Klädd för -30 C
Är ni fusna av er så får ni skaffa ull från myskoxe för att sticka era tröjor, biologerna har mätt ullens effekt på de levande djuren och de är 100 gånger varmare än ullen från fåren.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Hade sånna sockor en gång som liten, men huga vad det stacks
Gjorde det
?
Nu har de kanske gjort något åt det eftersom det blivit så populärt i Kanada och Amerika
2,ja det får jag hoppas,men jag var också ett sånt barn som var jättekänslig för stickiga plagg
Jag är en sån vuxen 
Klarar inte när det killar och sticks
Det vore nått att sticka tröjor av och använda här uppe i "Nordpolen"!
4,Inte jag heller än idag
Jag är också jättekänslig för stickade plagg och har varit hela livet. Kommer ihåg hur ledsen jag var när jag var liten och tvingades bära stickade plagg.
Däremot så använde jag stickade blöjullbyxor till mina äldsta barn (låter som om jag är lastgammal). Den ullen var inte behandlad med några kemiska preparat, så den var jättemjuk mot kroppen. Ull är ett fantastiskt material, men jag har aldrig provat från myskoxen. Spännande 
Med ljus och kärlek... Tina

Åh skulle gärna ha ett par raggsockor i sådan ull. Fryser jämt om fötterna här hemma på dagarna då golven här blir iskalla på vintern.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Det kanske finns på internet..jag har inte haft tid att titta efter.
8,Har precis skickat iväg ullen från min hund som fäller nu och ska ha sin vinterkostym,och ska denna tjej börja spinna garn av sånt så ska jag beställa så jag kan sticka av det
,jag lovar att det allstrar värme,har haft det som kuddstopp till grabbarnas kuddar i barnvagnar när dom var små bland annat
.
Päls finns ju..he he
11,jepp så det räcker och blir över och ju mera han fäller ju större ser pälsen ut
,men denna ullen är så mjuk så jag kan ha den,är så chicken med sånt annars som sagt
#10 låter ju intressant! Kanske nåt man skulle prova att använda hunden och katternas päls till nu när de fäller så mycket.
Finns väldigt många snygga koftor och tröjor i affärerna nu, men alla killas och sticks… Klarar inte heller sånt. Likadant med alla lappar som sitter i nacken på alla plagg. Varför syr de in stora lappar i alla kläder i nacken… ?
Har köpt ett par morgonskor med fårskinnsfoder, jättesköna och varma! Tänker inte frysa om fötterna innomhus i vinter i alla fall.
Zabelle
13,jag fick ett par mjuka fårskinns tofflor av micke förra året och dom är supersköna att stoppa kalla fötter i
.."på de levande djuren"
fick bara en undran om det ..går att klippa dem,likt fåren
annars ska väl renfällen vara den mest isolerande huden..,
läste någonstans att den är väldigt ihålig,pälsen/håren,
en luftficka som värmer
men den är inte så stick-bar.. :- / :- )
funderar på om inte talgoxens kompisar har rätt..(?)
sticka..söder över istället,när Bore regerar.. *hihi*
penke
Med tanke på den bristande tillgången på den här produkten, det finns inte många myskoxar i världen, får man ju hoppas att det inte blir så populärt.
Med fasa tänker man på exempelvis strutsarna, vars plymer var hett eftertraktade under 20- och 30-talen, så till den milda grad att den afrikanska strutsen var nära att utrotas.