Skillnad...
Vilken är för Er
den stora skillnaden
mellan Vardag och Helg ?
Trevlig Helg
önskar Sisa!

Oj, vardagen är för mig rutiner som måste hållas… ungar som ska iväg i tid, middagar i tid, skjutsar till diverse aktiviteter, få ungar i säng, tvätta så gympakläderna är rena osv osv osv. Helgen är fri från allt sådant plus att jag som är ensam hela dagarna annars har familjen omkring mig på helgerna 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Största skillnaden är nog att sambon är hemma mer på helgerna :) Jag pluggar hemifrån så har inga speciella tider att passa för mig själv eller så på veckorna heller :).
Skillnaden är att dottern är hemma och någon son kan dyka upp.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Även om jag är sjukpensionär och kan göra vad jag vill alla dagar i veckan så är helgen ändå något speciellt. Man lagar lite extra goda mat, dricker kanske lite vin på fred eller lörd. Kanske båda dagarnaa ibland. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Jag tycker inte att skillnaden är så stor nu, om man jämför med förr. Många arbetar helger, och om man arbetar bara vardagar, ska ju allting annat göras på helgen. Affärerna är öppna, t om på julafton.
Då jag gick i skolan gick vi halva dagen på lördagar, hade alltid "roliga timmen", den sista timmen. Tiderna förändras…
Sisa

Skillnaden för mig är att vardagarna jobbar jag, har tider att passa, tiden rusar iväg.
På helgerna åker vi ofta till stugan, något glas vin slinker ner och jag har friheten att gå till skogen, plocka svamp. Vi åker ut på sjön och fiskar lite, jag kopplar av och känner mig fri på ett helt annat sätt då! Men tiden rusar då också 
Hos oss blir det oftast ett annat tempo, om det inte är så att man har en massa inbokat. Det här med att slippa passa en massa tider, speciellt morgontid, utan att man kan få en lugn start på morgonen känns viktigt. Sedan kan man styra sin tid på ett annat sätt än när man arbetar…
Med ljus och kärlek... Tina
För mig är den största skillnaden att jag får två dygn mellan dialysbehandlingarna och det är ett rent he _ _ _ te.
Annars har jag aldrig varit särskilt förtjust i helgerna när ingenting är tillgängligt. Ledig kan man vara utan helg om det nu är det som hägrar tycker jag.

Jalag har en vän som får hemdialys, lika jobbigt att få, men han slipper att åka iväg varje gång. Det är tufft med dialys
:(
Gubben är hemma och vi gör saker tillsammans. Det är mysigt 
Sovmorgon, ingen klar planering, inte lika mycket skynda hit och dit. Träffa vänner… äta tillsammans, vakna tillsammans, gosa med katterna
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet