Bensinen.
Nu kommer priset på oljan att stiga tack vare stormen Ida som är på väg över Mexiko. Du ökar väl snart priset på bensinen igen. Det är dyrt att åka någonstans i dagens läge. Priset på färdtjänst har gått upp 7 kronor och det märker många gammla av.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Det gäller att köra så lite som möjligt!
Varför ska man alltid ta från de gamla…Blir både arg och ledsen…
Jag har minskat bilkörningen från 2500 mil/år till under 800 mil/år av den enkla anledningen att jag inte har råd att åka.
När vi ska någonstans åker vi alltid i min frus lilla Opel Meriva som drar drygt hälften av vad min Volvo 945 gör.
När jag får söka FKs bilstöd nästa gång om fyra år, ska vi köpa en gemensam bil istället. Helst en elbil, men det är tveksamt om tekniken hinner utvecklas såpass tills dess att det finns något sånt alternativ värt namnet.
Kanske blir vi tvungna att köpa någon hybrid istället, men helst vill jag slippa explosionsmotorn helt och hållet.

Det är en knepig balansgång tycker jag. Att man inte ska köra bil i stan där man lätt kan åka kollektivt borde vara mera självklart.
Medan alla vi som bor på landet och inte ens kan åka buss blir orättvist drabbade av bensinpriserna tycker jag.
För det är väl mest så att man höjer priset för att stadsbor ska köra och smutsa ner mindre än man gör idag.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag har mycket svårt att åka kollektivt. Dels beror det på att vi har 1,5 km till busshållplatsen och dels på att det inte är alldeles lätt för mig att med förväntad hastighet och effektivitet, ta mig på och av bussen.
Folk ser inte att jag har ett handikapp och det är oerhört lätt att jag blir omkullknuffad. Numera kostar bussen dessutom ännu mer än vad det kostar att ta bilen, så det alternativet faller av den anledningen också för min del.

Ja det är många som har det så! Men det är ännu fler som med lätthet skulle kunna åka buss, tunnebana, spårvagn och tåg och både spara pengar, miljö och tid och det är dem jag tänker på först och främst 
Jag skulle så gärna åka häst med vagn men det går ju inte i dagens Sverige

Hahaha, ja det vore mysigt, kanske inte så praktiskt dock… hästar lämnar ju små ljuvliga doft och smutsspår som kan få en att bli något irriterad när de ligger i rejäla högar på promenadvägar och annat.
Nu finns det tankbilar hoppfull.