Just nu
Det är strömavbrott här just nu pga att ett träd ramlat över en ledning i den hemska blåsten. Det är inte livskvalitet åt det positiva hållet…
Hur kan jag då skriva här? Jo, min älskade man köpte ett elverk för ett par år sedan då vi ofta hade strömavbrott.
Ibland kan det vara mysigt men ibland är det så olägligt..jag håller ju på och steker stekar för andra gången idag….
Strömavbrott är inget vidare. försök njuta ändå
Var rädda om varandra
Ja här blåser det också men inget strömavbrott.
Hoppas strömmen kommer tillbaks så du kan fortsätta med dina stekar.
Strömavbrott kan ju också vara lite mysigt,
tänd en brasa om man har tillgång till det, eller några tända
stearinljus i mörkret…
Bara det inte varar för länge 
Vi hade strömavbrott titt som tätt här ända tills för ett år sen. Då grävdes alla gamla luftledningar ner istället, så nu är det sällsynt.
När det var stormen Gudrun bodde jag mitt ute i skogen. Var utan ström o telefon i 14 dagar. Men jag hade spis att elda i o brunn att hämta vatten i. Vad tyst det var i huset när alla maskiner stod still. Jag tyckte det var riktigt mysigt att sitta där på kvällen med bara starinljus o en radio.
När väl strömmen kom tillbaka reagerade mina ögon väldigt mot det elektriska ljuset. Tog ett tag innan jag vande mig.
Det var lärorikt. Jag uppskattar verkligen dusch, tvättmaskin o många andra bekvämligheter vi har i vardagen efter dom 14 dagarna. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#5 Ja, efter så lång tid uppskattar man nog elen mer än vanligt! Nu har vi fått tillbaka strömmen så att gubben kunde stänga av elverket! 
#5 Ja, det var tider det!! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Tjejen på Eon som jag pratade med ikväll sa att en kille hade dött ute i skogen nyligen för att han inte lyssnade på arbetsledningen som sa att de skulle vänta!
Han for ut ändå fast det stormade och fick ett träd på sig….
#8 Nää, men usch vad tragiskt…