Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 371 ggr
Cristine
0

Frihet som bromsas.

Jag älskar friheten jag har att kunna göra vad jag vill, men där finns en broms som heter pengar. Min näst äldste son har varit till Esrange i Kiruna och det låter så spännande tycker dottern som också vill dit och jag följa med henne. Jag skulle vilja kunna gå på en massa kurser men varje gång det blir pengar över går det till huset.Obestämd

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

Jag tror att om man kunde köpa allt utan att behöva spara eller vända på kronorna, så skulle man inte uppskatta olika saker lika mycket som när man måste spara till varje grej man vill ha eller göra.

Cristine
0

Så sant så sant..men då får vi vänta ett par år.Tungan ute

Hoppfull
0

Jag tror som du Gunilla! Man kan bli så trött emellanåt på att man så sällan kan göra sådant man vill, kanske även småsaker som inte kostar så mycket. Men jag har haft inpå mig flera familjer som fått tillgång till pengar och de är INTE lyckliga!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Asta]
0

Fast jag kan nog inte hålla med att frihet bromsas av pengar. Önskningar kanske bromsas av pengar. Som Bob Dylan sjunger (tror i alla fall att det är han) "Freedom's just another word for nothing left to loose".

Frihet är man kan välja tycker jag. Man har ju alltid val i livet. Hela tiden. Man välja att sälja huset och ge sig ut att resa. Man kan säga upp sig på jobbet och kasta sig ut i något äventyr. Jag tycker det är man själv som stoppar sig, inte pengarna. Och så länge man verkligen har möjlighet att välja så tycker jag att man har det bra nog.

Hoppfull
0

Åsså orken… för blir man sjuk så orkar man inte vara utan sin trygghet, åtminstone är det så för mig och det begränsar i viss mån anser jag. Fast jag betraktar min tillvaro som väldigt bra!

Men visst har du rätt i att de flesta gränserna sätter vi upp för oss själva! Glad

[MargaretaA]
0

Jag känner igen det där cris - att alla pengar går till huset Rynkar på näsan

Jag börjar bli redigt trött på det.

visst är det trevligt att ha det fint och bekvämt hemma - man spenderar ju mycket tid där - men att aldrig ha råd med något nytt och roligt bara för det… nej ibland tror jag vi prioriterar fel.

Livet är för kort för att lägga alla resurser på ett hus.

Visst är det en investering där man får återbäring på sikt - men man kan ju tyvärr inte bryta loss en planka från kåken och växla in den på banken om man behöver kontanter i dagObestämd

Hoppfull
0

#6 Vi har slutat göra så… vi gör något litet då och då men försöker leva för de slanatr vi har med. Förut plöjde vi in alla pengar i boendet och hade aldrig en krona över till något kul alls. Men det har vi slutat med nu… bara det fungerar så får det blir något litet i taget när vi har lust och råd framöver istället.

Dessutom är det ju så att om man planerar att bo kvar i sitt hus är det ju inte akut ändå… för det man gör idag är ju gammalt inom kort!

[MargaretaA]
0

ja jag hoppas att vi kommer dit snart. Här är det inte mycket kvar som måste göras - bara ett badrum som är jätteviktigt för att huset verkligen ska bli två egna lägenheter. Vi hyr ut den ena och sen jädrar blir det longweekends i Paris och Rom för hela slanten Skrattande

Hoppfull
0

#8 Hehehe, ja dit har vi allt ett bra tag kvar… men mina/våra ungar flyttar väl ut de med Foten i munnen

Cristine
0

Jag måste ha ett badrum(Nu är det bara 5-6 grader på morgonen och det blir för kallt att duscha ute med slang, jag blir alldeles blå) jag går ibland till grannen när jag behöver ett varmt bad men vill inte gå för ofta då dottern är tvungen gå 2 gånger i veckan åtminstonde då hon jobbar på restaurang.

Jag måste också ha el. Det är farligt att ha det som vi har det nu med all ström från en enda kabel och dragna skarvsladdar överallt.

Jag kan nog inte sälja huset Asta för billigare kan jag inte bo(när det blir färdigt) jag har nyss flyttat från ett stort till ett litet. Köpte det väldigt billigt men fick riva allt invändigt och göra allt nytt.

När det är färdigt får jag pengar över, för smådetaljerna kan jag lämna tills jag har lust att lägga pengarna på dem.

Soffe
0

Jag förstår dig Cris. Jag har det typ likadant. Fast jag har inte hus. Sånt är livet.. Såånt är livet.. Tralalalalaaa..

Glad

Hoppfull
0

Ojdå Soffe, duschar du med ute och är utan el Förvånad

Soffe
0

#12 Haha.. Nää tack o lov för det. Jag skriver utifrån hennes första inlägg om ekonomibrist till att gå kurser..

Hoppfull
0

Hahahaha, jaha… jag trodde du svarade på hennes inlägg #10 precis ovanför ditt Skrattande Det hade inte varit muntert när man bor i lägenhet!

Soffe
0

Hehe. Ja så tokigt det kan bli. Jag skulle ha skrivit #0 eller liknande så hade det inte missuppfattats :-) Nä det vore ingen hit att bo hos en hyresvärd som inte sköter sitt område.

zabelle
0

# 10 Jag ska inte gnälla mer för att vår golvvärme i badrummet inte fungerar som den ska… Tyst

Zabelle   

[MargaretaA]
0

Oj Cristine jag då är det lite annat. Badrum och el tillhör ju basbehoven. Men vad säger ni om en träff i Paris när den dan kommer? Cool

Cristine
0

Oui, certenemant mon cheri!