Lån.
För att få ett lån måste du först bevisa att du inte behöver det.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Precis. SÅ känns det som det är nu förtiden. Att starta eget nu är inte lätt. Bankerna gör ju det inte lättare, trots att de påstår att de värnar om den lokala företagsamheten.
Nu blir jag lite irreterad, inte bra att börja dagen så.
Jag lämnar ämnet 
Var rädda om varandra
Presis så är det..
Värden är allt bra tokig.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Hmm, jag vet inte om jag håller med om att det är så tokigt med tanke på hur många som sitter i omöjliga skuldsituationer.
Visst finns det en rad situationer där ett mer flexibelt lånesystem vore att föredra, men å andra sidan är det alldeles för lätt att få smålån ett efter ett så att det till slut blir oöverstigliga summor.
Kan inte låta bli att hålla med peter54 - det visade sig där i början av 90-talet att bankerna varit FÖR frikostiga med sina lån och folk fick lämna hus och hem när räntorna steg.
Ja, men det är inte det jag tänker på. Det kan vara att en person skall överta ett företag som går bra, det kan vara att någon har en ide som verkligen håller.
Det kan vara att de tar ut väldigt höga räntor bara för att man inte har så mycket kapital. Om man tar samma typ av företag, som visar sig ha samma omsättning men där det sen tidigare finns kapital, ja då får de lägre ränta.
NÄr man väl får lån anser jag att det skall inte gå att förhandla om räntan.
Naturligvis skall de kolla ordentligt, Det skall finnas ordentliga underlag till varför man skall investera och behöver ett lån. Man skall inte vilseledas in i något som bara kan fördärva för den nystartade.
Var rädda om varandra

Det är väl de fluktuerande räntorna som är problemet… alltså samhällspolitiken som helhet snarare än enskilda låntagare (även om det givetvis finns sådana som lånar mer än de klarar av av någon konstig anledning).
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#5 Håller med att finns det ordentliga underlag för vad man behöver lånet till skulle det vara enklare för företagare.
Men det är alldeles för enkelt att ta sms-lån.
Zabelle
Det viktiga bör väl vara att man kan betala tillbaka det man lånar.
Men det är en helt annan sak när man ska låna ut till nyföretagande. Där kan man ju aldrig veta säkert hur stora inkomster man får.

Håller med Peter! Det är rätt att kontrollera om vederbörande har möjlighet att betala igen det denne lånar först.
Jag tycker det har blivit lättare - min dotter som lever på studielån får och har flera kreditkort som hon kan utnyttja - trots att hon verkligen inte skulle klara att betala tillbaka allt om hon utnyttjade alla dessa krediter…
För att tala om dessa vansinninga SMS-lån som inte kräver någon som helst säkerhet och därför tar en ockerränta som är horribel…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Njää,jag håller med tidigare ..
banker/finansistitut har så gott om pengar att det snudd räcker med att man andas för att få ett lån,"smålån" räcker det med att du kan ringa..
många som idag har miljonlån till en-två %´s ränta,kommer göra personlig KK om något år (redan?),när räntorna drar iväg.. :- /
Trane/Olofsson´s råd i svt tycker jag var bra,räkna/utgå med en ränta på sex %,då vet du att "du" klarar räntehöjningar
och sparar du mellanskilnaden tills ränta är där,skaffar du dig en extra buffert !
penke
#1 Det ligger mycket i det. Och för att bli sjukskriven och få hjälp måste man vara frisk…