Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 328 ggr
Cristine
0

Arvegods

Vilken sak har du fått ärva som du håller mest kär.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

zabelle
0

Jag har ärvt min farmor och farfars gamla vackra gökur.

Klockan fungerar fortfarande och göken Pelle kommer snällt ut varje hel och halv timme.

Jag tyckte det var så spännande när jag var liten och nu ser jag mina barnbarn vara lika faschinerade av den lilla göken.

Zabelle   

[GunillaF]
0

Min farmors brudkista och min morfars, i sin tur, ärvda pipa från sin bror som emigrerade till Amerika i mitten av 40-talet.

signemo
0

JAg tror det är ett halsband jag fått. Halsbandet fick min mans farmor när hon förlovade sig eller gifte sig med min mans farfar.

En kärleksgåva som jag fått ta hand om.

Var rädda om varandra

Hoppfull
0

Jag har ärvt min farfars vigselring och i ett utfall av idioti gav jag bort den till min lillasyster… skulle vilja ha den tillbaka.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

signemo
0

När du säjer vigsel ring, så är det nog delad 1 a plats med min mormors förlovningsring. Men den har suttit på mitt finger så länge så den är ännu mer en del av mig.  Ringen har jag nog haft i 35 år halsbandet i nästan 30.

Var rädda om varandra

Cristine
0

Jag ärvde också smycken av min mor och då är det särskilt ett armband jag känner för.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
0

Mormors fotoalbum. Hon var en flitig fotograf som förevigade massor av jular och födelsedagar och diverse släktträffar plus dom riktigt gamla albumen från hennes egen ungdom. Det är en skatt för den som gillar att vältra sig i svunna tider Glad

[Sisa]
0

Ja, alla gamla foton efter både mina föräldrar, och mina svärföräldrar är nog mitt bästa arv…Oskyldig

Soffe
0

Jag har inte fått ärva så mkt, men det jag nog mest är glad över som jag fått är pappas band med Eddie Meduza Skrattande

xinluo
0

Min mammas guldring som hon fick ärva efter mormor.

Sen är det ju de där randiga kaffekopparna som pappa ropade in på auktion för 200 kr för ca 20 år sedan. Det är 12 Zebra kaffekoppar de är värda 6-700 kr st. Jag vågar inte ens använda domSkrattande

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

[Asta]
0

Jag har väl i och för sig inte ärvt något, men jag har två tekannor jag fått av mamma. Den ena fick hon och pappa när de gifte sig och den andra har mormor haft  De är helt olika men jag älskar båda.

Soffe
0

Ja just det. Jag har fått ärva en guldring oxå med en äkta pärla på. Är tänkt att jag någon gång när ekonomin tillåter, göra om den till mitt egna smycke.