Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 891 ggr
Cristine
0

Vad är bäst!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dusch eller badkar.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

Badkar är bäst tycker jag. I det kan man ju både lägga sig ner och bada i och stå och duscha i.

Mannen jag köpte huset av hade kastat ut badkaret och gjort ett stort fint duschutrymme istället men jag funderar skarpt på att köpa ett badkar och sätta dit igen.

aggeelin
0

Vi använder vårt badkar mycket, vi lägger oss där för att koppla av eller för att bli varm. Duschen är bra för att bli ren Flört. När vi letade annat boende var det viktigt för oss att det fanns både badrum och en dusch i huset och det var inte så lätt att hitta.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
0

Jag är så ledsen att jag var tvungen att lämna mitt badkar i förra huset ,och här ryms inget.

signemo
0

Vad synd Christine, för det är underbart att ligga och koppla av i ett badkar. Vi har bad på andra våning och dusch på toan på första.

Har legat i badet en stund på förmiddagen det var så skönt.

Var rädda om varandra

[Asta]
0

Jag föredrar också badkar. Älskar att bada. Här i vårt hus finns inte heller något badkar och det ryms inte heller något vanligt badkar om man inte bygger om badrummet vilket jag inte tror vi har lust med. Jag har emellertid sett ett sittbadkar som skulle gå in så jag ska spara till ett sådant. Det är bara 125 cm långt och skulle gå in där den ena duschen finns.

Cristine
0

Jag tror jag skulle få plats med detta men då kostar det skjortan i stället.

signemo
0

Hur brett och långt får du plats med Christine

Var rädda om varandra

chik
0

badkar om man har vatten!!O det har inte vi, så vi har Duch o det är väl det bästa i miljö syn pungt.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
0

Det var blott en dröm Signemo, badrummet såg större ut än vad det var. Jag skulle bara få in ett på 2x85 och sådana badkar finns inte.Rynkar på näsan

Mads
0

Badkar Skrattande

Amor Vincit Omnia

[Asta]
0

Det här badkaret ligger på min önskelista. 125 * 72

Maria
0

Jag tycker dusch och min man badkar.

När vi köpte huset så fanns det bara duschkabin men numera är den utbytt mot ett badkar så jag duschar i detta och maken tar dagliga långa bad…

Det är bra när man kan kompromissa….

/Maria

AnnL
0

Jag tycker både och.

Skönta att kunna ta en snabbdusch då och då på sommaren. Sen är det lika skönt att kunna krypa ner i ett badkar med riktigt varmt vatten när man känner sig frusen under vintern.

Men tyvärr har jag inte haft badkar på många år. Saknar det ibland.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Cristine
0

#11 Jaa Asta det badkaret hade jag ögonen på länge men jag har för mej att det kostade 13.000. Var det inte i Vi i villa eller Villaägarna. Det går in i mitt badrumNu i december när jag vinner i lotteriet kan jag köpa det.Glad

[Asta]
0

#14 - det kostar ännu mera, 14.900. Det finns att köpa på bland annat Qvesarum.se där jag lånat bilden. Så det gäller alltså att spara ett tag Glad. Det är av koppar, jag mailade och frågade vad det vägde och det väger inte mer än 30 kg så det är inte så svårt att flytta in i ett mindre utrymme heller.

ljusbarn
0

handfat

tilja65
0

Åh, jag vill ha både och Skrattande Vi har ett hörnbadkar, stort och rymligt och jag njuter verkligen av att bada där. Det känns så lyxigt, men samtidigt så får jag så dåligt samvete. Jag vet att jag slösar med rent friskt vatten, det går åt mängder med vatten och efter badet duschar jag ju dessutom. Så den lyxen unnar jag mig inte allt för ofta.Yngste sonen gillar också att bada, de andra i familjen föredrar duschen.

Och duschen är flitigt använd av oss alla. Den skulle jag inte vilja vara utan Glad

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

Cristine
0

Inget är som ett varmt bad äv en om duchen också är uppiggande.

Usch nästan 15000 för ett badkar, det är lyx det minsann.

solblomman47
0

Har dusch o bastu nere och  badkar uppe.

Badar bara i badkaret när gubben är hemma eftersom jag är lite orölig och tappar kraften i musklerna när jag har värk. Blev sittande i badkaret för några år sen för jag kunde inte ta mig upp (det blev rätt  kallt innan gubben kom hem) så därför vill jag ha nån hemma när jag badar.

Ett härligt bad är skönt men en varm dusch känns också bra samt  basta ibland för värmens skull.

Cristine
0

Mej glömde sköterskorna i badet på sjukhuset i Granada i flera timmar, vattnet blev fort kallt, jag hade en konstig ställning eftersom jag inte fick ner benet riktigt i karet(kunde inte böja det)och jag kunde ju inte ta mej upp för egen maskin. Det var den värsta badstund jag haft i mit liv, annars älskar jag att bada. Efter det fick de bara tvätta mej.

Hoppfull
0

Här har vi både och. När vi flyttade in fanns det två duschar i huset men vi köpte ett fint begagnat, knappt oanvänt badkar och bara ställde in i duschen på övervåningen. Vi fick förstås jaga ett tag eftersom vi oxå har för litet för standardstorlek.

Själv duschar jag helst, har ju problem med kroppen och bitivs svårt med att lyfta benen över kanterna så jag står helst i duschen. Dessutom är jag så himla rädd för att ramla då varje litet snedsteg innebär otaliga behandlingar innan jag blir människa i ryggen igen Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Cristine
0

Det finns faktiskt badkar med en dörr på ena sidan som man öppnar sedan man tappat ur vattnet. Lätt för de som har svårt att komma i och ur.

[Asta]
0

Det jag tycker är så ljuvligt med att bada är att man är så härligt varm efteråt. Det är nästan som efter att ha bastat. Jag fryser alltid så förbaskat när jag kliver ur duschen och jag avskyr det.