Kvällsmat...
Hur dags äter ni kvällsmat hemma hos er och vad ni brukar äta då?
Med ljus och kärlek... Tina
Vi äter ingen kvällsmat i detta hus. Äter middag vid 17-18 sedan är det bra.
Men när jag bodde hos mina kära föräldrar så åt vi vid 19-20 tiden. Det jag minns som var bäst var att mor hade gjort ugnsomelett, smörgåsar, the, makrill på burk, m.m. att lägga på smörgåsen. detta gjorde hon alltid när alla i familjen var upptagna med att göra klart vårarbetet på markerna som bönder gör.
Menar du middag?
Kvällsmat ikväll..räkor o vitt vin. Men bara på helgerna.
#2 Jag menar det som Du kallar för kvällsmat. Jag har förstått att det är olika beroende på var vi bor i landet…
Med ljus och kärlek... Tina
kvällsmat brukar jag inte äta
annat än om jag har fest/gäster..
vid den här tiden brukar jag varva ned med en balja te
ibland men någon/ra skorpor eller kex..
penke
Mitt på dagen äter dottern och jag tillsammans vid tvåtiden,därför att hon kliver upp kl 10 på helgerna. Annars äter honmycket tidigare på sitt jobb men kvällsmaten vill hon ha som alltid vid sex tiden så då blir det att vi äter middag vid olika tider, jag äter vid tio tidenoch vanligtvis något lätt, men idag blev det entrecot med trattkantareller .
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag äter oftast middag vid 17.oo-18.oo-tiden. Kan bli senare om jag har gäster.
Det enda jag "stoppar i mig" efter det är kaffe vid 20-tiden och ev. en kopp te vid 23 draget. Inget annat.
Har slutat med mackor och kaffebröd sedan i somras. Okay då…jag har fuskat ett par gånger.
Hmmm hur är det med kyssarna?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#8 Kyssar tar man hela tiden mellan måltider och kaffe/tekoppar.
Man tom förbränner kallorier då så….mera kyssar åt folket!! 
Kvällsmat vad är det?
frukost vid 9.30 och sedan en ordentlig måltid nånstans mellan 15 - 18 beroende på hur stadig frukosten var.
Börjar dagen med frukost vid åtta, sen blir det lunch vid tolv. Middag klockan fyra och lite fika på kvällen.
Det är bond takter i dig Sisa, så var det när jag växte upp hemma
fast vi hade även kaffe vid 10.00 med bullar som mor bakat….
Jo, vi äter kvällmat… på söndan när jag kommer från yogan, ca 19.30 äter vi … jag äter ostkaka med keso och hallon/blåbär (sambon äter jordgubbssylt),eller annars kokar vi ägg och äter varsin smörgås och the.
PÅ vardagarna äter vi lunch på jobbet, matlåda vanligtvis (som lagats på helgen/eller en vardagkväll med mycket energi). PÅ kvällen lagas det riktig mat ibland… ca 18 - 19 äter vi då. Annars gör jag en sallad på bönor, keso, grönsaker och det jag hittar i kylskåpet.
PÅ fredag lördag äter vi gott tillsammans ca 19 - 20 tiden, ilbland senare, det är nog kanske kvällsmat. Ikväll åt vi grillad kyckling, sallad m linser (ruccola, rödlök, linser, gurka, paprika, soltorkadtomat, oliver). Mums
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Fast på "riktigt" bondemanér äter man frukost vid femtiden efter mjölkningen, sedan lunch vid 9-10 och middag mitt på dagen (annars skulle det inte ha hetat "middag"). Eftermiddagskaffe vid 15 och kvällsmål vid 18.
Det är industrialiseringen som tvingat oss att äta middag när man efter gammalt åt kvällsmålet.
Jag äter frukost runt 7 med ungarna, sedan en liten lunch mitt på dagen, middag vid 17 och kvällsfika vid 21-22.