Problem...
Jag är inte direkt perfekt, snarare lite pluskvamperfekt! Jag hade gärnat velat ha putsade fönster, en tajtare kropp och full kontroll. Men med åren har jag fattat att man inte kan gå i mål med allt! Inget blir någonsin fulländat eller färdigt. Livet är det som pågår mitt i brist och röra, och ska man hinna njuta av det, så kan man inte vänta tills allt är åtgärdat!
Se det vackra i det enkla; den nötta favoritfåtöljen, det urtvättade mysiga nattlinnet och den udda, men trevliga tekoppen.
Vi tror att vi har problem, kanske är det mesta favoritproblem, eller…
Det ligger mycket i det du skriver…
/Maria
Ahh.*ler stort*
Underbart inlägg Sisa .
Kram

Ja, det är så sant, men vi mår bra av olika saker. För min del är lite rörigt omkring mig inget problem, för andra blir det jättejobbigt. Men bara man kommer på vad som skapar otrivsel och "må-dåligt" just för dig, eller tvärt om vad mår just jag bra av och tränar oss att leva efter det. Då är det bra!
Ett av mina favoritproblem är, att hälften av mina kläder har blivit för små. Det går så fort att välja då…

Haha, mina börjar faktiskt bli för stora, eller åtminstone börjar de passa igen, fast har en hel del som fortfarande är för små
En annan favorit är, att hunden måste ut i ur och skur även när jag inte alls har tid! Det betyder att jag själv kommer ut i ur och skur, och även när jag inte alls har tid… 
Du är för rolig och mysig du Sisa-vännen! 
Precis min åsikt, allt kan inte vara perfekt, man måste kunna se tjusningen ändå. 
Med ljus och kärlek... Tina

Ja man ska vara noggrann med vad som är viktigt… och vad är egentligen perfekt???
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Då jag var ung såg jag fram emot att få råd att köpa nytt! Numera, i mitt pluskvamperfekta liv, köper jag hellre gammalt. Eller behåller det jag har. Det är lugnare.
Ett begagnat bord är redan färdigrepat, och jag behöver inte lägga energi på att vara rädd om det. Inga familjemedlemmar behöver tjatas på, eller huttas åt när dom klantar sej.
Nej, Livet blir aldrig perfekt… 
En dags städning håller i två dagar, sedan är stöket på väg tillbaka!
Ringer snabbt in folk på kaffe, samma eftermiddag när det är fint. Dom tycker jag är spontan och härlig, men skulle bara veta…
Ännu ett favoritproblem