Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 539 ggr
Cristine
0

Posten.

posten är inte vad den har varit, tycker du att det är bekvämare nu.?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

tilja65
0

Ja, det är betydligt bättre nu när man kan hämta och lämna paket på ett betydligt lättare sätt. Vi har utlämningen på en bensinstation och de har i stort sett obegränsade öppettider. Innan vi flyttade hämtade jag paketen i vår ICA-affär och då kunde man göra det i samband med att man handlade. Utmärkt Glad

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

[Asta]
0

Jag tycker också att det fungerar bra. Det som kan vara jobbigt är att det finns så många olika utdelningsställen. Jag handlar ganska mycekt på nätet och jag tror jag har varit på fyra olika ställen och hämtat saker. Allt beroende på om det levereras med Posten eller med DHL eller Schenker eller…

Cristine
0

Jag har ju lantbrevbärare så jag får mitt till brevlådan /dörren men ska jag skicka paket måste  jag åka till Ica som ligger 9 km bort.

AnnL
0

Jag som gammal brevbärare tycker det var bättre för. I alla fall för oss brevbärare. På den tiden när vi hade beting o fick gå hem när vi var färdiga. Det var en mycket bättre kontakt mellan oss och kunderna förr.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Cristine
0

Ja det skulle jag tro! Jag vet att förr hade de också tid att ta sej en kaffekopp hos någon.

Nickenikita
0

Tycker det var bättre förr. Skulle skaffa ett inbetalningskort förra veckan och då finns bara ett ställe i stan som har sådana.

Förstår inte varför mackar o affärer inte har sådana när dom nu är ombud. Så krångligt.

AnnL
0

# 5 Ja det hände ofta att man fika inne hos någon på turen. Oftast när det var pension. Det tyckte många gamla var höjdpunkten varje månad när brevbäraren kom. Då betala de alla räkningar samtidigt fast det kosta en extra slant. Men dom fick prata med någon en stund, bjuda på fika eller ett choklad. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Hoppfull
0

Jag vet inte hur det varit med utbildningen av brevbärare förr men sedan det uteslutande är kassapersonal som har hand om det så blir det sjukt mycket fel. Min son har precis köpt sig en dator, den har rest runt halva Sverige helt i onödan, och skickats fel åtminstone 4 ggr!!

Inte konstigt att portot blir dyrt när vi får betala att saker körs 50-60 mil längre än de skulle ha behövt. Vansinnigt ur miljöhänseende med!

Jag gillade när posten sköttes av postens personal, jag upplevde en helt annan kunskapsnivå då, som jag verkligen saknar nu.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Asta]
0

#8 - Jag håller nog inte med om att är mera fel nu. Att något hamnade fel någon gång emellanåt hände ju även förut. För det mesta hamnar sakerna rätt och det går lika fort som tidigare tycker jag nog. Jag handlar mycket via nätet eftersom det ofta går att hitta så mycket billigare där och det är väldigt sällan det kommer fel.

Hoppfull
0

#9 Vi handlar oxå hela tiden (min man varje vecka) och det hamnar fel var och varannan gång så då har vi olika erfarenheter. Men jag har funderat kring det postkontoret som sorterar vår post för det här har pågått länge och jag är oerhört besviken på postens service överlag som sällan håller det den utlovat. Men det skiljer sig nog på vilket sorteringsställe man hör till.

[Asta]
0

#10 Ja - det kan ju mycket väl vara så att det finns några lokala odågor som inte kan sitt jobb.

Hoppfull
0

Hehehe, ja när man spårar paket och brev så är det alltid på samma ställe det blivit fel eller saker blivit liggande en vecka eller så, som skulle kommit fram nästa dag. Skrattande

penke
0

..bekvämare ?

hmm,postens kassa service saknar jag INTE , dyrt som ..den att betala räkningar efter att ha köat o trängts
hur enkelt som helst på nätet
flexiblare tider för paket-hämtninng på ica,tycker jag är bra

konkurerande paket-transportörer har sina utläningställen..
ok,de med.

lantbrevbärare har en annan verklighet,en mer personlig kontakt med sina "brevlådor",fika o nybakta bullar ibland..
¿ är det därför jag får så många räkningar ? :- )

penke