Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 371 ggr
Cristine
0

Vart vill du komma?

Ingenting är så svårt att uthärda som ett liv utan mål.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

Ett liv utan mål skulle jag inte alls föredra.

Jag sätter upp mål hela tiden.

zabelle
0

Oskyldig Snälla flickor kommer till himlen , vi andra kommer hur långt som helst Tungan ute

Zabelle   

mayolica
0

Vi sätter nog upp våra egna mål och delmål i livet hela tiden,även om det många gånger kan ske omedvetet. Ibland är det stora tydliga mål,ibland är våra mål mycket små saker som vi inte ens tänker på som "mål i livet"

Men själva målet med livet kanske inte alls har något samband med dom mål vi sätter.

Vem vet?

~ mayolica ~

Hoppfull
0

Jag kan ibland tycka att det är himla stressande att man ska ha mål med sitt liv… det känns så stort och svårt tycker jag.

Jag är nöjd om jag fungerar och får ihop vardagen tycker jag, men att kalla det för ett mål vore ju helgalet.

Hej förresten mayolica, kul att se dig här Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Asta]
0

Jag har nog egentligen inte många mål i mitt privatliv. Jag jobbar som chef för utvecklingsarbete och då måste vi hela tiden ha mål, delmål, deadlines etc etc. Jag orkar inte med sådant hemma också. På något sätt tar man sig fram i livet i alla fall.

Möjligen sätter vi små korta mål emellanåt. Som att bli färdiga med förstugan senast till februari.

mayolica
0

#4 Hej kul att se dej med Glad

Det är just så jag menar med små mål vi sätter utan att tänka på det som mål, tex få vardagen att fungera,planera en helg ,en kostomläggning eller att börja ta en morgonpromenad varje dag eller andra småsaker.

~ mayolica ~

mayolica
0

Jag tror att vi kan behöva vissa mål att sträva efter,men det kan även gå till överdrift ibland så att man glömmer att leva i nuet.  Vi ser tillbaka och tänker frammåt,men hur offta är vi här och nu?

~ mayolica ~

Hoppfull
0

#7 Jag tror att du har helt rätt! Själv tycker jag att jag alltid haft fullt upp med det som pågår i livet precis här och nu så några mål har liksom inte haft varken kraft eller tid att upprätta.

Däremot så har jag lite drömmar… som vad jag vill göra när kidsen flyttat och livet lugnat sig och man har någon krona över någon gång Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

evrekaw
0

Mål måste väl inte vara så märkvärdiga för att duga…

Jag vill vara en bra mamma till mina barn.

Jag vill vara en bra lärare till mina elever.

Jag vill ha ett fungerande äktenskap.

Jag vill ha hälsan.

Men dessa "mål" delar jag nog med massor av kvinnor antar jag…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Maria
0

Jag försöker leva mitt liv så bra och innehållsrikt som möjligt och det räcker som mål för mig.

Lite grand som dina tankar evrekawGlad

/Maria

Branneli
0

Just nu strävar jag efter att få balans i  arbete+träning+familj+vila+kompisar, en strävan som får ta sin tid……till en början 18 månader !!

Cool

Cristine
0

Jag har ett långsiktigt mål och det är att bo närmare havet och det ska jag göra en vacker dag. Jag har stora förhoppningar. Kunde pappa köpa sommarstuga när han var 93 så kan  jag också köpa hus vid vattnet.

mayolica
0

Ett "mål"jag har i tankarna eller önskan ,är att kunna flytta bort från havet vintertid men bo här på sommaren.

~ mayolica ~

Cristine
0

Blir det för kallt och fuktigt?

mayolica
0

#14 Ja det är kallt och fuktigt inte heller bra om man har astma,jag tycker bättre om riktig vinter med snö än hårda isiga vinterstormar med mest regn och slask.

Men efter alla år på västkusten har jag lite svårt att vara i inlandet på sommaren när det är varmt,att kunna ta på baddräkt och ta en simtur i det salta vattnet när man vaknar på morgonen är helt underbart. Det bästa vore att kunna få bo här på sommaren och uppåt i inlandet på vintern.

Jag hoppas att det ska kunna bli möjligt.

~ mayolica ~

Cristine
0

Bor du på västkusten så förstår jag dig för där kryper fukten ända in i märgen, här där ja bor(medelpad) så är vintrarna mestadels torra.

Jag bor just nu 700 meter från havet( fågelväg) 150 bilväg så det blir ingen stor skillnad för mej.

mayolica
0

Ja när det är riktigt kallt så kryper kyla och fukt in i märgen,men som tur är så är "vintrarna" korta här. Nu är det grönt och fint här och varmt.

~ mayolica ~