Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettkärlek-och-relationer
Läst 660 ggr
Mirjami-78
0

Vi kvinnor....

Läste i dagens Metro att vi kvinnor är mer otrogna än männen. Vi är även bra på att dölja detta hela. Det var en undersökning som man hade gjort ang. detta hela…..

Tror ni det kan vara så här?

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

aggeelin
0

… har för mig att tidigare undersökningar visat att det är männen som är mer otrogna. Jag kan tänka att män har mer tid över… kvinnor dubbelarbetar mer och lägger mycket tid i hemmet, tror jag.

Om de har lättare att dölja otrohet… ja kanske…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[GunillaF]
0

…eller är det så att männen inte är så uppmärksam på vad kvinnorna har för sig. De har nog med sitt!

Kanske därav både otrohet och att de inte märker.

Mirjami-78
0

Jaa, jag blev lite fundersam när jag läste detta hela. Om jag skulle leva i ett förhållande, jobba som jag gör just nu och så har jag hemmet och två barn….Ja så kan jag nog vara glad om jag då hinner att ha det lite trevligt med min partner någon gång…Skulle aldrig ha tid för en älskare……Inte ens om hans fans på mitt jobb.

[Sisa]
0

Jag tror fler kvinnor är otrogna, många av våra män är säkert

såååå tråkiga…

Klart kvinnor döljer detta bättre, kvinnor är ju smartare!

Flört

aggeelin
0

#3 … ja för dem med småbarn är det nog inte lätt…

#2 Annars kan det vara som du säger att där kvinnan har tid med sånt har männen nog med sitt och hinner inte se kvinnan… därav otroheten och att de inte blir avslöjade…

Mirjami-78
0

Min ex trodde vid ett tillfälle att vaktmästaren på mitt jobb var min älskare bara för jag råkade sitta med han i samma bli. Gravid i femte månaden och hans fru i baksätet…….

[peter54]
0

Frågan är intressant tycker jag, inte så mycket ur perspektivet om det är kvinnor eller män som är mer otrogna, utan över det faktum att det måste finnas någon att vara otrogen med.

Denne någon är antingen också otrogen, eller singel, men skrupellös nog att vara ihop med någon som är gift, åtminstone om man utgår ifrån att denne anar hur det ligger till.

[Jeremina]
0

Enligt många studier så är män mer otrogna för att de har den här drivkraften sedan urminnes tider att de ska befrukta så många honor som möjligt som djuren. Medans kvinnor bara kan få högst ett barn per år! Obestämd

Jag vet inte om det är så…tror ni det? Obestämd

[MargaretaA]
0

Jag tror att otrohet visar på att något är fel i en relation. Har man det bra med sin partner behöver man ingen annan.

Det tror jag inte på. Vart har du sett dom studierna?

Cristine
0

Hur man än vrider och vänder på det så har otroheten ett fult nylle!Obestämd

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Jeremina]
0

#9 Jag tror också att både män och kvinnor är otrogna om det inte har det bra i den relation de ever i just då.

Jag läste det inom medicinsk utbildning på Högskolan t ex men kan inte tala exakt om vart. Dr Phil på tv har tagit upp det och fler ställen.

På ett sätt låter det logiskt men jag tror att människa  har utvecklas mycket under alla dessa år människan funnits! Tungan ute

[MargaretaA]
0

vi får hoppas att männen har utvecklats under åren - numera är det inte lika lätt att slippa undan konsekvenserna av att "sprida sin säd" som det kanske var på stenåldern.

Nu finns ju DNA-tester och dom får betala underhåll i 18 år Flört

[Jeremina]
0

#12 Visst har de det!

Ja, nu kommer ingen undan…och det kan bli dyrt om det är ett one-night-stand! Tungan ute

[peter54]
0

#8 Jag tror absolut att det finns en sanning i det. Just när det gäller sexualdriften förefaller den kunna slå ut att vett och sans ur skallen på många män. Jag tror inte att vi är speciellt långt utvecklade i den aspekten. Under skalet och den förfinade ytan är vi vilket däggdjur som helst.

Man kunde ju hoppas att den civiliserade människan borde kunna hålla vett och sans först, men som sagt, jag tror att det finns en betydande andel av männen som inte förmår/bryr sig om att styra primaldrifterna.

aggeelin
0

Finns flera män i yttre bekanskapskretsen som tycks vara notorisk otrogna… och kvinnan tycks stanna kvar…undrar om hon inget vet eller om hon … ja…

Mirjami-78
0

Men om man nu levre i ett dåligt förhållande så ska man ju då gå istället. Jag vet en man som har barn och fru.

Enligt vad han själv säger så lever han i ett dåligt förhållande, men nästan varje år så föder hans fru ett nyt barn. Om det nu skulle vara så såligt så skulle inte barnen bli till då….Anser jag allafal.

Ja så klart man allafal skyller på ett dåligt förhållande om man ska ut och vänstra för man måste ju förklarade det hela på ett eller annat sätt…..Sedan om det stämmer eller inte ja det är en annan fråga.

[MargaretaA]
0

Enligt mig är ett bra förhållande baserat på kärlek, respekt och förtroende. Finns inte det så är det säkert inga problem att vara otrogen.

Men andra kan ha en annan uppfattning. En person kan ju tycka att dens förhållande är jättebra om hen har en partner som förlåter otrohet och andra dumheter hela tiden Rynkar på näsan

Mads
0

Otrohet finns inte på min världskarta…gillas inte alls Obestämd

Amor Vincit Omnia

[Jeremina]
0

#17 #18 Håller med!

nillanb
0

Jag anar en tendens  som tycks främja slit och släng eller kanske i många fall flit och bang…

Respekten för sig själv eller emot andra tycks avta på någotvis.

Slit och släng samhället breder ut sig, ge mig det jag vill ha!, utan tanke eller konsekvens.

Bygger ingen bra karma… tycker jag.

[peter54]
0

#17 Javisst, jag håller absolut med dig, men samtidigt är jag övertygad om att det både finns folk som inte lever i kärleksfulla förhållanden och att det finns folk som inte förmår kärlek.

Jag har sett det på nära håll, min egen far är sån.