Vilka tre saker...
…är viktigast när Ni ska fira Jul ?
undrar nyfikna Sisa
Mina nära och kära, god mat och en god stämning 
Vilken härlig bild, vad jag längtar 
Jag säger som Jeremina men tillägger granen
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Om jag ska bara nämna god mat, så tycker jag om Janssons frestelse, min sambos goda inlagda sill och en god sallad med mycket olika saker i som jag gör…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Det viktigaste för mig är att få träffa alla mina barn och deras familjer… då är jag så nöjd
sen skadar det ju inte om det är ett fint snötäcke utomhus… julmaten är ju ett måste, speciellt alla goda sillar…
Med ljus och kärlek... Tina
Familjen
Julgranen
Midnattsmässan
Man kanske ska ta och börja med sillen!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag tycker om ledighet, röda färger, ljus, social samvaro, god mat, promenader…
Jag tycker att det låter som om vi längtar… till ljus och värme…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Om det är okej Sisa så kanske vi kan tala om maten med? Jag lägger in sill och gör Janssons, ungnsbakad skinka mm till Jul.
Vad gör ni andra eller vad äter ni om andra har tillagat?
*gemenskap o "traditioner"*
*
*
- - - -
(å karl-bertil jonssons julafton) :- )
penke
#9 Karl-Bertil är också kul! 
#11 Hihi Sisa vilken gosig bild….jag längtar ännu mer….
# 12
…
…
Familjen
Ljusen
Stämningen
Familjen med alla glada barn
Alla vackra ljus ute och inne
Maten den goda

Familjen för mig med, med granen på klar andra plats… sedan är det inte så viktigt mer för mig, men det är ju stjärnorna och ljusen och skapar den speciella julstämningen i huset tycker jag.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag är barnsligt förtjust i presenter och godis så för mig är julklapparna och julgodis
viktiga och min familj förståss
Zabelle

Granen
Kvällsmyset med mina föräldrar,sambo & söner
Doften av all mat
Gemytligheten med pyntet i hela huset.
Klä granen med barnen, även om vi numera använder plastgran. Jag har alltid varit kritisk mot att ta omkull ett träd redan när det är tio år bara för att kasta det ett par veckor senare.
Frukten, nötterna och julgodiset.
#20 Ja plastgranen håller ju sig lika fin hela tiden också.
Ja det hela tippade över till förmån för plastgranen en jul när vi fick en gran från grannens mark som stått nära en stor sälg.
Granen luktade så illa att vi var tvungna att plocka av all pynt och kasta ut den efter bara några timmar inomhus.
Vi ville inte be grannen om ytterligare en gran, så då köpte vi en plastgran istället.
Jag har dessutom under hela mitt liv gillat att hålla på med stora krukväxter, gärna såna som går från golv till tak, till exempel hibiscus och klockmalva.
En del av växterna blir sjuka och flera dör av granens terpentinutsöndring, så det har varit en tredje anledning till varför jag hellre har plast, även om det inte direkt luktar jul om den.

Att umgås med familjen är det viktigaste, vad gäller maten så är skinkan, köttbullarna och janssons populärast
Godis utan mjölk, mandel eller nötter, barnbarnen yngste sonen och jag själv är allergiker.
Det allra viktigaste och det gäller ju alltid är kärleken och gemenskapen.

Fick igår reda på att delar av släkten kommer inte till oss, som vanligt….då drog sig andra ur också !!
Nu funderar vi i vår familj på…..hur vill vi fira jul med varandra eller ska vi fira med andra ??
Underbart…tycker jag 
Jag kommer förmodligen att fira jul med min son några dagar innan julafton, för sedan ska han vara hos sin pappa. För min del är inte maten viktig (det är så tråkigt att äta julmat när man är själv, dessutom äter jag inte kött), däremot är det ju ett måste med julklappar till min son, julmusik och att tillsammans med sonen se "Polarexpressen" (som vi brukar ha som tradition).
Det jag helst vill avstå under julen, är stress.
# 25
Samma här, det viktiga är en jul utan stress. Samvaron med familjen vill jag inte vara utan.
Maten är inte jätteviktig, vi brukar alltid gå ut och äta julbord. Julklappar är nåt för de mindre barnen, vi har inga småbarn att fira jul med nu. Jag hoppas på en lugn och fin jul med min familj, lite vitt på backen ute och massor av levande ljus…

Mina stora barn alltid hos sin pappa julveckan men jag lånar dem på julaftons eftermiddag och kväll så att vi kan käka lite och mysa.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.