Längtan!
Så jag längtar efter de små butikerna som fanns förr i tiden.. det blir väldigt påtagligt när man åker till Birsta köpcentrum som vuxit sig så himmla stort. Det är inte roligt längre, när man springer och letar en butik av 90 som finns.Finns ingen familjär stämmning någonstans längre, vi kommer längre och längre ifrån varandra.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag håller med dig.
Jag undviker stora köpcenter så länge det bara på något vis går!

Jag känner lite både och faktiskt. Jag gillar i viss mån den anonymitet som lite större affärer ger. Tycker att det är väldigt påfrestande att gå in i små butiker eftersom man är så påpassad. Jag handlar ju nästan aldrig något alls och i små butiker kan man verkligen se besvikelsen när man "bara tittar".
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tycker också det är jobbigt med stora köpcenter, musiken som hela tiden mal på och allt övrigt oväsen och så dessa stora otympliga kundvagnar som vill gå åt ett annat håll än dit jag styr.
En av dessa affärer har nu i stället för musik fågelkvitter att lyssna på, det tackar jag för men det finns väl nån mening med det också, att vi ska bli avslappnade och lugnt gå och plocka ner ännu mer i vagnen i stället för att bli stirrig( i alla fall jag: och rusa ut så fort som möjligt.
Det är mysigt med små affärer men jag känner som Hoppfull att innehavaren blir besviken om man inte handlar något.
Jag älskar att gå i småbutiker, vilken service man får. Vill man ha nåt inslaget blir det jättefina paket. Egna och udda saker, som inte finns i alla andras hem, eller sitter på varje människa.
Synd bara att dom försvinner mer och mer, och dessa enorma affärsgetton växer upp. Samma affärer i varje stad!