Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettkläder-smink-smycken
Läst 1097 ggr
[GunillaF]
0

Ohälsosamma skor

Brukar du köpa och gå i skor som egentligen inte passar dina fötter?!

Det är du isf inte ensam om.

Mer finns att läsa här!

Maria
0

Jag har bara sköna skor. Skulle aldrig kunna tänka mig att strutta omkring i höga klackar.

Jag köper ofta skorna en aningen för stora för att sedan lägga i en sula som jag kan ta bort om fötterna svullnar.

/Maria

Choklad
0

Nej ..jag kan inte ha ohälsosamma skor, det funkar bara inte..jag vill så gärna kunna ha högklackade skor men ..det får bli en ouppnåelig dröm…för mig .

U R us

Maria
0

#2 "Ouppnåelig" nu var du ganska vitsig…Flörthaha.

/Maria

zabelle
0

Använder mest gympaskor. När de inte duger till löpning längre blir de "vardagsskor" Skrattande

Pumps och stövlar med klackar finns i garderoben men används inte så ofta.

Upptäckte när vi flyttade att jag har "rätt mycket" skor..Tyst Fler här som har trångt i skogarderoben? Tungan ute

Zabelle   

[MargaretaA]
0

Tyvärr kan jag inte gå i högklackat. jag har vrickat fötterna så många gånger så ledbanden är helt uttöjda och ger inget stöd alls längre. Minsta ojämnhet i underlaget och jag vickar omkull - här är det bara platta skor som gällerGråter Rynkar på näsan

[GunillaF]
0

Jag har "skomani" kan man lindrigt påstå. Men de är sällan för små!

Min dotter har ärvt den ådran av mig och jag tror att hon är ännu värre på att handla skor!Foten i munnen

[Vargnatt-]
0

Jag har aldrig tänkt på högklackat mest för att jag redan är 180 lång, jag känner att jag inte behöver bli ännu längre Tungan ute Och jag går mest omkring i skogen så har inget riktigt behov av högklackade skor heller, men är på jakt efter ett par snygga stövlar som kan få ha liten klack, men den ska vara väldigt liten Tungan ute

Soffe
0

Japp. Precis den stilen har jag på skor Oskyldig 

Jag går oftast i skor som jag själv tycker känns bra och som jag gillar att gå i. När jag är ute på rajtan tajtan brukar jag ha lite mer klack på skorna, men inte till överdrift.

evrekaw
0

Platta skor eller låga klackar till vardags för min del. Men när man ska vara fin gillar jag ett par höga klackar.

Tyvärr har jag 41:or och dessutom breda fötter, så jag kommer inte i vad som helst. Många gånger man velat köpa en sko eller stövel som naturligtvis inte passar. Finska skor är bäst - de är generösta i både längd och läst!

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

spikes
0

9,kan trösta dig med att det knappt finns skor för en med 36-37 i storlek som är 47 år heller,oftast är dom för flickiga för en "tant",så för min del blir det gympa dojor…och till fint stövlar utan klack,men dom används knappt…jag måste ju ha en ortopedisk sula i när jag går ocksåFlört

Soffe
0

#10 Åjo! Det finns massor med snygga skor o stövlar till 47-åringar ;-) Det beror ju på vad man har för stil o så. Kan min mamma hitta som är över 50, så kan du :-)

aggeelin
0

Nej, jag försöker alltid att ha sköna bra skor.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

truffan
0

Jag går mest i bekväma låga skor, typ jympadojjor. Men till fint blir det lite "finare", fast oftast även då utan klack, eller en väldigt låg klack, trots mina 157cm över havet :-)

tilja65
0

Mina fötter gillar bara bekväma skor. Sommartid stortrivs de i mina sandaler (vilka jag fortfarande använder nästan varje dag).

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

AnnL
0

Går alltid i lågskor som är sköna. På sommaren använder jag MBT skor. Äger inga skor med klack.

Mina väninnor har försökt få på mig klackskor o dom har lika roligt varja gång jag ska försöka gå i dom.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Branneli
0

Kroppen säger stopp!!, inga andra skor än kvalite-skor…dyyyra sådana…helst sportaffären…annars gör sig ökar värken i kroppen !!

Psst, jag kan sakna "finskor" med lite klack……men det går inte att lura kroppen….Oskyldig

spikes
0

11,då är din mamma en expert med tanke på att jag måste ha min ortopediska sula i alla så tar jag tacksamt emot tips på affärerFlört…dock ej klackskor då,får inte gå i sådana pgr av ryggen…

[peter54]
0

För mig är skorna av absolut yttersta vikt trots att jag inte har några fötter. Med fel sko blir det skavsår runt knäna direkt och sist jag fick ett sånt tog det nästan ett halvår att läka.

Jag använder samma skor varje dag år ut och år in. De brukar hålla ungefär ett år, därefter är de så slut att de inte håller ihop. De senaste åren har jag gått i ett par Nike Air Pegasus.

När jag provade såna för första gången för sisådär 5 år sedan, upptäckte jag att det var de första skor jag har provat sedan jag blev protesgångare, som inte behövde anpassas/justeras. Bara att sätta på mig och gå.

truffan
0

Måste berätta om när jag hade rejält fel skor.

Var nykär och ville vara fin, min dåvarande pojkvän och jag beslöt oss för att ta en långpromenad, jag tog naturligtvis på mig de nyligen köpta skorna, som var såå häftiga. Vi gick iväg i kärlekens tecken, man svävar väl då?

Tyvärr svävade jag inte så jättelänge, började känna hur skorna långsamt åt upp mina hälar, djupare och djupare åt de sig in. Men tappert trampade jag vidare, inte kunde jag erkänna det inför HONOM.

Till slut stapplade jag fram och han kunde knappast undgå att se hur det var fatt, tyvärr hade vi hunnit långt då, så det hade inte hjälpt om vi hade vänt.

Hu, vilka skavsår jag hade när vi kom hem, tog lång tid att läka, kunde inte ha någon sko med bakkappa på väldigt länge.

Det var på den tiden fåfänga gick före det mestaSkäms

Nickenikita
0

Använder skor som är sköna att gå i…men om jag går på fest använder jag högklackat…och det känns dagen efter.

När jag var yngre hade jag bara högklackat och köpte massor av skor men nu klarar jag inte av högklackat så bra…

zabelle
0

Ett litet tips… För oss med små fötter, 34-35, så kan man beställa pumps på Ecco. Lite dyrare men mycket bra skor som håller länge och sitter bra.

Zabelle   

Cristine
0

Tips på fotriktiga skor!Tungan ute

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag går på fest så ser mina skor ut så här.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

zabelle
0

Cristine, Den fotriktiga varianten hade man gjort succé med på vilken tillställning som helst Flört Tyst

Zabelle   

spikes
0

22,haha vilken läskig bildGlad

21 är det klack på dom?…..och problemet blir ju min sula för den måste jag ju prova i varje sko eller stövel jag köper….svårt att beställa skor dåFlört

zabelle
0

#25 Jag det är klack på, ca 6 cm.

Zabelle   

solblomman47
0

Jag har inte kunnat använda klackskor på många år bara platta skor.

Eftersom jag har fått problem från hela kroppen och en sned fot så kan jag bara använda dyra skor har haft Ecco skor i många år med en sula gjord efter min fot.

För mer än ett år sen när jag skulle få nya sulor gjorda så rekomenderade ortopedteknikern MBT skor istället. Jag har nu en sportsko och en sandal och på semestern blev jag tvungen att köpa en till sportsko eftersom dessa blev kvar hemma.

Dessa skor kostar över två tusen men för mig är det värt varaenda krona som de kostar.

Jag har försökt att ha andra skor men då kommer min ryggvärk o knävärk tillbaka så för mig gäller bara MBT skor nu. Dessa är lite konstiga att ha när det är snö annar går det bra bara man lärt känna in hur de fungerar.

Mitten på 1990 talet hade jag en skena som såg ut som en extra sko över hela foten och nästan ända upp till knät i flera år, för att rätta till min fot som jag bara kunde gå på utsidan av. Då skulle ni sett vilken  stor sko jag hade för att kunna få ner den extra "sko".

spikes
0

26 då är det kört för migGlad

Hoppfull
0

Nej jag har inte ett enda par högklackat… tycker inte riktigt om själva idén med att kvinnor ska stappla omkring för att deras ben bättre ska behaga männen Oskyldig Dessutom är det ju inte skönt så det utgår ur min garderob. Men jag vill gärna ha lite snygga skor när det är fest, och det kan ju vara lite knepigt… att hitta skor som både är bekväma och snygga. Är inte det hemskt egentligen??

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

ina3
0

#22 Å fy..vilka läskiga skor! Jag som inte tycker om fötter..brrr..! Tyst

Nu har jag faktiskt på mig exakt sådana som visas på bild #26 men absolut skönast att gå i är ju ett par riktigt bra gympaskor. Det beror helt enkelt på vad jag har för kläder. Fast dom som visas i trådstarten..nix..alldeles för rädd om mina ledband..! Obestämd

~ Medarbetare på Tarot ~

zabelle
0

#30 Nu lät du precis som min son. Han tycker inte heller om fötter. Han har till och med svårt för att ta i sina egna Skrattande

Zabelle   

ina3
0

#31 Förstår honom…FlörtSkrattandeTungan ute

~ Medarbetare på Tarot ~