Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 347 ggr
[Jeremina]
0

Ett avslut

Igår var sista gången vi kunde köpa tomater och gurka bara 1 mil i byn bredvid, Hon som har tomatodlingen stänger för gott…Obestämd

Men jag tänker inte deppa för det utan tänka på alla dessa år (13 tror jag) som vi varit så priviligerade att vi har kunnat köpa dessa giftfritt odlade röda tomater…..Cool Det har varit en del av vår Livskvalité!!

Hoppfull
0

Underbart att ha haft något sådant så länge!

Det är som du säger, ett avslut är också lika med en början… där något slutar tar något nytt vid. Och vem vet vad det blir för spännande… Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Sisa]
0

Blir ledsen då man ser sånt här. Jag förstår du kommer att sakna dina tomater, Jeremina…

Tänk om allt (nästan allt) kunde säljas på detta sätt, istället för alla enorma affärer som växer upp. Skulle vara roligare att handla, lättare att välja och godare att äta…

Allt det bra försvinner, och man ledsnar  Gråter

Cristine
0

Tomatodlingen här stängdes, jag tror ägaren dog och en filipinsk familj köpte upp det. Nu finns tomater gurkor 5 sorters sallad Örter av alla de slag blåbär  lingon hjortron kantareller andra svampar jag vet att jag inte räknat upp allt och sedan säljer de också prylar från sitt land+ att de satt upp en mat kiosk utanför. En företagsam familj! Kanske köps det upp Jeremina.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Jeremina]
0

#3 Det lät som en härlig blandning av goda saker Cristine…tomatodlingen här gick back ekonomiskt och en annan odling hade fått ett stort EU-bidrag och vår odlare kunde inte konkurrera med kilopriset.