Kärlek och förälskese.
Att var kär är ju härligt men att vara förälskad kan ju vara en riktig plåga.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Förälskelse kan vara en plåga som du skriver men också helt underbar…
(om jag minns rätt)

Förälskelse är en underbar plåga 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Vad är det för skillnad på kär och förälskad?
I vilket fall som helst så är det underbart när det är besvarat och obeskrivligt hemskt när det inte är det.
Förälskad är man väl från början när man inte riktigt vet om den är besvarad, kärleken kommer senare .. den är stabilare.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
jag säger att vara kär och förälskad är samma sak. Det är vilda passioner och inte mycket markkontakt.
Men att känna äkta kärlek, när man verkligen älskar någon, det är som du säger - det kommer senare när hormonsvallet har lugnat ner sig och vardagen infinner sig. Om man inte går skilda vägar då alltså…

För mig så är förälskelse den första fasen där alla hormoner går bärsärk, sedan djupnar känslorna och man blir kär men det innebär för mig att jag älskar någon. Förälskelse håller ju ofta i sig väldigt länge, om man funkar ihop alltså.
Jag har hört att passion och förälskelse brukar hålla i sig längst ungefär 2 - 2 1/2 år. Sedan ebbar det ut och det är oftast då det tar slut om det inte finns något mer som håller ihop paret.

Ja det tror jag stämmer bra! Och håller man ihop då så övergår känslorna i kärlek tror jag.
ja det stämmer för mig. Det var den tiden jag höll ihop med grodorna - innan jag träffade prinsen 

Hahahaha, jag var nog inte riktigt lika uthållig som dig, sex månader var en gräns för mig, tills jag träffade storpaddan… honom höll jag ihop med i drygt 11 år innan jag fick upp ögonen…. sen kom prinsen 
ja man får gå i lite kringelikrokar innan man kommer rätt. och det vore konstigt om det vart lika för alla. 

Precis
Jag var lite svårlärd, så innan jag kunde se vad som var bra för mig på riktigt gick jag i många fällor för att de liknande de relationer jag kände till och kände mig hemma i.
Kärlek är något vackert och stort och kan vara så även på avstånd…
Med ljus och kärlek... Tina
Sist jag var riktigt tokkär/förälskad så var det samtidigt kärlek. Vid första ögonkastet och direkt ! Hoppas få uppleva det igen, om inte så är det ett fint minne jag håller kärt för et är så kraftfullt att känna vid första ögonkastet att hallå ja, det är ju du & jag såklart 
Amor Vincit Omnia