Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 1360 ggr
Branneli
0

Massor vindruvor .....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

….finns ute i trädgården nu Tungan ute.

Hoppas att det inte blir så kallt ute om nätterna….Obestämd

[Sisa]
0

Så härligt med egna vindruvor…

Hur smakar dom? Glad

tilja65
0

Underbart Branneli! Hoppas att ni klarar er från nattfrosten. Hit har den precis kommit tyvärr.

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

Branneli
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Goda druvor Tungan ute.

Har varit två frostnätter, men de ser finfina ut !! Imorgon ska vi nog ta in de som är färdiga.

Ta med till jobbet kanske….Obestämd

Cristine
0

Härligt med egna druvor Branneli, det är väl bara att hänga över ett plast skynke eller en gammal spetsgardin.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Asta]
0

Jag har just nu ett par "filtar" som jag hänger över mina pelargoner på kvällen. Lite pill, men det innebär att de kan få vara ute ett tag till.

[MargaretaA]
0

Härligt med egna vindruvor. Jag trodde inte ens att det gick i Sverige - är det klimatförändringarna som gör detta möjligt, eller har det kommit nya mera köldtåliga sorter för det svenska klimatet?

[Sisa]
0

Jag har en granne som har ett uterum, med pool. Därinne odlar han sina vindruvor, massor av druvor som klättrar efter väggarna och upp i taket. Jätteläckert…Glad

Maria
0

#6 I södra Sverige så går det alldeles utmärkt att odla vindruvor. Jag har själv en ranka som inte ger frukt men många av mina grannar har fullt av druvor.

/Maria

[MargaretaA]
0

jaha där ser man - man lär sig något nytt varje dag Glad

Maria
0

#9 Javisst, när jag flyttade till huset så tyckte jag det var väldigt exotiskt men fick höra att det var sååå vanligt vilket jag inte hade en aning om…Flört

/Maria

Åsa S
0

Man kan odla vindruvor även i norra sverige ex. den mycket kraftigväxande staketvindruvan zilga som klarar -35 till -40C, den går bra även i zon 6 på friland.

+Vindruvorna (själva bären) innehåller mycket socker så de brukar inte frysa även om det är minusgrader ute.

Maria
0

#11 Haha, ja där ser man, inte så exotiskt alls med andra ordFlört

/Maria

Branneli
0

Jooo, visst är det exotiskt, om man jämför med tomater & morötter.

Toppen att kunna gå ut & hämta en klase !! Flört

Soffe
0

Åh va Gott! Skrikandes Flört