Böcker!!!
Jag kan rekomendera: Johanne Hildebrandt.
Har presis läst ut en av hennes böcker. -Fördumd.
Fördömd är en andlös spännane skräckroman med inslag av uråldrig samisk mytologi.Det är också en berättelse om kampen mot demoner…..
Jag lånar mina böcker på biblioteket….Nu är det ju tid för mysiga lässtunder.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Ja det har verkligen rätt i chik.
Själv befinner jag mig i en svacka när det gäller läsande. Det är alltför mycket annat som stjäl min kraft för närvarande. Men jag längtar efter att få en bra bok att sjunka in i.
Vad läser ni andra just nu?
Jag känner igen det.Men jag vill ha en bok vid sängen.Sen så kanske det bara blir en sida.Men dessa böker som hon skriver lever jag mig in i..Man ser allt framförsig.Annars så läser jag bara självbiografi.Tycker inte det ger något med romaner…
Ska läsa "Problemhund Hundproblem" av Anders Hallgren i helgen. Har nyss lånat en hel hög böcker på biblioteket.
Zabelle
zebella..Jag har också haft den biten med o låna fakböker om hund häst problem.Kom fram til att jag känner mina djur best själv o arbetat från vad jag själv kan o lärt mig efter vägen.Sen så fins det ingen tid med djur.
Dessa 3 självbigrafiska böcker kan jag rekommendera:
Den vita Massajen,
Massajens dotter och
Resan tillbaka till den vita massajen, av Corinne Hofmann.
Zabelle
Ja jag föredrar också böcker som jag kan lära mig något av - mera verklighet och mindre fiktion - alltså romaner har jag inte läst på år och dar…
förutom första boken om Isfolket som låg lägligt till en dag i somras när jag hade tråkigt. Jag sträckläste den och den var som en Barbara Cartland-roman spetsad med lite magi och trolldom 

Älskar att läsa och lånar oxå mina böcker på biblan. Oftast läser jag kriminal- och deckarhistorier. Jag har tröttnat lite på romaner jag med… tycker att det har blivit svårt att hitta riktigt bra böcker.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Margit s..Skriver så bra böcker tycker jag.Man ser det framför sig..Johannas böker är i samma stuk.
Även jag älskar att läsa bra böcker, även om jag kommer av mej ibland.
Margit Sandemo är en av mina favoritförfattare, liksom Cathrine Cookson.
Tack för tipset chik, blir nog ett besök på bibblan snart!
Sisa 
Margit sandemo och isfolket är helt suverän,jag läste alla dom serierna när jag inte kunde gå,det var ett sätt att försvinna från värk och elandet runt omkring..
Sedan kan jag rekommendera Raja av bente pedersen,också en mycket bra serie med mycket verklighet från förr i tiden.
har just nu plöjt lite böcker av liza marklund….en annan jag precis läst är…jehåvas jäveln av henrik pettersson…(finns en stor anledning till att jag läste just den).
Sedan kan jag rekommendera…Skändad en verklighets berättelse om omskärning och annat skriven av Khady Koita.
Ska börja läsa…Caroline Engvalls bok 14 år till salu….
# 10
Håller med, Raija är nästan lika bra som Isfolket. Har Ni inte läst dessa, tycker jag Ni ska göra det…
Sisa