Är du öppen?
Självförtroende kommer inte av att ha svar på allt,
utan av att vara öppen för alla frågor.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Öppen är jag nog för alla frågor. Men att förstå dem och våga tro på sig själv är en annan sak
Var rädda om varandra
Jag är nog ganska öppen i det privata.(skillnad på nätet)
/Maria
ja det tycker jag nog att jag är.Sen så kan det väl ta ett tag innan jag tänker om.
Men det är det jag tycker är så bra med Forumet.Jag har tänkt om på mycket o lärt mig.
När jag har läst andras åsikter..
-Så jag hoppas att jag är uppen.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag är öppen och nyfiken på allt, jag tycker om att spana in nya saker jämt.

Hej - jag hoppas jag är öppen - är nyfiken iallafall - ser mig som en person som vill lära mig mer och mer - har en inställning att det inte går att bli fullärd.
Öppen och nyfiken, ja det är jag….
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!

Jadå, jag är öppen för nya tankar och för förändringar 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag försöker…
Jag är nyfiken och vill lära mig mer…
I ärlighetens namn är jag inte alltid öppen…

#8 Jag tror inte att någon av oss är öppen alltid, det kanske inte vore så bra heller?
#9 Jag kände ungefär just så som du skriver - att det omöjligen kan vara så att man kan vara öppen i alla sammanhang och vid alla tider.
Jag är mentalt stark, självsäker och orädd, men det betyder inte att jag är öppen i alla möten för det.
Jag öppnar mig inte alls förrän den jag möter visar sina kort så att säga. Jag litar inte på människor alls förrän de bevisat för mig att jag kan lita på dem.
Sedan finns det ju andra former av öppenhet, en del av dem svårare att erkänna sig till än andra.
Någon skulle exempelvis kunna påstå att man inte är öppen om man inte kan ta till sig idéer om tomtar och andeväsen och om det är sant måste jag vara den mest tillknäppta personen av alla, åtminstone på den här sajten.
*S* visst kan man var öppen fast man inte tror på tomtar och andar.
Jag är öppen för det mesta men sållar sedan ut det jag vill ha kvar.
Mot folk är jag för det mesta öppen och glad. Det avväpnar.

#10 Hehehe, ja just i det här fallet associerade jag precis som du, till själva mötet med andra människor och deras tankar, idéer och åsikter.
För mig är det ganska avgörande hur människor framför sina tankar, nöär jag möter tvärsäkra människor som nästan lite nedlåtande hävdar sin åsikt så är jag inte alls öppen. Men är personen ödmjuk har jag mycket lättare att vara öppen.
Sedan är väl en aspekt av det hela hur lätt man tar till sig saker. Vissa människor har ju samma åsikter hela sitt liv utan att ifrågasätta eller förändra dem och sådana betraktar inte jag som öppna.
Å andra sidan finns ju de som ändrar åsikt hela tiden och de är väl snarare ganska osäkra som jag ser det och har svårt för att stå för sina åsikter.
Så för mig är nog öppenhet egentligen att man inte är så rädd, för andra människor och nya tankar.