Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 339 ggr
aggeelin
0

Undrar hur det gick...

Idag när jag var på väg hem från stan, gick jag parallellt med en ung tjej på ca 20 år… jag ångrar att jag inte gick fram till henne…

Hon hade blont hår till skulderbladen. en ljusgrå tunika som skylde rumpan och ett par ljusa stiringtrosor som syntes tydligt. Något annat hade hon inte på sig. Hon travade glatt på med bara fötter… när jag sen kom med bilen (hade ju punktering på cykeln) travade hon på österut några hundra meter bort. Hela tiden pratade hon med sig själv och såg glad ut… men borta, tyckte jag. Endera psykotisk eller påtänd…

Jo, jag ringde polisen och bad dem leta efter henne… och jag hoppas att de hittade. Men jag kunde ju gått fram… till vägen där hon gick… Jag som bara fastnade i mina funderingar…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
0

Jösses Förvånad det var ett underligt möte; det var väl inget spöke.

Hoppas  de hittat henne, kanske du ska ringa och höra efter.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

aggeelin
0

Tror inte att det var ett spöke… men ett underligt möte var det. Hoppas att de hittade henne, för inte stod det rätt till inte. Funderar på om det hade varit bättre att gå fram. Kanske hade det inte funkat eller…

Cristine
0

Det är svårt att veta!Obestämd

aggeelin
0

Jo… känner mig som om jag borde… men fastnade… Skäms

chik
0

agge..Jag tror att du gjorde rätt.

För som du skriver o märkte,hon var inte som dom andra flickorna.Du gjorde rätt som ringde polisen.

Ring till dom o hör hur det gick för henna.

Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Sisa]
0

Jag tycker också Du gjorde rätt, men kanske det skulle kännas bättre om Du fick veta vad som hände…Jag hoppas Du får veta.

Sisa Gråter

[peter54]
0

Jag har upplevt en liknande händelse en gång för 20 år sedan. Jag var på väg till några kompisar en lördagmorgon. Jag bodde i Salem och kompisarna bodde i Fagersjö mellan Huddinge och Farsta söder om Sthlm.

När jag körde in i Tumba såg jag en tjej som kom gående med tummen i vädret på motsatt sida. Hon var klädd i en tunn kort klänning och pumps och mascaran hade gjort svarta ränder i ansiktet på henne, hon måste ha gråtit.

Det var minusgrader ute och folk bara körde förbi utan att stanna. jag gjorde en u-sväng och stannade. Hon hoppade in i bilen på min uppmaning och jag sa: -du ser ut att hålla på att frysa ihjäl. -Ja sa hon, det gör jag också.

Hon berättade att hon hade blivit utslängd efter en fest ett par timmar tidigare och att hon försökt få lift sedan dess. Jag skjutsade henne hem, hon bodde i Eriksberg/Norsborg. Hon var inte riktigt nykter och ville ha med mig in, men jag avböjde och åkte vidare till mina kompisar.

Cristine
0

Gråter dom så förstår man att något sådant har hänt, men sjunger de och ser glada ut ja då undrar man om det är droger med i bilden eller om det är en sinnessjuk människa.

aggeelin
0

#8 Jo först tänkte jag att hon var psykotisk… och sen funderade jag på droger… det var nog det som fick mig att inte direkt gå fram. Något fel var det ju, klädd i ingenting den 26 sept…

Fidelina
0

Jag har en psykiskt sjuk tjej som bor hemma hos sina föräldrar i en villa i vårt "medelklassområde". Från och till ser man tjejen ute och vandrar på gatorna, hon ser rejält sjuk ut. Vid ett tillfälle råkade jag upptäcka att hon hade skitit ner sig när hon var ute och gick, hela benen var totalt nergeggade. Jag ringde polisen som tog hand om saken. Tjejen går i en egen värld när hon är ute och går och man vet aldrig vart man ser henne nästa gång eller i vilket skick hon är i.

Det måste vara fruktansvärt för hennes föräldrar. Hon själv förstår nog inte hur illa däran hon är.

aggeelin
0

Ja det är obehagligt… att se…