Har börjat ...
att sticka idag! Har känt en tid att jag fått en sån sticklust… och jag behöver ett par riktiga varma benvärmare eller rättare sagt knävärmare för det är där jag fryser. Det är svart garn och lite mönsterstickning med flätor i bakkanten. Det blir varmt och snyggt tror jag.
Jag är bara lite fundersam på hur det ska gå med tanke på mina hjälredor fyrbeningarna… de sitter här och ser på så nära de kan med tassarna i högsta hugg 
Har börjat och kommit flera centimeter… håll nu tummarna för att det här blir färdigt 
Håller du på med något?
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag har inte kommit igång ännu men jag brukar hinna med att sticka några par strumpor om vintrarna.
Jag ska bli farmor igen i Februari så jag ska sätta igång en liten stickning till babyn också, så småningom.
Så roligt med en stickkompis, aggeelin…Jag stickar för fullt, nästan jämt. Annars virkar, eller broderar jag. Håller nu på med en typ "väpnarluva". Över huvudet och ner över halsen, men inget över ansiktet. Sen stickar jag massor av raggsockar, till hela släkten…Dina benvärmare blir nog jättefina, och så kul (fniss) med sticksällskap. Berätta gärna om resultatet!
#1 Jättekul Gunilla, att bli Farmor…och att sticka babykläder. Det längtar jag efter, men jag har ingen baby ännu.
Kram till Er, stickkompisar
från Sisa 
Å… så kul att vi är fler som stickar. Nu har jag kommit ca 5 cm och flätorna blir fina. Charlie har suttit på mina ben och intresserat tittat på. just nu är det mudden upptil… spännande 
#2 Väpnarluva verkar varmt och skönt, gör du den till dig själv?
#3 Har du glömt att det är du som har bollen i lektråden? 
#4 Jag missade, trodde nog att marsvin var ett bra förslag men trodde ändå inte… glömde därför att kolla.
Nu finns en ny fråga.
Lycka till!
Tänk om jag ändå kunnat sitta och sticka eller virka men det kan jag inte nu längre med min onda bröstrygg. Jag är glad att jag kan sitta och skriva på datorn men det är pga att jag har kunnat köpa mig en laptop och sitter i soffan.
Men njut av ditt stickande och det blir nog bra ska du se…..kram 
#6 å så tråkigt att inte kunna… tror också att jag skulle sakna det mycket om jag inte kunde - mer än om jag inte tog mig tid eller så… Vilken tur att det finns datorer 
Jag ska njuta lite för dig också… kram på dig!
Tack för det
aggeelin!
Har precis stickat mössor av allt restgarn jag hade liggande. Fick mycket "hjälp" av katterna så fort jag la sticket ifrån mig.
Visst är det avkopplande med handarbete?
Zabelle

Åh jag har varit sugen på att börja sticka jättelänge… men jag har varken garn eller stickor längre… kanske man skulle önska sig i julklapp.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#9 ja de är hjälpsamma katterna… det gäller att se upp med deras hjälp. Och det är mycket avkopplande med stickning. Jag kände i hela kroppen att jag behövde en stickning…
Det är lite extra mysigt, med en stickning nu då det blir långa och mörka kvällar. Jag stickar alltid framför TV:n. Då håller jag mej vaken i allafall, även om programmen är dåliga…
# 3 Ja, luvan är till mej själv, vill inte frysa i vinter.
# 6 Tråkigt Jeremina, även jag njuter för Dej…
Kram Sisa.
Ja det är skönt att sticka framför TVn, det har jag gjort massor av gånger men nu har jag inte stickat på länge. Nu har vi en fåtölj som är som gjord för stickning och den är inte alldeles framför TVn men det är helt OK tycker jag. Riktigt roligt att komma igång, jag längtar till kvällen så jag får sätta igång igen 
#12Har du något bra "recept" på sån mössa/halsduk du gör?

Om ni söker mönster eller behöver annan hjälp, finns det hjälp att få i: Textilhantverk, ifokus
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
# 13
Enkelt och snabbstickat;
Lägg upp 60m på jumperstickor nr.10. Sticka resår 1 rm 1 am i 45 cm, eller önskad längd. Maska av löst och sy ihop.
Garnet ska vara i ull och alpacka. Ca 200 g av Milano, 80% ull och 20% alpacka. Finns i många kulörer hos Kinna textil. Det bästa är att det blir både mössa och polokrage i ett.
Lycka till!
Sisa.
#15 … funderade lite… Ja det är en sån, jag har en köpt halsduksmössa som ser ut så.
Hmmm jag har köpt en ny jacka, en lila med luva, ska nog göra en halsdukmössa som passar till. Ja kanske en svart då som vanligt, eller en lila om det går att hitta rätt färg, kanske göra halsduken lite randig…
Tack 
# 16
Det blir jättebra. Du gör den på några timmar! Snyggt, varmt och mysigt…Så vill vi ha det i vinter.
Sisa 
Får vi se bilder på Sisa? 
Zabelle
# 18
Se bilder på mej, eller på väpnarhuvan…
Jag har aldrig hållit på med att lägga in egna bilder här, har inte den minsta aning om hur man gör…Tyvärr…
Sisa
ordet "på" kom på fel ställe.
Skulle stått: får vi se på bilder, Sisa och då menade jag så klart på luvan. 
Zabelle
# 20
Förstod det, skojade bara…
Det är faktiskt lätt att lägga in bilder här. Gå in på bläddra, mina dokument, mina bilder, leta på en bild du tycker är fin, klicka på den - nu ligger den här som fil
skriv gärna en bättre förklaring om inte den här är bra
.
Ska nog lägga in en bild på min stickning sen när jag kommit lite längre.
Som ni ser ovan så föreställer inte bilden stickning utan tovning, och det är inte jag som gjort dessa hjärtan men jag har fått låna dem för att visa.
# 23
Jättefint aggeelin! Roligt också, min son heter Andreas och hans flickvän heter Emma… 
#24 hi hi… kanske är till honom hjärtat är
men tror inte det. Du får visa dem bilden.
# 25
Har jag redan gjort…
#26 och … tyckte de om sina hjärtan? 
Dom tyckte bilden var fantastisk…
Aggelin jag håller både tummar o mina kantarelltår för att du inte skall ge upp.
Sticka så mycket för när barna var små sockor vantar tröjor.Men nu kan jag inte.Men när man ser billigt garn så känner man ju en sådan lust.Man kan ju görs så många fina saker som ingen annan har.
Sista grejen jag stickade tog nog nästan två år.Några varv om dagen klarade jag.Huva mig vad tråkigt.
Så agge..Kämpa på bara…
Lena.P är jag i verkliga livet.