Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 550 ggr
[Spanaren]
0

God morgon 17/9

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morsning på er alla :-)

Solen skiner och morgonen känns uppfriskande frisk i sin arlaste stund *ler* /kram Spanaren

nillanb
0

Godmorgon Spanaren och alla andra härliga människor Glad.

Här syns ingen sol, det är en dimmig, kylig morgon.

Några tända ljus skänker lugn och frid till vår morgon och ger en mjuk fin start på dagen.

#0 Spanaren vacker bild

Ha en härlig dag

solblomman47
0

Godmorgon Spanaren nilannb och alla andra!

En ny härlig höstdag men lite kallt ännu.

I går var det lite mycket runt omkring mig hade tid hos  min läkare som tydligen inte var på nått bra humör, hade bett att få en lång tid när jag beställde för flera veckor sen men tydligen hade det inte gått fram för hon visste inte ens vad jag sökte för.Tog upp mina nackproblem som yrseln mm  och ett annat problem men jag fick välja man fick bara ta ett problem i taget så det fick bli nacken och huvudet som är värst nu. Sen hade ortopeden  inte medelat att jag varit där ändå var jag färdigbehndlad där redan i slutet på maj och skulle fortsätta på VC. Så då var det bara att berätta och berätta vad som hänt igen=).Jag tycker vår vårdcentral inte blivit bättre fast den drivs privat sen flera år tillbaka. Ja och inte fick jag nån hjälp heller sur för att jag inte gått till sjukgymnast fast jag förklarat att de vrider och vänder inte på min nacke nått mera eftersom jag blev sämre de gångeer jag gjort det vid förra skadan.Ja inte fick jag mycket hjälp fortsätt med Alvedon så får vi se hur du blir.

Som det ser ut idag så får jag väl ta kontakt med min gammla företagsläkare som är ortoped och hjälpt mig så många gånger förut (tyvärr är han inte ansluten till FK.) Få se om han kan lägga en blokadbedövning så jag slipper smärtan ett tag. Ja nu har jag  klagat igen.

Sen kom beskedet som jag har vetat sen april att nu kommer min mans  företag att läggas ner rätt omgående eftersom hans bror inte vill jobba nått mer (för han har varit pensionär några år och min gubbe har minder än  två år kvar han också.) det är bla bristen på jobb som gör att det inte tycker att det är värt att fortsätta eftersom alla våra stora kunder har dragir ner på ordrar i samband med krisen som varit. Så nu står sonen arbetslös från måndag och inga jobb har han fått fast han sökt nya jobb under mer än ett års tid. Gruvar mig till den dag min man kommer att vara  hemma hela dagarna eftersom jag alltid varit ensam och tyckt det är skönt att bestämma själv nu blir det två viljor.

Sen är jag både arg och besviken på min svåger för nu har han tömt ut sig en massa skit igen.Att han har anklagat mig flera gånger det bryr jag mig inte om men när han går på mina barn då tänder det inom mig för det har hänt flera gånger tidigare också=).

Men idag så ska det bli en bra dag jag ska till frissan och bli höstfin för nu ser jag inte så rolig ut.

Önskar er alla en härlig skön höstdag.

Kram Solis. Flört

zabelle
0

Godmorgon!

Härlig morgon idag också.

Min sista arbetsdag denna veckan , så för mig är det lite "fredagskänsla".

Hoppas alla får en riktigt bra dag.

Zabelle   

Cristine
0

God morgon!

Hos dej ser det verkligen höstlikt ut Spanaren. Vädret här ser ut a  bli fint. Här ett foto som jag hittat från mitt gammla hem. Solrosorna har fåglarna planterat.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

God mogon!

Äntligen har dagen kommit då jag ska få göra det stora allergitestet. Förhoppningsvis hittar dom vad det är för fel på mig så de kan sätta in nått dundermekadement så jag får tillbaka min lukt och min smak.

Jag har väntat på den här läkartiden i 5 månader…

Ha det allra bäst allesammans!

Toyan
0

God morgon på er alla!

Soligt men kyligt här, 7 grader bara men blir väl varmare framåt dagen.

Ska strax springa iväg till jobbet.

#2 Känner med dig Solis, har själv problem med nacke och axlar sen många år, akupunktur är det som brukar hjälpa och så att jag får köra träning som stärker axel och nackparti.

Önskar dig och alla andra en bra dag.

Kram på er!

nillanb
0

Lycka Till Gunilla, Jag håller tummarnaGlad

[peter54]
0

#2 Solis, ett litet textredigeringstips i alla välmening - försök att bryta upp din text så att varje stycke inte bli längre än 5 rader. Då ökar man läsbarheten väldigt.

Jag som är enögd har svårt att hitta nästa rad i långa textstycken.

solblomman47
0

#6 Tack! Ja nackar, axlar och rygg är inget roligt att ha besvär från. Jag har själv fått akepunktur flera gånger efter min förra nackskada 1986 men det hjälpte inget.Gick och tränade nacke och axlar o lite till i många år men jag blev bara sämre o sämre så tyvärr är inte styrketräning något för mig heller. Jag får väl fortsätta med mina små rörelse jag har för nacken och sen får jag väl fortsätta med  kraniosakralbehandlingar tycks hjälpa lite fast det blir dyrt.

Ha en bra dag du med.Skrattande

[Spanaren]
0

#4 Naturen är så finurlig just nu, att det går att ta kort av blommande blommor, träd med gröna löv, träd med gula löv, träd med nästan inga löv *gapskratt* osv. /kram Spanaren

AnnL
0

God Morgon !

Är gråmulet o bara 9°, hoppas på klarare väder uppåt dagen.

Blir en tur med dammsugaren idag. Sedan blir det att åka handla lite.

# 9 Du ska se at det löser sig för dig Solis. Kram på dig.

# 5 Lycka till Gunilla hos fabror doktorn. Hoppas dom hittar vad som är fel.

Ha en fin dag alla. Skrattande

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[Sisa]
0

God Torsdagmorgon, säger jag…

Här skiner solen på oss, men lite kallt. Har inte kollat termometern. Ja du Solis du hade ingen bra dag igår, men denna dag blir säkert bättre!

"Låt Denna Dag ge Er insikt om den fantastiska styrka, Ni har inom Er.

Låt lugn och ro infinna sig, då Dagen är slut"

Tack för fina bilder och ha en mysig höstdag!

Sisakram

[MargaretaA]
0

God morgon

Soligt men lite kallt. Bara tio grader ute. Brrr snart får man dra igång värmepumpen Rynkar på näsan

Nu har vi helg och tomt på kistbotten - fy vad trist!

Men solen är gratis och jag ska försöka att komma ihåg kameran i dag. Glad

ha det gott alla!

chik
0

God Dagens på er.

Kalt.Ja.

Kan bara hålla med dig Solblomman.Vården Huva mig…

Spanaren.Fin bild o cristine vad många fina blommor.

Zebella..Lagomstorlek på hundar.

Jag önskar er en bra dag alla.Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.