Dansen
Förr var dansen erotik, nu är den gymnastik.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Presis så är det.
Fins det Något, som kan räknas som erotiskt allt är väl sönder plockat o ventilerat så all mystik har försvunnet..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Hehe :-) Dans kan va erotiskt nu oxå :-)
#1 *Fniss* ja det har du rätt i.
#2 Utövar du erotisk dans?
Allting blir vad man gör det till….
Du är ju kär Gunilla!

#5 Jag menar….om jag gör dansen till ett gympapass, då blir den det och vill jag ha dans som är erotisk…jaa, då dansar jag med den som kan ge mig de känslorna!
Linedance är en härlig motionsform,
men nog föredrar jag en slow foxtrot med hjärtevännen… 
#3 Självklart gör jag det 
jag vet inte vad dans egentlligen står för. men jag bara älskar att dansa. Förr gick det bra att skaka loss på det lokala haket - men den musik som spelas numera går inte att dansa till. Det är helt bedrövligt dåligt 
Jag fick alltid mej itutad att dansen skulle vara sensueeell när jag lärde mej dansa balett. När jag skulle dansa Spanskt och Sydamerikanskt så skulle det vara hett och erotiskt.
#10 Ohlalaaa.. Kan vi få ett smakprov Cristine? 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Inte av mej men av en tös på 5 år, de börjar tidigt med att lära sig gesterna. Här en liten zigenerska som har det i blodet.
Jag älskar att dansa. Träffa min nuvarande sambo på dans. Upplever fortfaranade att dans är en närhet mellan två människor som är speciell. Vi går fortfarande ut o dansar någon gång då och då.
# 7 Går också på linedance, men det är inuvidiellt och som du säger en bra motionsform.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Jag älskar att dansa och dansar gärna till vad andra troligen kallar hemsk musik… jag dansar ca en gång i veckan något som kallas för body jam. Det är blandat latin, house, hip hop, disco mm. Det är riktigt bra musik och det svänger… så roligt 
Tycker också om att dansa typ pardans men där tycker jag inte om musiken lika bra. Och bugg, och så gillar jag disko, är uppfödd med det är det är så roligt. Jag tycker att det är en riktig höjdare att dansa tillsamman med andra som jag känner. Gärna flera kvinnor och på så sätt umgås t ex med mina kollegor.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Ja fast det känns inte lika självklart längre sen man blev 40+
Jag glömmer aldrig när jag var på disco för några år sen här på Hotellet. Då mötte jag en ung man i trappan på väg från dass som undrade om tant får vara ute så sent?! 
jag blängde surt på ynglet och upplyste honom om att det faktiskt var min generation som uppfann discot! 

Dra fram filmen till ungefär 4:25 så kommer det bästa 

Dans har tyvärr blivit en bisak i mitt liv, jag älskar att dans, men min sambo är ointresserad.
Därför blir det inte så ofta. men träffar jag en bra danspartener älskar jag det!
Jag gillar bröderna Gibbs.

Absolut helt ok!
Den bästa danspartner jag nånsin haft var min far. han visste hur man svängde sina lurviga han 
min gubbe är usel på att dansa - ingen taktkänsla för fem öre - men *suck* man kan inte få allt. han är bra på så mycket annat 
dans..liksom allt,är vad du gör den till..
Dans tycker jag är ..*känslor* (skriver jag istället för glädje)
..frigörande dans vet jag inte riktigt vad det är,men känner att mycket i mig släpper (loss) via/med dans
..hur heter det,ett vertikalt uttryck för ett horisontellt begär..? 
en del har "gymnastiken" först,erotiken sedan
andra tvärt om :- /
Ibland har jag dansat samma rörelser som på "friskis&svettis" på diskot/samma musik ..
då är det kul om någon ..fattar o hänger på *skratt*
penke
Åhhh det är för att jag dansar gärna ensam som jag dansar disco och body jam iofs gärna med sambon men han vill inte hen hel kväll… jag har för mycket ork…
Jag har bara ett litet tillägg;
jag dansar aldrig nykter 
Ha ha… det gör jag… men iofs är det ok med ett glas vi… men det blir sällan vin och dans…
Jag är allätare av musik. Men dansar alltid nykter. Min bästa dansparter är sambon. han dansar som en gud.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Jag dansar nykter o jag gillar det.jag dansar loss i mitt kök till musik som jag gillar.O jag blir så glad……
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag dansar också runt i huset… har förnyat skivförrådet och köpt en ny Madonna, Money Brother, Pauline, Macy Grey och Miss LI och en absolut dance…

Dans är toppen, både att dansa ensam och tillsammans med någon som verkligen kan få mig känna som att jag svävar. Men det är himla kul om man är ett gäng tjejer som slänger sig upp på dansgolvet och kör så att det ryker
Dans är väldigt mycket känslor!
#27 Jaaa … tycker också om att dansa ett gäng tjejer, det är så härligt att umgås på det sättet… och att känna rörelseglädje 
Jag gillar också att dansa, men helst då till Vikingarna…
Nu tycker Ni jag är gammalmodig, men jag kan inte sluta älska
Christer Sjögren! 
#29 Visst får du älska Christer S … det är många som gör det… bara jag slipper 
Kan det vara så att endera tycker man om honom och den typen av musik eller annars inte? dvs att det inte finns något mittemellan?
jag är ingen älskare av dansband och Crister Sjögren, men man får erkänna att den musiken är suverän att dansa till. Det är verkligen dansmusik gjord för att locka till dans
# 30 # 31
Visst kan det vara så, antingen älskar man Christer-eller inte!! Jag tycker han är söt som en karamell, och gò som en nallebjörn. Han är verkligen charmig, och lyssnar man på texterna han sjunger, är dom heller inte så tokiga.
Håller med, man blir vekligen danssugen, då Vikingarna står på scen. Vikingarna har ju lagt ned, men Christer är bra även som soloartist!
Sisa 
Visst, ska jag dansa pardans så är musiken som gjord för det… däremot upplever jag Ch som huvva-slemmig… tänk så olika man uppfattar

#15 han är bara underbar! Men tänk vilken enorm förändring han genomgått när han blev man… idag är han ju grov och stor och bred jämfört med den sparris han var i Grease och SNF 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Tänk vad smaken är olika
Jag får kräkkänslor av Christer Sjögren och dansband överhuvudtaget.
Jag dansar gärna loss hemma för mig själv men går aldrig ut och dansar.
Sist jag dansade ute var på borden på Dubliners i Göteborg en kväll/natt
/Maria
Jag tycker om att dansa många slags danser.
* Vanlig modern "styrdans"
* Gammal dans (vals, hambo, snoa, polka, schottis m.fl)
* Squaredance
* Bugg mm
Dans är ett trevligt sätt att umgås på.
#35 … skönt att höra att jag inte är ensam om "kräkkänslor" 

C.S är inte någon favorit här heller, jag har lite svårt för dansband, men någon gång kan det vara skoj att dansa till.
/Maria
ha ha
Okey att Ni inte gillar Christer Sjögren, men jag tycker det räcker nu!

Sisa
Jag tror att vi bara skrattar med varandra… ibl kan det vara skönt
såja sisa
här får du lite att trösta dig med 
Vi borde inte skratta åt andra och förlöjliga…
Även om någon får kräkkänslor åt en annan person så finns det de som gillar dem. Kanske t.om är släkt med dem! Låt bli att lyssna på honom bara!
# 43
Tack Maggan!
# 39 # 42
Snälla Ni, skratta gärna med varandra
men helst åt nåt annat!!!
Kram Sisa 
Visst, det var bara så skönt att ha någon som tyckte lika… som sagt tror jag att man tycker endera i den här frågan
# 46

# 48
Pratade just med Dej på chatten!!!!
Ha ha… jag var inte där för jag skrev recept till dig 
Jag ber om ursäkt om jag uttryckte mig otrevligt om Christer Sjögren.
Jag tycker heller inte man ska prata skit om andra men när det gäller offentliga personer så är det på ett annat sätt…så tycker jag i alla fall.
/Maria
Var och en har sin smak… Vi glömmer Christer 
Kram från Sisa
#52 Kram tillbaka…
/Maria