Välstånd.
Så många människor gör slut på sin hälsa för att nå välstånd, och måste sedan göra slut på sitt välstånd för att återfå sin hälsa
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Vad bra det känns att inte ha de kraven på sig att måsta jaga materialistisk "lycka"!
Det är det bästa i livet att få vara frisk och må gott sedan om man har en massa grejer är av mindre betydelse.

Många inser sin lycka (av att vara frisk), när de insjuknar ….av det vardagliga "jagandet"……
(vad man nu jagar…tid/pengar/lycka/vänner/jobb…)
Ja det är skönt att inte vara galen i prylar.
Visste tycker jag det är roligt med nått nytt. Köper gärna en ny duk eller kofta om jag är på Ge-Kås. Vi skulle nog både behöva tapetsera och ha nya gardiner. måste erkänna att jag drömmer om ett nytt kök.
Men hemmet skall kännas ombonat det är det viktigaste. Skulle aldrig vilja byta möbler tapeter och gardiner som vissa gör. Vill inte bo i en inredningsbutik.
Nej får vi vara friska och har mat på bordet och i övrigt mår väl så är jag tacksam.
Var rädda om varandra
Jag måste ändå säga att jag igår tänkte på detta med välstånd. Jag har inte alltid haft så gott om pengar och i många år bott ensam med sönerna och vänt på pengarna.
I går tänkte jag att det är skönt att kunna köpa det jag vill äta (ni vet jag älskar att äta) inom rimliga gränser förstås. Jag älskar lax och igår öppnade jag en förpackning laxskivor och tog några till en bönsallad. Mums, det var gott. Jag tror inte att jag hade unnat mig det för några år sen men nu känns det skönt att få den "lyxen".
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Visst kan man unna sig lyx men inte för jämnan.
#6 Nej det går inte att ha "lyx" alltid för då blir det inte lyx längre 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Sedan skiljer det sig ju extremt radikalt mellan vad vissa tycker är lyx och vad andra tycker. Så det är ju ganska svårt att jämföra.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Mat tycker inte jag är lyx om vi inte talar om Rysk kaviar, gåslever eller hummer. Resten behöver vi äta av, lax är väldigt nyttigt.

Fast mat av hög kvalitét och kravmärkt är lyxigt i den mån att den är rätt mycket dyrare, och har man knaper inkomst är sådant lyxigt med tycker jag.
Jovisst men där har man ett val!

Ja, det har man absolut men det har man väl med all lyx?