Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 531 ggr
truffan
0

Telefonprat

Jag tycker inte om att prata i telefon. Allra helst att ringa upp till någon, spelar ingen roll om det är en privatperson eller ett företag/myndighet, nåja lite svårare om det är någon jag inte känner.

Inte heller tycker jag om att prata länge, oftast säger jag det jag vill ha sagt, sedan är det bra. SMS är mer min melodi och internet.

Vad gillar ni telefonprat?

skrult
0

Tycker precis som dig Glad Jag ringer bara om det är något viktigt. Sms är oxå min melodi och internet.

penke
0

jag tycker det är bådeock…
ibland gillar jag telefonen bättre…
                                         …andra gånger är ett sms precis lagom

penke

Branneli
0

"Kallprata" med kompisar & så gör jag inte på telefon. Jag träffar hellre mina kompisar…eller chattar på datorn Tungan ute.

Samtal till företag/skola/sjukvård/mm är ju snabbt avverkade…om det inte är kö, förstås……

Nickenikita
0

Tycker om att prata i telefon med människor jag tycker om. Men sms:ar mycket också och mailar.

[Pirkkolino]
0

Jag har dåliga erfarenhet att skriva och ta emot sms. Missförstånd som utlöste "kärleks krig"…Jag lärde mig och tar emot telefonsamtal hellre och ringer själv än "krigar" vidare med sms.  

Pirkko

aggeelin
0

Pratar nästan aldrig i telefonen numera… med min moster är det ett bra sätt, och någon mer pratar jag i telefonen. Annars är det sms, kort om det jag vill.

Jag har någon som är pratsugen sent på kvällen… då vill jag ha det tyst så vi pratar via sms (har gratis sms.. ) eller mailen

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

AnnL
0

# 4 Kan bara instämma med Nickenikita

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[Vargnatt-]
0

Sms och internet är min grej också. Tycker inte alls om att prata i telefon, har tur att jag har vänner som förstår det och inte blir sura för att jag är usel på att ringa.

aggeelin
0

Jag tycker att sms ger andra möjligheter…

När jag var ute och åt i torsdags hade vi den här diskussionen… två för två var mot.

Jag kan skicka sms när jag ligger i sängen, sitter på toa, sitter bredvid i bilen… och den som får det svarar när det passar.

[MargaretaA]
0

Det värsta som kan hända mig är när jag blir uppringd av folk som inte vill något… som bara vill prata bort en stund. Skrikandes

Nej ska man ringa mig så kom snabbt till saken - för min del går det bra med SMS;språk även i telefon.

Station, lörd, 10.00 ses ungefär…

jag föredrar mailkontakt.

aggeelin
0

Ja, mail är bra.

Jag bodde nära en kompis, några gånger i veckan ringde vi varandra…

Promenad? Ja. Hur dags? Är 21 bra för dig? Bra då ses vi!

Sen pratade vi medan vi promenerade och sen gick vi var och en hem till sig. Det var jättepraktiskt…

[GunillaF]
0

Jag har 8-timmars telefonjobb och älskar att tala i "luren"!

Men jag tycker ändå om att tala i telefon på fritiden….Kan sitta i en timme med kompisar som jag inte talat med på ett tag och som bor för långt bort för att kunna träffa, fysiskt.Glad

[peter54]
0

Jag är väl heller ingen långpratare i telefon, men det händer ibland att jag pratar någon timme eller två om det är någon kompis jag inte hört ifrån på länge eller om jag pratar med min syster som jag inte träffar så ofta.

SMS använder jag rätt sparsamt, det tar sån förbannad tid att skriva och chat, alltså den riktiga chatten där alla som är uppkopplade kan läsa vad man skriver samtidigt som man skriver, det har jag aldrig gjort.

zabelle
0

Jag sitter "fast" vid datorn 10 timmar i sträck i mitt jobb, och telefonen ringer ständigt. Men jag har inget emot att prata en stund med nån kompis på fritiden ändå. Datorn däremot använder jag sällan när jag är ledig.

Zabelle   

[Jeremina]
0

Ibland är det roligt med långprat med den rätta personen men ibland är det INTE roligt med samma person.

Jag tycker det är roligare om jag är pigg och alert men är jag trött och grinig då vill jag inte ens svara i telefonen!

Hoppfull
0

Jag gillar inte alls att prata i telefon, men min familj bor så långt bort så det är det sätt som fungerar bäst att kommunicera med. Annars föredrar jag mejl!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Maria
0

Jag älskar att prata i telefon med människor jag tycker om.

Dessutom har jag i perioder, i arbetet, intervjuat många per telefon. Samtal som tar runt en timme.

/Maria

aggeelin
0

Jag har tidigare pratat mycket i telefon… men har ändrat mina vanor.

[Jeremina]
0

Nickenikita kan jag prata med hur länge som helst. Vi brukar prata tills någon av oss blir kissnödig…fniss! Skäms

aggeelin
0

eftesom jag forfarande pratar i telefon ibland… jag går på toa under tiden… sorterar tvätt, vattnar blommor osv. Jag koncentrerar mig bra när jag gör något praktiskt…