Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 551 ggr
[MargaretaA]
0

Grönt te giftigt

Tror du att grönt te är nyttigt?

läs här och tänk om Rynkar på näsan

nillanb
0

Förb……….t också !!!!

Har ju bälgat i mig hinkvis med bekämpningsmedel vid det här laget !

I tron att jag har varit nyttigSkrikandes

Mitt favotit köpe te var med därObestämd tur att jag har eget plockat och torkat te…

Cristine
0

Tur att jag bara dricker kaffe.. eller…..Obestämd

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
0

Ja visst blir man förb… det verkar som att vi blir blåsta hela tiden Skrikandes

Det enda som återstår är väl att börja odla själv Obestämd

Hoppfull
0

Men usch… så tråkigt att läsa! Är iofs inte särskilt drabbad, jag dricker bara te när jag har ont i halsen vilket är någon gång/år. Men givetvis är det Friggs teet med citron och ingefära som fanns med på listan Skrikandes

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

nillanb
0

Men det är ju helt otroligt… köper man krav märkt så kan man ju tydligen sluta med det då…

Det verkar ju vara lika gift-BERIKATOskyldig som allt annat.

Hoppfull
0

Fast inget av teerna låg över något gränsvärde så det var väl snarare rester av gifter, och det finns ju i snart allting. Men extra sorgligt när det finns i Krav-produkter! Skrikandes

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[GunillaF]
0

Inte är det kul att läsa sånt här men jag både röker och kan ta ett glas vin eller en drink ibland  och det är gifter det också. Skulle man akta sig för allt som det är "farliga saker" i så blev det inte så mycket kvar. Jag kommer att fortsätta med de teer jag tycker om.Flört

[peter54]
0

#2 De flesta kafferosterier navänder dieseldrivna maskiner för att rosta bönorna. Det är därför det oftast finns en regnbågsfärgad hinna på ytan när man hällt upp kaffet.

Jag dricker en blandning av hälften/hälften grönt och svart Twinings Earl Grey och det tänker jag fortsätta med.

[MargaretaA]
0

ja fast när det gäller tobak och alkohol så vet vi att det innehåller gifter. Det är lureriet jag blir förbannad på. Krav-märkt ska vara giftfritt, Basta!

menar du att det är diesel i kaffet? du får ursäkta peter men det har jag svårt att tro på. Kaffebönan innehåller fett och jag tror att det är det man ser som en hinna. Helt naturligt alltså. Testa och smörj in händerna med kaffesump - då känner man det.

Mads
0

Nja, det gällde väl ändå bara ett visst märke då eller har jag missförstått ? Så¨då finns ju massor med andra märken av tesorter av grönt te man glatt kan fortsätta dricka. Jag känner mig inte orolig, gifter och onyttigheter finns överallt.

Amor Vincit Omnia

[peter54]
0

#10 nej det gällde alla de vanligaste och några av de mer exklusiva gröna teerna.

Det var dock påsteer, det stod inget om lösviktste. Jag dricker aldrig påste.

Mads
0

# 11 Men var det inte bara krav-märkta produkter ? Alla gröna teer är ju inte kravmärkta, påste alltså. Jag dricker mest löste själv också, men är galet förtjust i Liptons jordsgubbs te på påse Glad

Amor Vincit Omnia

[peter54]
0

Några var Kravmärkta, men inte alla

Mads
0

# 13 Okej.

Amor Vincit Omnia