God morgon 10/10
Får man bjuda på lite tropisk fägring så här i höstmörkret. Jag antar att många börjar drömma sig bort sig bort. Andra gör slag i saken. Ha en trevlig lördag.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
god Morgon på er.
Fin bild.Men jag har inte varit utomlands o har ingen längtan att åka heller.Men jag tycker det är så vackra bilder….
ja jag skall ha mina stora barn här uppe på frukost så där av att jag är uppe.
Så ha det gött alla.Önskar Lena
Lena.P är jag i verkliga livet.
God morgon!
Nyss läst mitt lokalblad i skenet av levande ljus. Funderar på om jag ska krypa ned i sängen igen eller om jag ska gå ut med vovven 
/kram Spanaren
Spana.God dagens Ligg kvar vet jag..
God morgon!
Vilken härlig bild Cristine. Ja nog längtar man till värmen lite då och då när det är ruggigt o kallt här hemma.
Idag blir det först lite träning med vovven uppe på Hallandsåsen med instruktör.
Sen ska jag åka till min kära vän Zabelle här från sajten i eftermiddag. Vi ska äta o dricka gott o ha en trevlig kväll. Det ser jag verkligen fram emot. 
Ha en riktigt fin o skön lördag alla.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Godmorgon alla.
Idag har vi städdag i området där jag bor. Jag deltar med blandade känslor. Tycker egentligen det är ganska trist men grannarna är trevliga…
/Maria

Skön bild Cristine. Men att du var uppe så tidigt på en lördag!
Regn idag oxå men +11 iaf.
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
Godmorgon på er 
#0 Fin bild
#1 jag väntar oxå äldsta dottern på frukost.
#2 ligg kvar och ha det skönt.
Jag ska ha mina barnbarn över helgen,så det blir massor av bus och kramar
.
Jag lär somna samtidigt som de i kväll, tvååringar kan göra att man blir lite trött till kvällen
ha en härlig lördag
#6 Jag brukar alltid vara uppe vid 6 tiden, förr skrev jag alltid morgonhälsningen men har överlämnat det åt er medlemmar.Nu blir det bara när jag ser att ingen skrivit. Sedan skriver vi några inlägg för att starta upp tråden men vill också att ni tar över där.
Soligt och fint är det här, ser att alla har fullt upp för dagen, jag ska väl ut och jobba lite jag också i trädgården.

Jag skulle ALDRIG hinna starta en "godmorgon-tråd". Tycker sängen är den bästa plats på jorden.
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
God förmiddag på er!
Idag skiner solen så vackert. Gräsmattan är full av gula, oranga och bruna löv. Det är så vackert. Ska jag verkligen kratta och ta bort dem?
Suck… jaa det måste jag.
Men först ska jag baka.
I kväll blir det tårtkalas hos ett av mina barnbarn som fyller 2 år. 
Ha det bäst!
Godmiddag i alla stugor,
ibland funderar jag på NÄR ni sover…
Vädret är ett bra samtalsämne, medan man samlar sej och kommer igång med annat. Ändå är det mesta av årets väder föremål för klagan. Det regnar, det snöar, det är kallt, dimma, blåsigt, slaskigt…nästan alltid är vädret olämpligt! Sällan vi är nöjda..
Nu har jag förbrukat utrymmet till att skriva om vädret, fast det bara skulle bli en inledning. Här lyser solen…
Som det kan bli, Ha en trevlig helg!
Sisa.
Godmorgon… idag har jag haft en välbehövlig sovmorgon och så fick jag frukost i sängen av sambon… trevligt att inta den tillsammans med katterna. Solen skiner och jag vill göra massor av trevliga saker men vad ska jag börja med… ?
Ha en jättehärlig helg alla i det fina solskenet 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#10 Gunilla jag kör över dem med gräsklipparen så får mattan näring.
halloj
tittar in som hastigast och säger hej. Huset är fullt med barn och det är så roligt att ha alla hemma samtidigt, det händer verkligen inte ofta. Nu ska vi bara umgås och äta gott och ha det trevlig.
ha en bra lördag alla 
Gomidda
Hoppas alla har en härlig dag idag med allt vad ni tänker hitta på. Jag ska snart åka och hämta AnnL på stationen sen ska vi ha en mysig kväll tillsammans.
Sköt om er!
Zabelle
God eftermiddag och kväll önskar jag er alla.
Där skulle jag vilja vara. Ser härligt ut
God kväll på er.
Nu har lugnet återställs här.Barn o barnban o hundar har varit på besök, så det har varit fult ös-medvetslös här ett tag.Men nu har dom åkt å dom stora ungarna har gått ut..Lungt…….
Gunilla!!Så som Cristine säger är det lätaste med löv.Hadde jag min store pojk till att göra i dag.O fort går det med….
Min ena dotter o barnban o Boss.En galen hund..
Vilken fin bild, chik…Roligt att få se ditt barn och barnbarn. Och vilken söt liten vovve, ras???
Kram Sisa 
Sisa..Hello!!Det är Boss som är chivava.Fast han tror att han är Pittbull. Jag har ju Rottis o Napp-Pittbull o det är han som bestämer när han är på besök..
#18 Chik, jag gjorde som Cristine sa och det gick busfort! 
Här är det lite fart. Lasangen inne i ungnen. Ett gråtande barn som nu har nog lungnat ner sig men som blev väldigt lessen förrut för han inte fick hänga med mormor och storebror. Ja och nu så ska en sallad fixas samt dukas i köket och sedan ska vi äta lite god mat
Rent har jag här ochså…Vaknade i morse ut av att min mamma dammsög…och jag hade gjort detta igår precis före hon kom. Ja mamma är en rastlös själ….städar och har sig oftast hela dagarna långa om hon inte har annat för sig. Ja hemma från jobbet är hon då hon är så sjuk att hon inte står på benen….Ja fattar mig inte på denna människa ibland kan jag lova er. Hon skyller det hela på att det är en "vana"….och jag hoppas den inte är en smitsam sådan, men din en del har det nog varit så.
Nepp nu ska jag ut i köket och duka…Ska på lite Päronkonjak från mamma ikväll
Fungerar nog bra mot min förkyldning….men lovar att det räcker med "lite"
Annars kramar jag kudden väldigt snabbt
Ja ni får ha en trevlig kväll…kikar in lite senare om jag har möjligheten
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Hmmm päronkonjak låter gott!
Päronkonjak har jag aldrig provat…
Men chik, en stor hund i ett litet format, vet du… 
Gunilla..Jaaa.Klart så kör du en gång till innan snön.
Pia..De är la bra när mamsen vallar damsugan så slipper ju du..
Päronkonjak!!Nä..Öl.
Sisa.Ja han tror han är stor.
Nu till min undran!!var är Ni????
Här är jag, chik…
#25 Hääääär! 
Det är så tyst här, trodde alla åkt till Blåkulla, igen…
Det kanske blir mer fart här efter körslaget…?! 
Körslaget…så himla tråkigt…samma program varje höst…idol…Bonde söker fru…och nu alla såpor med pojkar med mammor osv…tittar Ni på sånt…
kan det vara Fotbollen?
Idol kollar jag på…
Är du med igen nu,chik?? Kul…
Jag kollar också på idol. Kan bara inte låta bli…Vem är bäst???
Inte jag. Jag har aldrig begripit hur och varför man gör underhållning av människors privatliv och för den delen - sjukdomar.
Jag funderar ibland över hur det kommer sig att så många vill ägna sig åt andra människors privatliv istället för att lägga all energi på sitt eget?
Jag tittar vääääldigt sällan på TV men körslaget ser jag gärna. Kan vara mitt musikintresse som gör att jag inte vill missa det…
Sisa.Jag är lite dålig på o titta så jag får en liten favorit.Men är det något som jag kollar på så är det de.
Sen ser jag Uppdragransknin.o Plus. Bert.K.Matakuten.Helt otroligt vad vi stoppar i oss o våra skolbarn..Inte konstigt det är så stökit.
Men tänk så många duktiga ungdomar som är med i idol, riktiga sångbegåvningar. Att dom får en chans att utveckla detta, och får sina drömmar uppfyllda, kan väl inte vara fel? Jag tycker dom är jätteduktiga…
#36 Jaa, jag håller med dig, dom är jätteduktiga. I körslaget är det nästan bara amatörer so också är jätteduktiga. Det är bara körledarna som är proffs.
Jag tittar några timmar på TV under mina behandlingar. Då blir det mest Animal Planet och Discovery. På kvällarna tittar jag oerhört sällan. Bara om det är någon engelsk deckare och någon gång på nyheterna.
Underhållningsprogrammen som går nuförtiden gillar jag inte alls, de bygger alltsom oftast på penalism och det är det värsta jag vet.
Tacka vet jag gamla goda Mr Bean, Fawlty Towers och Herr Gunnar Papphammar.
Presis.Vist är det så.
O det är inte fel.
Samtidigt som dom får ett hum vad kändis livet ät-Ingen dans på roser…Men nu har det blivit annat på fredagarna.Men jag såg dom mästa uttagningarna till Idol..O det är ju också en upplevelse..Många som blev förbanade.
Min dotter var till Sthlm för två år sedan, sjöng för juryn i Idol, men kom inte längre…Hon är glad att hon var dit, en erfarenhet rikare, säger hon…
Gokväll!
Nu sitter jag och Zabelle och dricker Whisky, Amarula, och Tequila Rose. Vi har en jättetrevlig kväll och håller på att lära känna varandra ordentligt. 
Skål på er LK:are!
# 41
Jag blir sååååå avundsjuk…Önskar jag vore med Er…
Ha det bra… Kramizar Sisa 
# 41 Ha det så kul!
Sisa!!var din dotter så modig.Det var vågat gjort.
Anna.L o Zebell.Vad roligt..Bli nu inte för mycket på örat…
Vad jag önskar att någon kunde ta tag i o göra en forumsträff till våren.-Inte jag,ja är för lat.Men någon aktiv.
Nu skall ni ha det så roligt o sitta o juga varandra fulla.-Skoja…Så hoppas jag att vi kan få en liten information.Himla kul o få en mäniska o prata med.
Ha det nu så gött på er.
Ja det var det jag skulle säga.
God Natt..Har blivit så himla trött.
Så Natti på er alla.
Tack, jag kommer gärna. Jag tar med Gunilla och Chik, det är bara vi som är vakna här, tror jag…Också ska vi dricka Päronkonjak…

#45 Hade varit jättekul att träffas, så långa avstånd är det ju inte.
Kram från Zabelle o Ann
# 46
Du kan väl inte sova än, Chik…vi ska ju dricka konjak…Skoja bara…
Godnatt, dröm söta drömmar… Kram från Sisa…
Tycker också det skulle vara jätteroligt med en träff…
En Forumsträff…
Tar ni med päronkonjaken? 
# 51 Ja, vi försöker ordna det…
Jaha…fler än jag som har roligt med Päronkonjak
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Natti natti!
Nu sitter Ann på tåget hem och jag saknar henne redan. Vi har haft en mysig kväll och det hoppas jag att ni också har haft!
Kram o sov gott!
Zabelle
God natt på er alla!
Sov gott o dröm sött.
kram Solis 
Jisses vilken blandning Wiskey och Tequila
. Hur tog sig Ann till tåget?
Godafton eller godnatt eller vad det nu kan heta den här tiden på dygnet. Jag är nyss hemkommen från en kväll med god mat och gott sällskap. Vi fick älggryta och till den pressad Potatis, lingon blandade med svarta vinbär och sallad, mums så gott. Sen har vi ägnat kvällen åt spel och dobbel och faktiskt var jag kvällens vinnare
. Men det är inte så viktigt… det är själva spelandet som är viktigt för mig, det är inte alls lika viktigt att vinna, jag är ingen tävlingsmänniska…
Nu är mitt te snart urdrucket, godnatt på er!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#56 Eftersom vi var lite "salongs" efter att ätit gott o provat oss igenom delar av barskåpet igår, så åkte Ann taxi till tågstationen i Lund. 
Vi hade kunnat sitta här och babbla fortfarande, kvällen bara försvann.
Zabelle
Ordet "mund" är väl bara den danska och tyska varianten av mun?
# 59
Tack Peter, hade jag ingen aning om…