Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 454 ggr
[Spanaren]
0

Reflektioner - internetvän

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill bara delge er några reflektioner efter min helg hos Mammi/kram Spanaren

……………………………………………………………………….

Möten från en tyst och stum elektronhjärna

Vem hade kunnat ana att det fanns så mycket liv och rörelse i en totalt tigande datorhjärna

Det pulserar av liv och personligheter kliver fram lite här och där mest hela tiden på dygnet

Saker från det verkliga livet avhandlas och synas i ganska så stora och meningsfulla drag

Våra spelpjäser byter platser och roller med innebörden av hur dagens tråd vill presenteras

Konstigt vad denna person utstrålar något som väcker min totalaste välvilja som människa

Något har nuddat vid min känslotråd och jag känner och ser varelsen bakom sin datorburk

Värmen och tilliten för varandra byggs på för varje dag som går på denna existerande sajt

Det ena ger det andra och snart har vi korrespondens via personliga meddelande via datorn

Nu lämnas till och med ut vanliga mejladresser och postadresser plus alla telefonnummer

Kontakten känns numera ännu stabilare och att vi alltid har varit nära vänner i våra olika liv

Nu tas steget ut och jag sätter mig på bussen för att resa min väg till dig min allra bästa vän

Allt känns rätt och jag är inte det minsta bekymrad för att något ska gå snett mellan oss båda

Allt stämmer in från första sekund och första minut och munnen går på som mest för fullt

Mat och prat till goda viner och en riktig gemenskap förtrollar oss och vi glömmer natten

Upp tidigt med prat och fniss och nu ska din lilla värld visas upp för mig så att jag bara vet

Vi flänger hit och dit och våra kameror odödliggör det intensivast av våra tokroliga upptåg

Stämningsfullt tar du gitarren och stämmer upp med en fin röst till känslobetonade melodier

Emotionellt delar du med dig av din egen tillvaro genom att läsa egenhändigt skrivna dikter

Vi hittade kamratskapen genom att allt fick växa fram i förlitan till oss själva genom en burk

Kom därför aldrig och säg att en dator kan vara riskabelt farlig när jag fick en vän för livet

© Spanaren

Hoppfull
0

Nej då har verkligen datorn och internet kommit till sin rätt!

Vad fint du skriver Spanaren, tack för detta! Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[GunillaF]
0

Jag är så glad för er skull! Glad

[Spanaren]
0

Tack Hoppfull Skrattande /kram Spanaren

[Spanaren]
0

Tack GunillaF och dessa ord kan stämma in på så många personer som helst Flört /kram Spanaren

[GunillaF]
0

#4 Jaa, det vet du…. Flört

Toyan
0

Visst är det fantastiskt Spanaren, vänner kan man hitta där man minst anar det, i bland bara vet man för det känns så rätt.

Gläds med er som hittat både vänner och kärlek. Lycka till.Glad

Kram/ Toyan

[Spanaren]
0

Kärlek som sanna vänner och ingenting annat SkämsSkrattande

/kram Spanaren

[Spanaren]
0

Datorn lever sitt eget liv och det blev dubbla inlägg i tråden, så det fixar jag bort med att skriva här Flört

chik
0

Spanaren..Det är ni värda.

O jag håller med dig-er. Att det är mycket som lyser igenom i data burken.

O vi har ju fått bara på detta år sett er o två till bli riktiga vänner o det kommer säkert att bli så många fler..

Säger bara Bra..Eller jag vet inte hur jag skall uttrycka mig så att det går fram hur gott jag tycker det är.Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Spanaren]
0

Du tycker bra Lena och du räknas väl inte som våran vän också eller hur vännen chikFlört /kram Spanaren

aggeelin
0

Visst finns det mycket positivt med datorer…

Jag har några vänner som är långtidssjukskrivna… har försökt att peppa dem att hitta "roliga" saker på nätet… bl a facebook och i fokus. Det är trögt… att få dem till datorn. De har det tråkigt men den där datorn… neej… det går inte. Synd

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[MargaretaA]
0

Det var mycket fint skrivet Spanaren! Glad

tyvärr är många rädda för datorn och tror inte att de klarar av den… det är verkligen tråkigt för de vet inte vad de missar Obestämd

[Spanaren]
0

#11 och #12 Därför ska vi alla sprida budskapet att datorer är bra om man behandlar den på rätt sätt Flört /kram Spanaren

#11 Tack Skrattande

Clary
0

Underbart skrivet Spanaren.

Kan bara hålla med om att man kan hitta hjärtegoa människor med datorns hjälp för det har jag också gjort!

Medarbetare på Feng Shui och Indien

[Spanaren]
0

Tack Clary Skrattande

Dessutom så känner man av alla fina vibbar som sprids i olika trådar och sajter.

Om det känns näbbgäddigt och mörkt i någon av sajterna, drar man sig bort fort kvickare än blixten *fniss*

/kram Spanaren

Branneli
0

En bra strålning, med andra ord Obestämd Flört

[Spanaren]
0

#16 Skrattande

tilja65
0

Jag är mycket glad för er skull och håller med om att det är fantastiskt att man faktiskt kan träffa vänner via datorn, som man kommer mycket nära, trots att man bara umgås via skärmen.

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

aggeelin
0

#18 … absolut går det att bli bra vänner…

hade en diskussion häromveckan där vi var delade i två läger där det ena sa "vad är det för fel på vanliga telefonsamtal… " … det är väl ok men detta ger mera Skrattande och flera vänner Skrattande

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
0

Åhh så fint skrivet Spanaren och jag kan ser er sitta med mat vin och skratt och prata halva natten. Riktig och sann vänskap har fötts.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Spanaren]
0

# 20 Skrattande

#18 och #19 Lite svårt att ringa upp obekant folk och tro att man ska bli vänner *skratt*  … då går det bättre med datorn eller hur?

/kram Spanaren