Nuet
Att leva i nuet innebär
att vara så starkt engagerad
i det man håller på med
att tiden förlorar sin betydelse.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Ja! Och det är något jag saknar måste jag säga… det är sååå sällan det händer mig!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Ja det är underbart när det händer!
Eller så är man så fokuserad på det hela och väntar & undrar att tiden går riiiiiktigt sakta…
Amor Vincit Omnia
Jag kan tala om att jag är så fokuserad ibland på sajterna att jag tappar tiden alldeles. Det har hänt att dottern kommit från jobbet och jag undrat om hon blivit sjuk, och när hon säger att hon slutat jobbet dimper jag ner på jorden
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag känner igen detta, Cristine. Tiden bara rinner iväg då man sitter här,
finns så mycket som är intressant…

Hahaha, visst är det så att tiden bara springer iväg…när man är uppslukad av nuet……engagemang….

Säger som Povel Ramel… Underbart är kort och trist varar länge… Nuet kan vara både och…
Men det viktigaste är nog att när man verkligen befinner sig i nuet, så slutar man älta sina bekymmer både angående det som varit och det som ska komma… Man bara ÄR här och nu!
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Det är som dagarna på jobbet … de bara försvinner. Och jag var och åt lunch med en gammal kompis häromdagen… tiden sprang 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Tiden finns ju inte sägs det. Men jag kan sätta mig vid datorn o helt plötsligt har det gått ett par timmar. 
Att leva i nuet är inte så lätt, men när jag gör det är det underbart.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Ja, så sant Cristine! Visst är det härligt när det händer att man lever i nuet
Var med om detta senast i veckan då jag var på fortbildning med jobbet. Tiden gick jättefort! Sedan händer det ofta under samtal med en del personer, hux flux har flera timmar gått utan att jag kan förstå hur det gått till… 
Med ljus och kärlek... Tina