Vad gör vi!
Skillnaden mellan vad vi gör och vad vi kan göra skulle räcka för att lösa de flesta av världens problem
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ja!!Om jag hadde fått bestämma så hadde det blivit ordning på grejerna
Man sitter ju lite tilmans o diskuterar vid köksbordet..
Lena.P är jag i verkliga livet.

Bra fråga och kloka ord Cristine.
Då krävs att vi alla verkligen inser att vi är systrar och bröder sprungna ur samma källa. Vi är alla beroende av rent vatten, ren luft och mat som inte innehåller massor av kemikalier.
Om vi alla inser att vi inte behöver massor av nya prylar hela tiden utan tar vara på det vi har och återanvänder så bidrar vi åtminstone till att dessa enorma sopberg minskar.
Miljoner människor svälter och lever i flyktingläger medan vi har ett överflöd av allt, varför?
Profithunger och krig, varför anses en del religioner bättre än andra, varför ska man döda"i Guds namn"?
Detta har pågått i tusentals år, den här vackra planeten skulle kunna vara ett paradis och min förhoppning är att det ska ske ett uppvaknande, att vi öppnar oss för att det finn en högre plan och intelligens. Om vi omfördelar resurserna och delar med oss så borde ingen behöva svälta.
Det finns väldigt mycket att diskutera och fundera över i dessa frågor och jag är sannerligen ingen expert, det är bara vad jag tycker och tänker.

Jag tror ändå att vi är på väg åt rätt håll. Det tar tid och kommer att ta tid men vi är på väg mot ett solidariskt och uthålligt samhälle. Alla måste bara mogna fram till den insikten med. Men jag är mycket optimistisk! 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Problemet är att man känner sig så liten och hjälplös. Behoven är oändliga i dom fattiga delarna av världen… vad kan vi - var och en av oss - göra mer än ge pengar till bistånd?

Vi kan leva så solidariskt vi kan… handla rättvisemärkt, handla saker och kläder som håller läääänge, sluta äta mat som skövlar deras ekonomier osv. Det är ju vårt västerländska slit och slängsamhälle som är en stor orsak till den fattigdom som lever kvar. Så vi kan påverka enormt mycket genom att sluta stödja billighetssamhället och handla mindre men bättre istället.
Ja men vi har även mäniskor som inte har någonstans o bo här i sverge.O dom bryr vi oss inte om.
I Stockholm räknar dom med att det fins ca 3000 hemlösa som driver om kring.O då tänker vi med en gång Missbrukare.Men det är bara en liten grupp .Det är många psykisk utsatta o mäniskor som av någon anledning har kommit på kant med Myndigheterna…
O dessa har ingen berätigande.
Tänker du på Dom???
Lena.P är jag i verkliga livet.
Ja jag tänker ofta på dom och jag skäms över att leva i ett samhälle där människor tvingas sova under broar och plocka mat ur soptunnor. Jag vet inte hur det kunde bli så - dom fanns inte för 20 -30 år sen. Vad hände i samhället?

Jag tror faktiskt att den attityd som chik pratar om är ett resultat av vårt slit och slängsamhälle. När pengarna blev viktigare än människor, djur och natur så tappade vi en del av vår solidaritet rent samhälsmässigt. Så att försöka gå tillbaka till mer solidariska tankegångar skulle gynna även vårt eget samhälle tror jag, då det förändrar vårt sätt att tänka och agera.