor. Tyvärr tror jag att det finns en machokultur inom polisväsendet som allt för många poliser hänfaller i och den drabbar såväl människor inom kåren som de poliserna griper in emot.

Men som sagt överlag tror jag att poliser är goda människor! Glad

[GunillaF]
0

Jag har nog haft en himla tur för aldrig har någon betett sig illa mot mig…  "Dom skulle bara våga"! Tungan ute

Nää….allvarligt…jag är nog inte en sån person som inbjuder till att vara taskig mot…. Flört

Hoppfull
0

Hehehehe, nej jag har aldrig mött sådant heller.

Men jag bor å andra sidan i en glesbygd där polisen snarast är någon man möter i bil på vägen… inte går jag på krogen heller så att jag möter dem i sådana sammanhang.