Lockande...
Har Du fyllt på förråden i sommar med Loppisprylar? Den nya svenska folkrörelsen verkar ju vara att fynda på loppis! Det bästa med det hela är kanske, att det är bra miljötänk. Det inte jag vill ha, vill kanske grannen ha för en billig slant. Och visst känns det bättre om du får en tia för saken, än att slänga den.
När du sedan shoppat loss på loppis, får du ordna en egen för att få plats med dom nya prylarna…

Hahahaha, nej jag handlar aldrig om det inte är så att jag behöver något särskilt, alltså verkligen behöver något. Jag är en värdelös medborgare av det här marknadsstyrda samhället eftersom jag är så oerhört ointresserad av prylar, kläder, växter… osv.
Böcker gillar jag och de lånar jag på biblan…
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Borde ordna en egen loppis… konstigt vad man samlar på sig!
Jag skulle också behöva ordna en egen loppis för jag förstår inte hur man kan samla på sig så mycket onödigt. Men jag har saker från två dödsbon som jag tagit reda på så det är inte så mycket jag köppt själv.
Få se nu om jag blir av med nått när sonen o hans tjej ska flytta in i huset de hyrt 150 kvadrat de har haft så litet förut så de har inte mycket saker o visa saker har de dubletter av=) jag har lovat bort mitt köksbord o stolar för då kan jag få köpa nytt som jag har sett.
Jag har rest runt en del på Sveriges vägar i sommar. Det dyker upp loppisskyltar överallt…så jag hade nog en del med mej hem.
Lite kul är det då man hittar saker, man kommer ihåg sen man var yngre. Det blir lite Nostalgi…och man kan ju få rätt mycket för 100kr! 
Jag älskar loppis och second-hand prylar och behöver jag något så kollar jag alltid där först innan jag köper nytt.
För mig är det miljötänk i kombination med billig penning och roligare prylar som gör det. Vem sjutton vill ha själlösa grejer från IKEA?
Jag hade faktiskt loppis själv för några år sedan. Det var jätteroligt 
Sedan vi flyttade till ett gammalt hus har jag shoppat några saker via Blocket och på Erikshjälpen, men loppis i övrigt har jag inte gått på. Jag är inte speciellt förtjust i när det står en massa lösa prylar överallt och köper därför inte så mycket sådant. Det jag köpt är framförallt möbler. Köpte udda matsalsstolar som jag målat och satt nya dynor på, har köpt ett gammalt fint bord som används som skrivarbord, ett gammalt skrivbord m.m. Sedan brukar vi skänka till Erikshjälpen sådana saker som vi inte själva behöver längre. Det är så bra med Erikshjälpen för de kommer och hämtar sakerna.
Den nya trenden är Bakluckeloppis! Man fyller bilen med saker man inte behöver, och säljer dom på en stor plan tillsammans med andra prylsamlare.
Här där jag bor har dom loppis i samband med ett katthem. Pengarna går då till just katthemmet. Det är väl fint, att samtidigt tänka på alla hemlösa katter… 
Jag har precis tömt mina hyllor på "hyllvärmare" som bara stod och tog plats i förrådet. Det mesta gav vi bort och en del kom Lions och hämtade.
De flesta katthem tar tacksamt emot begagnade transportburar, korgar, filtar och kattleksaker. Så har man nåt sånt över så kontakta närmaste katthem. De behöver verkligen dessa gåvor.
Zabelle