Morgontrött!
Eller morgonpigg, vilka hör du till?
Själv hör jag till den sista kategorin, jag vaknar tidigt och kan inte somna om även om jag försökt några gånger då jag lagt mig sent.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Är nog morgon människa får jag lov att säga. De ljuva sovmornarna är som bort blåsta.
Har glömt bort hur man gör
Morgon stunden i stillhet är fin den.
Har alltid varit nattmäniska uppe sent och vill gärna sova en stund på morgonen.
Men jag försöker kliva upp o fka med min man ca 6,30 förutom de dagar då jag är i en annan värd och inget kan få mig att vakna=).
Ibland händer det att jag lägger mig en stund på dagen för att vila o meditera och vips så sover jag.
Spelar ingen roll!
Just nu är jag inne i en svacka och trött hela tiden tycker jag.
Men normalt är jag uppe runt 7 å isäng vid 10 en vardag.
Är jag ledig kan kvällen bli hemskt sen och morgonen efter en mysig sovmorron.
Jag är fruktansvärt morrontrött. Kan sova till klockan 11 när jag är ledig. 
På kvällar och nätter är jag hur pigg som helst.
Jag är morgon människa, vaknar oftast strax innan kl 5.
Tycker om att tända några ljus och väldoft i aromabrännaren, ladda kaffe bryggaren, och ha en stund i stillhet och meditation innan jag väcker familjen.
Jag brukar vara pigg på morgonen. Vaknar 4:30 och är på jobbet vid 6:00. Lägger mig strax innan 22:00.
Jag har i allmänhet svårt att sova på morgonen, när jag är ledig, jag går upp en sväng först.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Jag vet inte vilken katogori jag hamnar i.
Är uppe tidigt men om jag är vid medvetande det vet jag inte…
Tror nog Morgonmäniska…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Vet heller inte riktigt, om jag är morgon- eller kvällsmänniska. Kanske både och…
Skönast är att vakna av sej själv på morgonen, väckarklockan gör att jag sover för lite, oftast… 
Är nog lite som Sisa vet inte riktigt.
Men jag är nog lite mer kvällsmänniska. Vaknar oftast a mej själv på morgonen och det brukar vara mellan halv åtta o åtta.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Helt klart kvällsmänniska… och har varit sedan barnsben! Minns med fasa skoltiden och då särskilt de skrivningar som låg tidigt på morgonen. Jag hade alltid sämre resultat på dem jämfört med de som låg senare på dagen.
För mig är det som en ren bestraffning att tvingas gå upp på morgonen och lägga mig på kvällen
Och jag ser fram emot den dagen jag inte har barn som ska väckas för att gå till skolan 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag är definitivt morgontrött och det kan va riktigt jobbigt!
Just nu är jag så morgontrött så det finns inte, och middagstrött och eftermiddagstrött…är jättetrött med andra ord dygnet runt. Tror det är för att det varit mycket med dagisinskolning, nytt jobbb, höst och förändringen att jag numera inte har någon barnfritid alls så jag hinner inte riktigt med mig själv och allt som ska fixas. Boostar allt vad jag kan när tillfälle ges 
Amor Vincit Omnia

#12 usch vad kämpigt! Du kanske skulle köpa dig ett kraftfullt kosttillskott och stötta upp kroppen lite?
Jag är helt klart morgonmänniska. Jag kan inte ligga och sova på morgonen, vill upp så fort jag vaknar ovh är full av energi när jag väl fått en stilla stund för mig själv och druckit kaffe. På kvällarna är jag jättetrött!
När jag var yngre var det dock tvärt om, vilket ändrades i och med att barnen kom…
Jag älskar friden och stillheten på morgonen, innan alla andra vaknat 
Med ljus och kärlek... Tina
# 13 Ja, det är inhandlat
Försöker med alla de knep som finns att tillgå. Har lagt mig vid 20 vissa kvällar bara för att man ska orka, inte så roligt alla gånger men det är gott att sova.
Amor Vincit Omnia
Jag har varit en mästare på att sova på morgonen men har blivit lite "bättre" med åren.
Vaknar oftast runt åtta på helgerna numera.
/Maria
Alltid morgontrött… blir inte bättre med åren. Snarare sämre. Hade bättre förmåga att tvinga mig förr. Tycker att det är mindre viktigt att tvinga mig…
Har aldrig känt mig utsövd när jag vaknar på den tid jag minns. Men är aldrig trött under dagen (bara om jag sitter still och lyssnar länge utan att anteckna).
Ställer alltid klockan även på helgerna, annars skulle jag kunna ligga hur länge som helst…
Kan inte somna tidigt på kvällen.. somnar kanske två sekunder och rycker till, är klarvaken.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Har läst om "er" morgonmänniskor… för mig som kvällsmänniska låter det jobbigt att gå upp så tidigt… men säkert trevligt. Jag tycker att det verkar så fint på morgonen… men kan aldrig komma upp tidigare än jag absolut måste.
Och så tycker jag om kvällar och mörkret.
Har haft svårt att somna på kvällen sen jag var 3.5 år drygt, jag kommer ihåg det…

aggeelin, jag är precis som du!
Mörker finner man även på morgonen.
Jag gillar att trava runt i stan vid fem - sex tiden på morgonen och se hur allt vaknar till liv, torghandel etc.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
#19 skönt att hitta likar! Det där med att vakna utvilad… undrar hur det skulle kunna kännas… Folk tro rmig inte när jag berättar att jag inte vet hur det känns…
#20 förstår att det finns mörker på morgonen, har en dröm om att gå upp tidigt någon helg och möta morgonen… och sen åka till torget. Men… när jag vaknar på helgen när jag satt klockan på t ex åtta för att gå , har jag den där lilla rösten som talar om hur trött jag är…
Ibland kan jag vara en morgon människa men i mellan så fungerar det inte alls. Oftast nä barnen är sjuka och man får sova ja då är jag uppe med tuppen och pigg som bara den.
Skule nog ändå säga att jag är mest en kvälls människa.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Både morgon och kvällstrött!!!
..just nu,
är jag både ock
både morgontrött och kvällstrött …*blä´h*
men,ibland har jag varit tvärtom..
uppe pigg o rask till sent ..
och samtidigt uppe tidigt ,om det är ngt kul..att göra
som att ta ett morgondopp i soluppgongen
när allt är sådär stilla ..
men,normalt är jag ..fokuserad på mornarna
o spirituell mot natten .. *ler*
penke