Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 670 ggr
[Sisa]
0

Oktoberlöften

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oktober är en månad för nystart och klokare vanor. Så jag satsar på några oktoberlöften!

Det första blir att leva i nuet. Har jag klarat mej utan armbandsur hela sommaren, tänker jag inte återinföra det bara för att oktober är en månad, när det är dags att bli seriös igen. Klockor finns överallt! Jag slipper plågas av de där fem minuterna, som jag tror jag sparar genom att alltid skynda på!

Era oktoberlöften???

[MargaretaA]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Att investera i vettiga regnkläder så vi kan fortsätta med lång-promenaderna även när det regnar. Skäms

[Sisa]
0

Lova att visa en bild på Dina små papissar, om du klär dom i regnkläder…Flört

spikes
0

1,tips jättelätt att sy till sådana små söta vovvarGlad.

Mitt oktoberlöfte blir att låta bli att bära för tungt så jag kan få bli fri från värken i nacken i alla fall…jag måste bli bättre på att fråga efter hjälp helt enkeltFlört,sen har jag plockat ner vägg klockan i köket,för den stressar mig…men den på armen har jag inte fixat ännuGlad

[GunillaF]
0

Mitt Oktoberlöfte är att tänka mer på mig själv och att följa mitt hjärta och min intuition.

Mads
0

# 4 Jag hänger på dina löften där Gunilla för de stämmer så bra för mig också Glad samt fortsätta kämpa på för att vara en bra mamma som får livet att gå ihop.

Amor Vincit Omnia

Hoppfull
0

Hm, # 4 & 5 de löftena behöver jag jobba på med…

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

tilja65
0

Oktober månad kommer att bli intensiv. Jag ska iväg på en kurs, åka till Stockholm ett par dagar och iväg på en fortbildning med jobbet. Sen kommer jag att få ännu ett barnbarn, vilket känns fantastiskt roligt. Vet bara inte hur jag ska hinna resa dit och hälsa på. Sedan är det fullt med födelsedagsbarn att fira denna månad. Så mitt löfte till mig själv blir att ta tillvara på dagarna och njuta av dem utan att jäkta för mycket. Sedan blir det att leva i kärleken Skrattande

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

Toyan
0

Mitt löfte blir att ta hand om mig själv, inte stressa trots att det även här blir en månad med många födelsedagar och diverse andra aktiviteter.

Vara ute mer i naturen oavsett väder.

chik
0

Jag skall försöka att ta vara på min känsla vad som är rätt o fel…Det skall jag försöka att följa..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Branneli
0

Hrmmmm Obestämd……fast jag vet nog ….

Lyssna på min kropp, inte bara "tuffa på" i livet. Oskyldig

Jaa, ett bra initiativ Sisa !!

Cool

[Sisa]
0

Kanske bygga luftslott, dom är underhållsfria till skillnad från riktiga slott!

Att dagdrömma är en underskattad sysselsättning, man får reda på hur man egentligen vill leva. Och rätt som det är har man kanske tagit ett steg i den riktningen…Flört

Sisa

Yssa
0

Att vara snällare mot mig själv.

penke
0

…jag ska hinna ikapp mig själv..
skabara..först :- )

inte nystarta igång något,mer sitta på rumpan..
om jag kommer ihåg hur man gjorde..

..fast,armbandsur,var det läääänge sedan jag hade ett..
ett som visade rätt tid fler gånger än två,per dygn ..

penke

[MargaretaA]
0

hehe förlåt penke men när du säge skabara, så tänker jag på en busshållplats på ön där vårat torp står. Den heter Skallbara - man kan undra vad det namnet står för.. men vi är många som skall bara - så det är väl inte så konstigt kanske - finns överallt på dom mest oväntade ställen - du är nog i gott sällskap penke Tungan ute

Cristine
0

Hmm, mina ur ligger på banken och där ligger de bra. Väggklockan ser jag inte om jag inte tar på mej glasögonen(är mer som en tavla) och det är jag för lat för.

OktoberlöfteHmm 2

Promenera mera.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Jeremina]
0

Jag ska lova mig själv att leta rätt på andra saker att göra istället för att sitta vid datorn så mycket…..Flört Det har jag redan lovat min man att jag ska göra!

Mirjami-78
0

Ja här blir det nog att tänak på mig själv lite och försöka vara helt barnfri en helg i kommande månad för att sedan orka och kunna vara en god mor till mina barn….Även att inte tro på allt min ex säger utan dra av hälften speciellt när det gäller hans "dåliga" ekonomi.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[MargaretaA]
0

Jag fattar inte det här med klockor… jag har aldrig haft nån klocka… i den mån jag behöver en sån så använder jag den inre… jag brukar till och med hinna med tåget med den.

[peter54]
0

Jag tycker att klockor kan vara fina saker, men jag använder ingen själv och det har jag egentligen aldrig gjort.

Jag har en, men den kommer bara på vid speciella tillfällen samtidigt med vigselringen. Det är min övertygelse att om jag använder klockan så tappar jag min förmåga att själv bedöma vad klockan är. Jag har bra sådan förmåga nu, särskilt om solen syns.

Av samma skäl kommer jag aldrig att skaffa en GPS för jag tror att den kommer att förstöra min egen orienteringsförmåga. Att jag slutar att lita på mig själv i dessa avseenden helt enkelt och blir beroende av manickerna.

solblomman47
0

Jag blir så full i skratt när jag läser detta för jag hade lovat mig själv att när oktober månad kom skulle jag ta tag i en massa som gällde bara mig själv.

Jag ska försöka leva i nuet och sedan måste jag säga nej ibland när jag inte orkar vara barnvakt åt mina gulliga barnbarn.

Eftersom inte mitt blodsocker och blodtryck är så bra och vikten ska jag inte prata om måste jag försöka ändra på kosten äta på bestämda tider och mindre även ta min medicin som jag ska göra (glömmer ofta bort den) samt dra ner på kaffedrickandet Jag ska försöka promenaera mera om än det gör ont i mitt ben och knä. För ska det bli knäoperation framöver (hoppas att det dröjer länge) så måste jag gå ner i vikt.

Sedan ska jag fortsätta med mina privata behandlingar för nacken för jag hoppas på att få bli bättre igen. Är less på denna huvudvärk yrsell mm som sista skadan gav.Har nog med sviter efter förra.

Sen ska jag gå på mina kurser för nu känner jag att  jag hittat rätt.Flört

zabelle
0

Kan inte riktigt förstå hur man kan klara sig utan klocka. Jag hade i alla fall aldrig varit i tid på jobbet om jag inte haft klocka Förvånad

#16  Ta hand om dig själv och gör saker som inte stressar dig.

Zabelle   

[peter54]
0

#21 I den mån jag behöver passa en mer exakt tid än den jag kan prestera med mina sinnen, finns ju klockor överallt. Barnen ska iväg ut till skolbussen 07.50 till exempel, men det sitter en klocka i hallen.

Samma gäller mig själv när jag ska iväg till behandlingarna 08.15 tre dagar i veckan. Annars kör jag med "lösare" tidsmarginaler och jag brukar kunna säga vad klockan är på en halvtimme när utan att titta på någon klocka.

När det gäller initialfrågan här - oktoberlöften, kör jag en mer lågmäld linje. Jag har bestämt att sluta med ost och att lägga en grönsak på varje smörgås jag äter Skrattande

[Sisa]
0

Klockor finns ju överallt! I datorn, i bilen, på stan, på kvittot jag fick i snabbköpet, jag kan t om se att jag köpte slanggurkan 17 sept.2007 kl.12:53:27…

Med alla dessa tidsangivelser, är det enkelt att hålla reda på ungefär vad klockan är!

[Jeremina]
0

Jag har nästan aldrig haft en klocka och tänkte inte börja nu för som ni skriver så finns de överallt ändå!

penke
0

no worries Maggan .. :- )

kanske en parallell ?
men i skogen ovanför  morfars barndoms hem,utemed gamla landsvägen,menar den riktigt gamla landsvägen,den mellan Nidaros och Rom,idag kallad en usel grusväg genom skogen ..
där låg en gång en boning("gård") kallad Late-mon ..
om den var döpt efter invånarna där vet jag inte..

det var länge sedan bussen slutade gå där..,så ngn hållplats har det aldrig blivit av ..platsen
¿ du har inte kollat upp om det har funnits en gård där,men den bonde som ..hellre planerade..?

penke

AnnL
0

Mitt oktober löfte blir att minska ner ännu mer på rökningen. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[Sisa]
0

# 26

Det bästa löfte man kan ge…

Kram från Sisa