Behandlingar.
Hur många av er har använt alternativa behandlingar och är ni nöjda med dem?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Oj 
Jag har i stort sett uteslutande använt sådana och jag är överlag mycket nöjd.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Inte jag, men min man fick akupunktur mot migrän. Han sa att det kändes i hela kroppen att något hände. Migränen lindrades avsevärt flera år efter den behandlingen.
Jag var aldrig till läkare i utlandet (bara vid olyckor) inte heller mina barn.
Jag fick akupunktur mot min onda rygg, men det hjälpte inte…Däremot handlar jag en del på Hälsokost, finns mycket bra där. Synd bara att det är så himla dyrt….
Har inte provat någon alternativ behandling alls.
Jag har mycket possitiva erfarenheter av alternativa behandlingar.
Offta kan det vara en fördel kombinera vanlig sjukvård med alternativa behandlingar.
~ mayolica ~

Jag uppsöker en alternativ behandlare sen några är tillbaka, tyvärr är det 10 mil dit……
Han har upplyst mej om att det ät skillnad på akupunktur & akupunktur….. viss akupunktur funkar som värktabletter, dvs tillfälligt…..annan "lagar" kroppen (slarvigt förklarat)…
Jag ska träffa honom imorgon 
Då får vi hoppas på att han lagar din kropp Branneli!

Zonterapi är väl det jag gått på flest gånger. Det har funkat bra för mig mest då mot magkatarr. Massage i olika former. Akupunktur mot allergi och migrän.
spikmattan om det räknas?
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo
Javisst räknas den!

Han fixar till mycket som är i "olag" i min kropp 
..är väl inte oförskämt frisk av mig,
men jag är så sällan sjuk att jag behöver någon behandling …
healing räknas nog inte som en alternativ behandling
då som ..allm. stärkande,inte mot ngt.
(tex. under nå´n kurs eller vid ngt möte,någon som ville öva)
Jag upplevde ,och kände i kroppen,det som ngt gott!
generellt tycker jag s.k allternativa behandlingar är bättre,
även om jag personligen inte avnjutit dem
då jag tycker det är bättre att vårda hälsan (mäniskan)
än att vårda sjukan (sjukdomen)
penke
Jag har inte nyttjat särskilt mycket alternativbehandlingar.
Jag fick akupunktur för axelsmärtor under en period och det hjälpte ganska bra temporärt, men det höll inte i sig särskilt lång tid.
Sedan övertalades jag av en kompis som är allmänmedicinare att prova att andas så kallat singulettsyre, trevärt syre. Det var 1997 under den tid jag hade svåra sår på fötterna som sedermera ledde till amputation.
Så här efteråt tror jag inte på det där alls, ren humbug skulle jag säga.
I samma veva var jag hos en fotvårdare som smorde något hemkok i såren och det ledde snabbt till en akut infektion och blodförgiftning. Hon fick sluta som fotvårdare efter att ha felbehandlat ytterligare några diabetiker.
Jag har däremot en diger erfarenhet från konventionell vård och behandling. Bland annat drygt 50 operativa ingrepp varav ungefär hälften i narkos, medan resten varit av mindre karaktär i lokalbedövning.
Då måste jag berätta att efter också 50 operativa ingrepp alla under narkos och att jag legat ett år utan hud på benet och läkarna provat med alla tips de fått från olika sjukhus och även länder, så frågade de mej om jag ville prova på en annorlunda och tusenårig metod och jag gav klartecken. Det var att lägga på grön soltorkad lera som de köpte in från Frankrike. Redan efter en dag blev det en tunn hinna över såren coh då visste vi att det skulle gå vägen och jag fick äntligen åka hem och sköta det själv.
En naprapat har jag varit hos och det blev bra resultat. Sedan har jag en sjukdom som heter hemokromatos som innebär att min kropp samlar på sig järn - för att få bort det överflödiga järnet får jag tappa mig på blod. Alltså får jag behandling med åderlåtning - visserligen inom vanliga sjukvården, men visst är det ändå lite annorlunda.
Ingen Alternativ behandling.Men mycket växter från vår morde jord.Så lite som det bara går av kemiskapreparat.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Både och. Men har behandlats mycket med akupunktur. Hade bla en tennisarmbåge som blev helt bra. Läkarbesök är sista utvägen om inget annat hjälper.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Jag får akupunktur mot migrän och värk från axlar och nacke.
Har även provat inpackningar med varm lera..underbart, somnade varje gång.
I hälsokostaffären köper jag tabletter som motverkar gaser i magen, bara olika örter.Har irriterad tjocktarm och tabletterna hjälper verkligen.
Köper även Kalcium forte med magnesium och D-vitamin.

Psst #18…när jag undviker kolhydrater, så försvinner mna gaser i tarmarna…..ville bara dela med mig av min erfarenhet 
Har på senare tid blivit lite nyfiken på Ayurveda. Någon som har nån erfarenhet av det?

#18 och för mig är det mjölken…
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har provat akupunktur mot muskelinflammationer i båda benen, och jag blev bra.
Jag har också provat akupunktur för att försöka tillfriskna lite mer från min utbrändhet, men det funkade inte alls (trots 100 nålar)
Jag har provat zonterapi och det sätter helt klart igång läkningsprocesser i kroppen.
Zonterapeuten lärde mig några akupressurpunkter som jag har använt både på mig själv och andra, och det funkar alltid för att lindra smärta i kroppen.
Därutöver har jag provat healing mot häftig huvudvärk (som varat i flera dagar) och huvudvärken försvann.