Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettfritid-och-hobby
Läst 637 ggr
Cristine
0

När du går ut.

När du går ut och dansar vad dansar du helst?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

* Vanlig styrdans (modernt som det heter)

* Bugg

* Gammaldans som hambo, mazurka, vals, schottis, snoa, polka.

Det händer inte så ofta nu för tiden men förr dansade jag ett par gånger i veckan, oftast.

Men jag va ju och dansade till Lasse Stefanz för två veckor sedan och hade superkul.

truffan
0

Bugg och foxtrot! Disco ibland för att släppa loss energin :-)

nillanb
0

Ååhhh dansa vad härligt !

Jag dansade mycket förut, tycker om ALL dans från gammeldans till mordern.

Ojj vad jag saknar det mitt hjärta vill dansaGlad

men inte min kroppTungan ute

Nickenikita
0

Vanlig styrdans, har inte dansat sen midsommarafton på min brors 50-årskalas.

Nu blir det inte så ofta men som ung flera gånger i veckan.Glad

Hoppfull
0

Jag går inte ut och dansar längre alls. Pallar vare sig ljudnivån eller fysiskt att vara på "lokal". Däremot kan jag svänga min lurviga(fast epilerade) på privata fester om det är dans! jag gillar både styrdans, lite "gamtjoa" och vanlig hederlig disco Skrattande

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

AnnL
0

Älskar att dansa både gammeldans, bugg o styrdans. Tungan ute

Förr var vi ofta ute o dansa. Men nu blir det bara någon gång då o då om vi tycker det är en bra orkester som spelar i närheten.

Men vi går på buggkurs en gång i veckan. Det är jätte kul. Flört

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Cristine
0

Går du på buggkursen i Laholm Ann?

evrekaw
0

Allt annat än styrdans… Tror det är det där med att bli uppbjuden/bjuda upp jag inte gillar… Tycker bättre om när alla kan dansa…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Hoppfull
0

#8 Ja, jag dansar ju bara med min man jag… och numer hemma på vardagsrumsgolvet! Gillar inte heller det med att vissa blir utvalda och andra aldrig…

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

chik
0

Om jag skulle gå ut o dansa!!

Då dansar jag min egen Dans.Eller om jag får dansa med Sambons kompis som är en rackar på o valsa till det.

Man ställer sig bara på hans fötter sen så åker man så det bara vislar om det o bra blir det.

Gick på dansskola när jag var liten Flicka men blev utslägd..Kunde inte vara tyst o göra som läraren sade.O det ångrar jag i dag..

Lena.P är jag i verkliga livet.

aggeelin
0

Dansar på gymmet varje vecka… annars

Helst "lösdans" typ disco, trevligt sätt att umgås med andra och leva ut musiken.

Gärna fox och bugg… här i Örebro finns Brunnsparken som är bra för den sortens dans. Det blir i perioder det där med dans.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

tilja65
0

Numera dansar jag nästan aldrig, trots att jag egentligen älskar att dansa. Men jag har gått någon kurs då och då, bla i afrikansk dans och frigörande dans. Det var häftigt Tungan ute

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

aggeelin
0

JA. #12 afrikansk dans är härligt Skrattande Har gått på hela dagar och ibland på kortare pass…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Sisa]
0

Jag jobbar ju på ett äldreboende, där vi är två personal varje skift. Vi har tagit för vana, att de som jobbar fredagkväll dukar fram lite gott att äta och dricka, sätter på en video med Dansbandsmusik och sen bjuder vi upp gamlingarna till dans!

Gissa om det är uppskattat. De gamla lever upp, har roligt och de flesta är jätteduktiga på att dansa.

Sisa   Glad

tilja65
0

Vad fint det låter Sisa Glad Vilket otroligt viktigt arbete du gör när du tar hand om de boende på äldreboendet Glad Det är synd att det blivit så uppdelat i vårt samhälle. Jag arbetar med ungdomar, många vilsna och olyckliga. Tror att vi alla hade mått bättre om vi hade umgåtts mer över generationsgränserna…

www.harmoniqa.se

[Sisa]
0

# 15

Ja, det finns mycket man skulle vilja ändra på, både då det gäller våra ungdomar och våra gamlingar.Glad Det som fattas är lite sunt förnuft, men som det är i verkligheten ska allt vara så tillkrånglat.Obestämd Bättre att se det enkla. Det är i allafall den erfarenhet jag har…Skäms

Sisa

tilja65
0

Det håller jag verkligen med om Sisa (göra det bästa av det som är här och nu).

www.harmoniqa.se

spikes
0

Tävlinsdansade i många år innan jag blev förlamad idag kan jag inte,och jag kan fortfarande känna sorg över detFlört

[MargaretaA]
0

Allt som svänger med häftiga rytmer!

Cristine
0

Jag var dansös och går fortfarande på tårna men nu genom en olycka.Tungan uteSkrattande

Men jag kan ändå dansa, jag var med shamanen SeViking och rockade till Rocka-Billy orkester.

AnnL
0

# 7 Jag går på buggkurs i Laholm höst-vinter o Karsefors vår-sommar. Skrattande

chik
0

sisa.. Det är sådana fina mäniskor som skall vara med oss när vi behöver. Du är bara sådan glädjespridare..

Spikes..Vad jag lider med dig..O vad du är fin som tar det som det är..Bugar för dig.Lena

[outgrundlig]
0

Sisa, så fint av er, talar till mig det du säger om det enkla, det är en sak som oftast glöms bort i detta stressamhälle.

Det finns så många fina människor inom vården som bevarar detta tänk, har själv en svägerska med fötterna på jorden och hon är så älskad.

Men vad vore livet utan att jag idag fick svänga höfterna till Technomusik idag på bowlingen. Ja, det var flera sånger där idag som fick mig att undra när jag var ute o dansade sist? Jag kunde inte stå still när jag väntade på min tur att slänga kulan……

Det är så frigörande!!!!Skrattande

[Sisa]
0

Chik och outgrudlig,

varma kramar till Er, blir så glad då jag läser det Ni skriver…

Sisa

chik
0

Sisa.Önskar dig det samma.

Lena.

[outgrundlig]
0

Vassego SisaSkrattande

Kom nu på att jag inte svarat på vad jag dansar helst och det är bugglåtar, dansbandsmusik,,,,,,,där man är nära den man dansar med och följer en rytm tillsammans, det älskar jag. Men som sagt jag gillar att röra kroppen till go technomusik ossåCoolinte ofta jag gör det men värt att nämna :)

Cristine
0

#21 SkrattandeDå går du samma kurs som min son och hans fru.

spikes
0

22, TackGladja man har nog blivit rätt duktig på att ta det som det är genom åren…och jag är mäkta stolt över min yngsta pojk som ärvt mammas gener vad det gäller dans,blir lika lycklig varje gång jag får komma på ett av hans breakdance uppträdanden eller bara gå och se en träning Flört

AnnL
0

#27  Vad spännande Då får jag väl kika efter likheter o se om jag kan luska ut vem det är.

Kan du beskriva dom lite, bara om du vill förstås.Flört

Maria
0

Rockar loss gör jag bara hemmaFlört Jag går aldrig ut och dansar och har egentligen aldrig gillat det.

/Maria

Branneli
0

Det blir lite rörelse på disco-golvet ….helt underbart kul !!!!!