Massor vindruvor .....
Så härligt med egna vindruvor…
Hur smakar dom? 
Underbart Branneli! Hoppas att ni klarar er från nattfrosten. Hit har den precis kommit tyvärr.
Med ljus och kärlek... Tina

Härligt med egna druvor Branneli, det är väl bara att hänga över ett plast skynke eller en gammal spetsgardin.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag har just nu ett par "filtar" som jag hänger över mina pelargoner på kvällen. Lite pill, men det innebär att de kan få vara ute ett tag till.
Härligt med egna vindruvor. Jag trodde inte ens att det gick i Sverige - är det klimatförändringarna som gör detta möjligt, eller har det kommit nya mera köldtåliga sorter för det svenska klimatet?
Jag har en granne som har ett uterum, med pool. Därinne odlar han sina vindruvor, massor av druvor som klättrar efter väggarna och upp i taket. Jätteläckert…
#6 I södra Sverige så går det alldeles utmärkt att odla vindruvor. Jag har själv en ranka som inte ger frukt men många av mina grannar har fullt av druvor.
/Maria
jaha där ser man - man lär sig något nytt varje dag 
#9 Javisst, när jag flyttade till huset så tyckte jag det var väldigt exotiskt men fick höra att det var sååå vanligt vilket jag inte hade en aning om…
/Maria
Man kan odla vindruvor även i norra sverige ex. den mycket kraftigväxande staketvindruvan zilga som klarar -35 till -40C, den går bra även i zon 6 på friland.
+Vindruvorna (själva bären) innehåller mycket socker så de brukar inte frysa även om det är minusgrader ute.
#11 Haha, ja där ser man, inte så exotiskt alls med andra ord
/Maria

Jooo, visst är det exotiskt, om man jämför med tomater & morötter.
Toppen att kunna gå ut & hämta en klase !! 
Åh va Gott!

.