Varför...
åker vi till överfyllda campingplatser, eller köpcenter som Ullared och trängs med tusentals människor? När vi kan vandra ostörda i naturen, eller leta upp en öde badstrand och helt enkelt bara få vara oss själva?
Och varför är det så himla roligt, att sitta här tillsammans med Er?
Älskar vi varandra så mycket…
Till överfyllda campingplatser och köpcenter åker jag aldrig men här tillsammans med er trivs jag utmärkt!!
Jadu Sisa, det kan man fråga sig… Vi människor är lite märkliga eller hur! Jag har campat en hel del, både med tält och husvagn men valde då helst mindre lugna campingplatser och Ullared är inte min grej. Vid vår fd sommarstuga fanns en liten sandstrand som många inte kände till, lite avsides. Där njöt jag i fulla drag 
Med ljus och kärlek... Tina
Vi har haft husvagn i många år men till överfylda stora campingar beger vi oss inte utan till små personliga gulliga med lite folk om vi inte bor ute i naturen.
Sen har vi små fina sandstränder här omkring som vi använder när vi badar inte de stora kända badplatserna som finns.
Avskyr stora köpcenter men åker till Birstaköpcenter ibland men ej sådanna dagar då det är mycket folk. Jag har bekanta som åkt med bussresor flera gånger till Ullared det skulle jag aldrig kunna tänka mig göra.
Jag trivs med människor men på mina vilkor här inne har jag aldrig behövt känna det för här är alla som en liten fin familj.
Vilken fin bild, Chik! Passande till Dej, tror jag….
Och alla Ni andra, skönt att ni känner som jag. Jag gillar att försöka komma underfund om, hur Ni alla här är som människor. Försöker lära känna Er lite mera. Vi träffas ju ändå nästan varje dag, då känns det bra att veta vilka man träffar…Ni är fantastiska!
Kramiz från Sisa. 

Jag åker inte heller till sådana ställen, tvärtom faktiskt! Men jag har precis som du funderat på varför människor så gärna vill vara som packade sillar. För faktum är ju att majoriteten av människorna väljer att shoppa eller semestra på just exakt sådana ställen.
När det gäller shopping tror jag i viss mån att det handlar om priser men även om utbud. De få gånger jag åker till vårt Ica Maxi här så är det för att jag ska handla sådant som vår lilla butik inte saluför. Vilket är ganska mycket…
Men forumvärlden är ju så helt annorlunda, här möter jag ju ingen IRL utan kan sitta och häcka i pyjamas eller så… jag kan gå iväg när jag vill och logga ut om jag ska göra annat. Så den här världen är ju så bekväm.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#1 Jag säger som Gunilla jag….
Nej jag har aldrig kampat i hela i mitt liv. Jag skulle avlida efter en halv dag på en kamping tror jag. Samma sak med köpcenter - men ibland har man inget val…. 

Jag bor sedan drygt 4 år i en liten husbil. Tillbringar vintern i Spanien/Portugal-sydkust.
Förra vintern från sept_maj var jag inne 9 nätter på camping. 2 för att träffa kompisar och 1vecka för att passa en husbil, när ägaren ramlat och brutit benet.
Försäker hitta fina stränder att stå vid där det inte har samlats en drös andra husbilar. Eller som på bilden en liten bergsby i östra Portugal med en utsikt som heter duga.
Stora städer avskyr jag. Åker knappt in till centrum av Stockholm när jag är "hemma".
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
Underbar bild…Så vill jag också bo i min husbil… 

Ja, ser verkligen underbart ut! Jobbar du där nere eller hur lever du? Om du vill berätta alltså…
*nyfiken*
Men vet NI vad. Skulle detta passa www.kulturgarden.se
eller kanske detta www.ulvanstorps.se eller kan vi fresta med www.gallared.com eller www.comwell.se/hotellen/comwell_varbergs_kurort
Den här naturen är underbar också .
Allt detta ligger i närheten av Ullared och Chik och mig.
Var rädda om varandra
# 12
Vilka underbara platser, verkligen fint…
Ett besök hos Dej och Chik, vore inte heller fel…
Kram Sisa 
Ja det finns verkligen fantastiskt fina ställen! 
#1 Absolut medhåll. Jag skulle aldrig bege mig till en överfull campingplats, eller ens en halvtom och till ett köpcenter typ Ullared får ingen med mig frivilligt.
En gång i livet har jag bott på, en cmping. Det var när vi flyttade ner till Göteborg 1981 och inte hade någon lägenhet. Jag minns nu inte vad campingen heter, men det är den som ligger bortom TV-huset.
Jag tror inte att alla älskar alla här utan någon kanske gör det men en del tycker om varandra. Handen på hjärtat!! En del går väl er på nerverna med eller har jag fel?
Det finns ingen värld där alla älskar alla och den världen kommer aldrig någonsin att existera anser jag.
#16 Man måste väl inte älska alla för att kunna trivas? Det som är bra med den här sajten är att ingen hugger mot någon som tycker eller yttrar sig motsatt någon annan, utan var och en accepterar övriga för vad de är, tycker och tänker.
Jag har inte tänkt en enda gång som du uttrycker, att någon här går mig på nerverna. Visst, jag är en av få här som oftare än sällan går på tvärs mot övriga, men det betyder väl inte att det inte skulle gå att kommunicera på god fot ändå?
#12 Vilken vacker bild signemo….

#16 Däremot så finns sådant på andra sajter
men där skriver jag inte heller…
Jag instämmer med peter, jag har oxå avvikande åsikt med jämna mellanrum men alla härinne och ledningen i synnerhet uppmuntrar oliktänkande så länge det är i båda riktningar.
Jag håller med Peter! Känns som att alla accepterar alla, och jag tror och hoppas, att det inte finns någon som irriterar någon…
Ibland kan kanske lusten att skriva rinna över, man skriver kanske lite överdrivet. Men aldrig något illa menat. Meningen är ju att alla ska skriva, en del skriver mer, andra mindre. Det viktiga är ju, att vi har roligt tillsammans…
Sisa.
naturligtvis älskar inte alla alla! Men vi trivs nog rätt bra här i sällskapet - därför att vi försöker vara postiva och se det goda i tillvaron.
Det enda som verkligen går mig på nerverna är negativt felsökeri av den typen som ditt inlägg ger exempel på Yssa. Ett sånt inlägg som du skrivit är fullständigt meningslöst och tillför ingenting värdefullt till någon.
Alla behöver inte älska alla. Men vad vi alla ständigt måste påminna oss om är att visa respekt mot varandra.
Vilket jag tycker att du inte gör här inne.
Med den inställningen du visat i ditt inlägg, så blir det jobbig för dig själv.
Det tar kraft och energi att leta fel och brister i närliggande omgivning.
Istället för att njuta av det fina som skrivs och låta den possitiva enerin få växa.
Även i oliktänkande kan vi finna samhörighet. Om vi bara själva vill våga tro det.
# 17 Håller fullständigt med dig Peter.
Tillbaka till Sisas tråd.
Jag älskar att gå för mig själv i skogen. Kan vara ute i timmar om vädret är gott. Sitta på en stubbe en stund o bara njuta.
Campingplatser är heller ingenting för mig. Men Ullared bara älskar jag med alla deras saker. Men det är också det enda stora varuhus som lockar mig. Ska dit på måndag igen. 
Sen att sitta vid datorn och utbyta allt möjliga saker med alla LKare är toppen roligt.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#21 Så tycker du och jag vet att en sådan värld lever vi inte i. Men okej glöm allting och ha det bara bra.
det är bra om så många som möjligt kan komma överrens.
Nej dom flesta här är nog mycket medvetna om att det finns en del tråkigheter här i världen. men på den här sajten försöker vi fokusera på guldkanterna i tillvaron - det som gör livet värt att leva.